| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
VEMS - mappa efter både TPS och MAP?
|
2651 besök totalt |
|
Hej Jag har en 4 cyl turbobil som blivit konverterad med separata spjäll och VEMS. Nu är den enbart mappad via MAP, med halvtaskigt resultat. Går det att mappa via TPS och kompensera med MAP i VEMS? Jag har aldrig pysslat med VEMS tidigare. någon som är duktig på VEMS i krokarna av Uppsala (+- 10 mil) ? _________________ Karl Sandler Att ha den snabbaste alfan är som att vara bäst i särslolan |
||||
|
Är det verkligen ingen som har koll på detta?
Det finns ju en funktion i sprutat som gör att man kan mappa via TPS, men går det att kompensera för tryck med MAP i kombination med TPS? Jag får olika bud beroende på vilken "tuner" jag frågar. _________________ Karl Sandler Att ha den snabbaste alfan är som att vara bäst i särslolan |
||||
|
Re:
Man kan nog komma lång med mappning enbart på MAP, men för riktigt bra respons och körbarthet tror jag att TPS behövs. Inte minst vid små spjällöppningar. Att jag kör med 8 st spridare gör inte heller saken enklare. _________________ Karl Sandler Att ha den snabbaste alfan är som att vara bäst i särslolan |
||||
|
Re:
Mmm kan va så att på min så går den tillbaka till vanliga ECU:N inte kollat på mappen på ett tag. _________________ Anders Lidman |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
2651 besök totalt |