Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1 besök senaste veckan (3796 totalt) |
Var köpa Arai eller Bell integralhjälm?
Tänker uppgradera den personliga skyddsutrustningen i år och undrar var man provar och köper Arai eller Bell integralhjälmar i södra Sverige, helst Göteborg och söderut. _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||
Känner inte till någon där du kan pröva, och letade också efter en när jag skulle köpa, men när jag köpte min Bell hjälm på nätet så följde jag deras storleksguide och avrundade uppåt ifall det var nära till nästa storlek, bästa hjälm jag haft och den satt perfekt redan från start!
_________________ Marcus Stålheim Vinnare BMW CUP klass special 2013 Etta 2010 Trea 2011 och Tvåa 2012 i klass Special |
||||
Inte alls svar på frågan, men jag kan verkligen rekommendera ett besök hos
Sandtler i Bochum, "om du har vägarna förbi". ![]() http://www.sandtler24.de/impressum När jag köpte hjälm senast, så var det väldigt värdefullt att få testa en massa olika modeller (de har "alla" märken) och dessutom få bra och kunnig hjälp. _________________ -- |
||||
Tack!
Såklart att man kan beställa på nätet, jag gjorde det med min Peltorhjälm men tydligen så är inte mitt yttermått som alla andras. Man kanske kan gå in till en motorcykelhandlare och prova hjälmar för att få mått på hjälmen och sedan beställa bilhjälmen över nätet? Men en tur till Ringen behöver ju inte vara helt fel som ursäkt ![]() /A _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||
Det är många som säljer Bellhjälmar men få som har hemma att prova. Och det är klart att det är svårt för en lokal handlare med liten omsättning att ha fullt lager hemma. Får ringa till LM och höra om dom har provexemplar på lager.
_________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||
Re:
Exakt min tanke! ![]() _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||
Re:
Jag ska oxå uppgradera till ny hjälm, har pratat med Karin på GA och dom nya Bell hjälmarna kommer väldigt snart...GP3 i kolfiber är =)))))). Om du är sugen på att dra upp dit en dag hänger jag på. Med vänlig hälsning, Pelle _________________ ________________ Pelle Sörensson Renault Megane RS -12 7.49min BTG |
||||
Re:
RS7 i kolfiber är den jag är intresserad av. Sen vill jag nog klämma in ett hansskydd också. Dyrt det här med att åka turboooo ![]() _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||
Re:
Asså Turbo ställer till det, det har jag alltid sagt när jag dricker öl haha _________________ ________________ Pelle Sörensson Renault Megane RS -12 7.49min BTG |
||||
Dom trevliga grabbarna på fh racing i Klågerup säljer också Bell. Dom har just nu en RS3Pro i L hemma för att prova.
_________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1 besök senaste veckan (3796 totalt) |