Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2039 besök totalt |
Fler en jag som kör på carbotech xp24
Hej på er:) Vad tycker ni om carbotech xp24? Passar kanske bättre till lång lopp? Jag körde med XP 24 carbotech förra året med coleman skivor i Timeattack men tycker att det var svårt att få rätt temperatur i dessa. Hur kör ni in dessa belägg? Ni kanske kan rekomdera några andra belägg?; _________________ urban sjögren |
En liten motfråga. Vad menar du med rätt svårt att få rätt temperatur?
Just XP24 tror jag inte jag har testat. På bana har jag aldrig upplevt problem med få upp belägg i arbetstemp. Vissa belägg har hållit längre och varit mindre känsliga för höga temperaturer. Inkörning enligt medföljande instruktion. På väg: lättare vardagskörning så belägget sliter in mot skivan, 5 st 120-20 km/h med max inbromsning, 1-2 mil avsvalkning utan broms, parkera och svalna helt. På bana. 2 lugna varv, 2-3 varv med attack och max inbromsningar, 2-3 mycket lugna varv för kyla bromsarna, parkera och svalna helt. _________________ Gunnar Östlund "Jag kör för att det är kul, inte för att det ska se kul ut" |
Tack för att ni har svarat:)
Är inne på mina andra uppsättning xp24 och var lite nyfiken på hur ni andra tycker att dessa belägg funkar. Jag kör mest Timeattack och där blev det inte så mycket inkörning sist och det var nog det som gjorde att jag fick ovanligt grov yta på beläggen. Har XP10 bak och dom hade en helt annan yta på. Kollade skivorna och dom har inget onormalt slitage men beläggen har fått kraftig rostangrepp pga kallgarage? Testar en säsong till med dessa belägg så får vi se hur det går? Men det kan vara att som ni skrev att det är långloppsbelägg och då passar dom inte att köra Timeattack. Vilka belägg tycker ni är bäst? Mvh Ubbe _________________ urban sjögren |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2039 besök totalt |