| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Lola T91/50, SÅLD
|
25 besök senaste veckan (247800 totalt) |
|
juste angående däck, har ju kört avon a11 samma stup i en å en halv säsong (typ 6-7 trackdays tror jag plus några repor på flygfält och nån sväng på gatan)
och har gjort av med kanske 39% av däcken så det behövs helt klart nya mjukare däck, om någon vill hjälpa mig med det så går det jättebra att höra av sig _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||
|
blir en mindre uppgradering på motorn i år, lite mer varvtal för att få upp effekten, varvar idag 6700 ungefär å ska höjja till 7400
vilket kommer leda till att jag kan åka ca 10% fortare på varje växel, samt att toppeffekten kommer stiga till ca 600 motorhästar utan att jag får mer vridmoment (kan inte åka mer vrid med lådan och greppet i däcken blir med en balans) Björck som redan sedan tidigare sponsrat mig, gör så även denna gång för att kunna få upp effekten. byter ut min gamla bosch 044 till denna walbro 416lph pump siktar på mapning hos AG.s igen under februari eller mars , vill ha bilen testkörd i god tid innan april då bankörningarna brukar börja
_________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||
|
motorn sitter tillbaka i bilen igen, liite värre ventilfjädrar, näst ut preppa turbosarna ytterligare lite för att klämma ut det sista ur dem, bränslepump bytt med
ska provflöda spridarna innan dem sätts tebax med tanke på hur det skiljde på sprutbilderna förra året. vidare så har jag fått rätt på ett set med däckvärmare som jag är mycket sugen på. dock är det lite käppar i hjulen rent ekonomiskt att hinna med att få hem dem i tid innan våren, så just nu söker jag företag eller privatpersoner som kan tänka sig att sponsra inköpet av dessa, inga jättepengar det handlar om igentligen men några tusenlappar saknas ju som vanligt. säljer reklamplats på bilen för företag och kan tänka mig att ställa ut bilen i sammband med öppet hus eller liknande för företag, är någon sugen så går det jättebra att höra av sig via Pm eller här i tråden, slänger in en länk till facabok med. https://www.facebook.com/niklas.lain å för dem som inte använder facebook så bjuder jag på lite "längta till sommaren" bilder
||
|
har fått lite nya samarbetspartners inför 2016,
mina gamla sponsorer är kvar med liknande deals som tidigare. :thumbright: väldigt glad kan jag meddela att Daniel Johansson, även känd som Danne_J, in som sponsor. För dem som känner till lite om driftingen så är han lite av en profil där. Kan rekommendera er i södra delen landet att han gör alla möjliga typer av customjobb, tillverkning/modifiering med tillgång till bra maskinpark (svets-tillverkning samt entreprenad) http://www.DDrift.se har även lite diskussioner med turboservice ang lite sponsring med preparering av aggregaten, ska ta en närmare diskussion om detta med Tony på AG:s då han har mina gamla loggningar och mappar kvar så man kan utvärdera vad som behövs för det jag vill uppnå. just nu har jag redan flödesförbrett avgashusen så mycket det går med dem delar som finns tillgängliga, sen ska det nog räcka med en någon mm större kompressorinducer för att nå effekten vid dem varvtal jag vill nå. _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||
|
oj hade visst glömt skriva här på ett tag.
har vart lite att styra med, skulle först uppgradera aggen lite men bestämde att jag hoppar det, har trixat å fixat så mycket det går nu med avgassidan (flowpreppat som det så coolt kallas) och kompressorsidan är ännu orörd. på motorsidan är igentligen allt samma har bara gått igenom och slipat in ventiler osv och satt i värre ventilfjädrar, har faktiskt haft lite strul med motorn vid uppstart vilket ledde till att jag rev nr motorn igen och såg över allt en extra gång men nu verkar alt lira 100% ska ta mig förbi rejsbutiken (mekonomen tror jag) och beställa rostfria rör eller om jag kör svarta rör å lämnar för kemförnickling sedan. ska bygga en till uppsättning avgas för dem event när man får låta lite mer, typ gatebil björkvik samt inför Örebro raceday 2016 i sensommar
tänkte mig dubbla 3" system som går ihop i ett fett slutrör längst bak som förhoppningvis ska ge lite mer sound _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||
|
_________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||
|
har säkert nämnts tidigare...
Men tänk OM F1-ledningen satt och läste här på Rejsa när de skulle göra F1 mera ekonomiskt och vem skulle leda hela tillställningen...Jo.. Nicklas "Knotan" Laine geniet som redan 2012 fattat att V6 och turbo var melodin i F1..
mvh _________________ Tobias Hedlund |
||
|
_________________ Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld* BMW E30 328 långlopps bil *Såld* VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress |
||
|
Re:
dubbla raka 3" ,, satan va den låter värre nu va såklart tvungen att testa starta och tomvarva lite, nu låter den som en riktig racebil måste vara 100 hästar MINST
Gustav , ska höra lite med Tony om detta , hade ju vart lite ballt om den kasta lite eld när man torrgasar den upp mot varvstopp
polaren byggde just klart sin maskin med ALS, och det hade fan vart nått inför bygge av nästa maskin , det är ju rätt balt alltså
||
|
Bilen uppspänd i bänken hos Ag.s och imorgon bitti kör Tony igång med sitt.
Ska bli jävligt intressant att se vart vi hamnar denna gång. Min önskan är 500+ på drivhjulen med varvstopp på 7500 vilket borde göra iallafall en halv sekund mantorp vilket tillsammans med däckvärmare borde ge mig min tid jag hoppas på. _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||
|
"tyvär" så avbröt jag mappningen idag, va en skruv till torrsumpen som gick av som sitter invid oljereturen från ena turbon, vilket ledde till att det rann ut någon liter olja under bilen under ett pull,
sen lite annat som dök upp hemavid så valde jag att stoppa för idag, det ser lovande ut med själva mappningen och motorn men orka inte panikmecka i bänken så valde att knuffa ned den från bänken göra en sanering och ta tidig långhelg istället
||
|
||
|
_________________ Rickard Wiberg Volvo 740 Turbo Time Attack.nu Unlimited-klass Instagram: @rickardwracing Youtube: https://youtube.com/@rickardwracing?si=cgkLi5PnT-V7DTwd |
||
|
för att sammanfatta dagen, efter dem små modifikationer jag gjort under vintern så är turbosarna fortfarande flaskhalsen (inte helt oväntat såklart)
klämde ur lite mer nm i mellanregistret (högre laddtryck) och lyckades få motorn att dra från tidigare varvstopp på 6800 (vilket i verkligheten blir 6600 ca med softcuten) till nu stopp vid 7400 rpm hästarna är i princip oförändrarde och registret är "samma" som tidigare. strax under 500 whp toppnotering .någon ynka mer häst än tidigare men då breddat registret med ca 800 rpm, vilket borde räcka till för att slippa köra in i varvstopp på några platser på Mantorp. lite sugen på att dra ut bilen på f13 nån kväll i veckan och testa hur den upplevs nu (eller mest shakedown snarare) _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Lola T91/50, SÅLD
|
25 besök senaste veckan (247800 totalt) |