| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Orginal varvräknare till externt sprut M3 E36
|
1202 besök totalt |
|
Hej, Jag har köpt en motor (S50B52) med externt sprut till min M3 E36 -97. Tidigare ägare har kört med dash men jag kommer använda mig av std instrument och även std varvräknare. Det finns en utgång från boxen på sprutet till varvräknare men jag antar att det int eär så enkelt som att bara koppla på den någonstans i org instrument? Någon som vet och/eller gjort liknande? Med vänlig hälsning. Thomas _________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||
|
Jo, det är det.
Så har vi gjort med två olika eftermarknadssprut på en M3:a. Tanka ner elscheman och läs: http://wedophones.com/Manuals/BMW/ Färgerna stämmer inte alltid men stiftposition har varit samma. För att utveckla lite. Original styrbox skickar en varvräknarsignal på ett stift, du ersätter bara den signalen med den från eftermarknadssprutet. _________________ Gunnar Östlund "Jag kör för att det är kul, inte för att det ska se kul ut" |
||
|
Re:
Kanon Vet du om det finns någon länk till elschema till min bil? _________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||
|
Nu var du väl lite lat, så lång och otydlig var inte listan.
Men tex http://wedophones.com/Manuals/BMW/1997%20BMW%20318is-c%20-%20328i-c%20%20Electrical%20Troubleshooting%20Manual.pdf kan du titta på. Om jag inte skummade helt fel är det stift 20 i kontakt X16 som är varvräknarsignal. Mycket är väldigt lika mellan årsmodeller. _________________ Gunnar Östlund "Jag kör för att det är kul, inte för att det ska se kul ut" |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1202 besök totalt |