Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 22, 23, 24, 25 >> 52 besök senaste veckan (166546 totalt) |
Re:
Tack. Då kommer jag skippa de. |
||||||
|
||||||
|
||||||
Menar du att det är vitt i oljelocket? Det är nog bara kondens. Kolla oljan på stickan. Är den vit har du problem. Ofta brukar väl vevhusventen bäcka ihop på de där?
Börja med det innan du river toppen. Är du fortfarande nojjig för toppen, gör ett leakdowntest. Kompprov kan också duga. _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||||
Re:
Ok, när jag kollar oljestickan så är den inte vit. Skönt, då kollar jag de först och byter ventilkåpspackningen. |
||||||
|
||||||
Re:
Dålig vevhusventilation är väl standard på dom där. SÅ FIXA DET OCKSÅ ! _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
Re:
Yes, det ska jag fixa ![]() |
||||||
Nu är bilen redo för mappning på måndag 4/4 hos AG's
Haters going to hate. ![]() ![]() Batteri och bränslesystem.Gjordes iof förra sommarn. ![]() ![]() Fälgarna blir vita i år. ![]() Jag älskar det här handtaget!! ![]() Nu äre dags för alla er som bara läser att skriva vad ny tycker ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Provar lite olika storlekar på fälgar på bilderna, och ja de däck som sitter på nu ska bytas ![]() |
||||||
_________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||||
Re:
Motrorn är helt original förutom ARP-topplocksbultar och en 65graders termostat. Kör med Vems, Holset hx 35, 990cc spridare, laddade 1bar förra mappningen o då gav den 310whk och 440wnm. Det som är ändrat sedan dess är att jag bytt från b20 topp till b25, bytt botten från en med svarvade kolvar till original, flyttat insugstempgivare, större bränslefilter för jämnare flöde och dragit om några vaccumslangar. Hoppas på en bättre kurva nu ![]() |
||||||
Nu har jag varit på AG.s och mappat bilen.
Började med ett mystiskt trigger fel, som sedan försvann magiskt. Sedan visade det sig att turbon inte orkar ladda mer än 1bar. Det läcker laddtryck någonstans. Hittar inte vart. ev så är det den inbyggda wg,n som jag spänt upp så att den är stängd. Kanske borde svätsa igen den. Eller så är turbon helt kass. Men om jag ska byta till en bättre modernare turbo så vill jag byta grenrör. Kör såhär ett tag och sparar lite pengar, så får vi se vad som händer. ![]() ![]() Förra mappningen så hade jag 311whp 438wnm på 1,1bar och laddet kom tidigare. Nu har jag 327whp 436wnm på0,99bar med en trött turbo * |
||||||
|
||||||
|
||||||
|
||||||
|
||||||
Re:
Tack, jo tyckar att det är bra tryck i den. Nästa gång ska jag tvätta bilen innan. Nu torkade jag bara av vinterdammet med labeloff från framrutan ![]() |
||||||
|
||||||
|
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 22, 23, 24, 25 >> 52 besök senaste veckan (166546 totalt) |