Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 32114 besök totalt |
Jag har för mig när man satt och kollade på tv att de hade en jäkla skum bur med bursträva snett över framrutan. Och att de flesta worksbilarna hade annat golv pga burbygget. Det var ju nån kort film då om Lotusen när de byggde GT1 bilarna. Var det inte nå olika firmor som byggde "Works" bilarna?!
_________________ Jocke Hellqvist. |
||||||||
Re:
Sån ja har liggande. Helt spritt ny _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||||
Re:
Vad väger en 1UZ Rickard? Kannske kunde få ett nytt hem i GT86an i stället ![]() _________________ Carl-Fredrik Wernboe' Kör Toyota GT86 Tanu Club challange 81# |
||||||||
Re:
Vad jag har fått fram väger 1UZ ca 175kg _________________ ![]() |
||||||||
Jag sitter och skissar på om man kan få dit ett ABS system på bilen.
Jag vet att man kan använda E46 m3 2003-> MK60 systemet standalone med rätt härva. Det ska tydligen gå även om man inte har comp eller CSL ABS enheten(?). Har fått godkänt från SBF för hur en buren ska kunna göras, nu måste jag bara få tag i någon som kan göra den. Är det någon som har några rekommendeationer? Finess? KBT? Rallyprodukter? _________________ ![]() |
||||||||
_________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||||||
ok, jag ska kolla med dom, hade en disskussion i höstas med dom om bur, men då visste jag inte exakt vad kraven från SBF var.
Är det någon som vet om det är någon kvalitetskillnad på de olika burbyggarna? Någon som är sämre/bättre än de andra? _________________ ![]() |
||||||||
Nu har paketet kommit hem, (i fredags) och jag har hunnit packa upp det, ser riktigt bra ut.
Kvaliten är bra och passformen verkar vara bra också, svårt att se när den gamla framstötfångaren sitter på. Jag hoppas att vädret ska bli mildare så jag kan börja riva och provmontera. Sen får jag vänta till i höst när garaget är återuppbyggt!! ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||||||
Fick tag i lite intressanta bilder från ägaren av den sista existerande Esprit GT1.
Karossen tillverkas i två delar, buren byggdes utanför bilen och sen limmades karossen ihop runt buren. Lös bur: ![]() ![]() Bur monterad på chassi: ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||||||
Re:
Det finns en foglinje från när dom limmade ihop karossernas över/under-del och det är där man ska dela karossen för att få in buren. Jag vet inte exakt var den är, men jag har bilder på undre gjutformen så det borde gå att lista ut. http://www.lotusespritturbo.com/Maki _________________ ![]() |
||||||||
Dessa bilar hade även helt plant golv monterat 50mm lägre än original golvet:
OBS Bilder på delar tillhörande Lotus Esprit GT1 #21. (ej mina) Kolfiber Front tillverkad ihop med splitter och främre golv: ![]() Kolfiber Mellandelen som monteras i tunneln med de fyra skruvarna: ![]() Kolfiber Bakre delen med diffusor: ![]() _________________ ![]() |
||||||||
Hjulupphängning och bromsar på originalbilen:
OBS Bilder på delar tillhörande Lotus Esprit GT1 #21. (ej mina) Främre Uprights i "F1" utförande ![]() Bakre uprights liknande främre och förstärkt "svängarm" ![]() Kolfiber bromsar redan 1995 för att köra i serien 1996 ![]() _________________ ![]() |
||||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 32114 besök totalt |