Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
1499 besök totalt |
Hej.
Utdrag ur en tabell jag har sparat. Kan inte garantera att uppgifterna stämmer men tabellen täcker alla BMW fram till -00 så det borde stämma. om det är någon som ser en felaktig uppgift så får ni rätta mig. Modell År Typ Bultdelning ET Centrumhål 1600-2002 69-73 E10 4x100 35 57.1 1600-2002 74-75 E10 4x100 29 57.1 2002 Turbo E10 4x100 18 57.1 3-serie 79-82 E21 4x100 29 57.1 3-serie 83-91 E30 4x100 35 57.1 3-serie (IX) 85-90 E30 4x100 47 57.1 M3 86-90 E30 5x120 30 72.5 Hoppas att detta kan hjälpa. hälsningar Peter _________________ Peter Svensson |
Tilläggas bör kanske att ET 35 på E30 var med 6tum breda fälgar.
Fanns också med ET 30 som 6.5 tum breda och ET 24/25 hade de med 7 tum breda orginal fälgar. Gäller attså inte för M3 eller iX. _________________ Thorbjörn Nilsson Brukar: Alfa Romeo Giulia Super 2.2JTD, Toyota LC90 (VZJ95) Pallbocksräser: Mitsubishi Evolution IX, M3 breddad E30 |
Lite mer ingående om E21 fälgarna: ET 29 som det står i Peters tabell gäller för plåtfälgarna i storlek 5Jx13".
Plåt och lättmetallfälgar i storlek 5½x13" har ET 18, samt lättmetallfälgar i storlek 6x13" har ET 13. Detta för orginal 13", för 15" borde ET ligga som Rikard skriver runt 12 och breddar isåfall utåt. Tveksamt om man får på 13" fälgar på en E30 överhuvudtaget, men det var nog inte den storleken du funderade på ![]() _________________ Mvh ola Persson ![]() |
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
1499 besök totalt |