Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
Hemlig tråd för medlemmar i rallyteamet Rejsa.nu
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9   >>
5 besök senaste veckan (16785 totalt)
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 42383

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Hemlig tråd för medlemmar i rallyteamet Rejsa.nu

Jag borde köra nåt annat än Lotusen antar jag. Har inte suttit o kört mer än en omgång och lyckdes väl komma i mål oskadd en eller två ggr. Därför har jag +20 än så länge. Ska väl sätta mig o köra en repa nån kväll.

Spara alltid replay av er bäsat körning! När det blir dags att skriva in tiden till tävlingen så måste ni öppna replayfilen i GPL replay Analyser och kolla sectortiderna för de ska fyllas i i formuläret osså.

Kanoninstruktion finns här:
http://madcowieracing.m4driving.sm/submit%20help.htm

GPL RA finns här http://home.bip.net/martin/gplra/

_________________
Magnus Thomé
Citera
Micke Holmström
Täby
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1271



Måste man tanka ner replayanalysatorn eller finns den redan i den GPLen jag har i datorn?
Jag har inte lyckats spara någon körning jag gjort överhuvudtaget. Detta gjorde mig mäkta irriterad i natt eftersom jag på något sätt lyckades gasa mig ur en bredsladd med fullt styrutslag och inte kunde njuta av det igen.

Hur får man bort fullskärmsläget från GPL? (för att tex läsa instruktioner samtidigt)

Med Ferrarin har jag kommit ner i +29 med endast en snurrning på det varvet. Tyvärr då ogiltigt eftersom det inte funkade att spara.

Vad har ni för styrutväxling?

_________________
Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten
Längtar tillbaka till ringen!
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388



+04.10 i en Brabham med automat - lite soppa o lite mer tåin !

Fredda

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
Micke Holmström
Täby
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1271



Min "instruktör" sa vid ett tillfälle att jag skall lära mig köra manuellt på en gång och inte hålla på med automat. Hur gör ni andra? förlorar man mycket på auto när man blivit duktig på att köra eller går det alltid fortare?
oftast när jag snurrar så är det pga. motorbroms i samband med nerväxling in i böjarna, detta borde ju ellimineras med auto.

Det är ju faktiskt ganska manligt att växla

_________________
Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten
Längtar tillbaka till ringen!
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388



Tycker det är jättesvårt att få nån bra känsla i växlingarna! Går inte att möta bara med gasen tycker jag !Har försökt men jag får inte till det !

Fredda

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 42383

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
okej nu har jag enb urusel tid på den här banan så jag kanske ska vara tyst.... men jag använder växlingarna flitigt för att balansera bilen och ibland för att rädda en svår situation.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388



Men tycker du inte att det är svårt!? (Dum fråga! Allt i GPL är svårt .)
Växlingen sker med en brytare medans gasen jobbar över en "axel"! Skulle gärna vilja växla själv,men jag får det inte att funka, jädrans irriterande!
Finns det inget modd som gör att den släpper gasen av sig själv? Så man slipper lyfta på höger foten själv vid varje växling?
Problemet med automaten är att man får vara beredd på växlingar där man inte vill växla! thumbs down

Fredda

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
Daniel Nihlén
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1347



Först och främst, det är väl tillåtet med automat? Jag håller med fredrik att det verkar bökigt utan kopplingshjälp.

Sen så har lotusen gått +13, men jag sparade inte varvet. Jag försöker köra extremt försiktigt utan att direkt sladda något.

mvh
Daniel

_________________
Daniel Nihlén
Porsche 964 C2 såld...
PCS 8040
"Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388



Den taktik som jag haft är att köra så högt upp som möjligt i velodromerna för att sedan skära in mot apex.
Hårnålarna går jag rakt in o tvärnitar för att sedan krypköra så tight som möjligt.
Pumpbromsa är ett bra trix som min körskolelärare lärde mig, det funkar även o GPL!

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 42383

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Allt är tillåtet typ Satsa fullt o krascha över mållinjen t.o.m.


MEN se till att du väntar några sekunder från du hoppat i bilen till du startar och samma sak när du gått i mål, låt bilen vara helt stilla i några sekunder!! Annars så kan det bli strul o läsa replayfilen

_________________
Magnus Thomé
Citera
Thomaso
Solna
Här sen Jan 2003
Inlägg: 659



Lyckades med en +15 i en brabham med endast bromshjälp på.

Undra om man ska regga sig och vara med eller inte

_________________
Thomas Tegbäck
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 42383

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
HOOPoo skrev:
Lyckades med en +15 i en brabham med endast bromshjälp på.

Undra om man ska regga sig och vara med eller inte

Klart du ska!

_________________
Magnus Thomé
Citera
Micke Holmström
Täby
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1271



om det blir trångt i laget så avstår jag gärna min plats till förmån för någon annan eftersom jag kanske inte kan vara med alla veckor och troligen inte ens lyckas spara något varv eller registrera en tid.

Blir vi jättemånga kanske vi kan ha ett "andralag", vart är Mäkinen förresten? var han inte en fena på GPL?

_________________
Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten
Längtar tillbaka till ringen!
Citera
Thomaso
Solna
Här sen Jan 2003
Inlägg: 659



Måste man köra alla banor för att poängen och så ska räknas för teamet eller i såna fall kan jag nog inte vara med.

_________________
Thomas Tegbäck
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18075



Micke Holmström skrev:
Blir vi jättemånga kanske vi kan ha ett "andralag", vart är Mäkinen förresten? var han inte en fena på GPL?
Spela GPL är en sak. Att förstå hur man skulle göra för att vara med är en annan sak.
Jag är inte god vän med min dator...

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4704

Hjälpmoderator

Vad jag har förstått så är INTE GPL Rally 2 en lagtävling!! Man rejsar individuellt! Dock kan man gå ihop i lag för att ändå få en lagkänsla.

_________________
May the Downforce be with you

Team Swedish Racing Mates
Citera
Lefors
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 479



Övergav Chapman och satte mig i en Ferari istället. Vilt sladdande lyckades jag ta mig runt på +12

_________________
/Markus Lefors

Mx5 NB -99 Standard Cup
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18075



Jag anmälde mig i ett annat lag som väl mest består av mig själv...
Lite drygt +2 är väl vad jag har mäktat med.

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
johan..
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2558



Citat:
Ämne: Hemlig tråd för medlemmar i rallyteamet Rejsa.nu

_________________
J0hanC@rlström

BMW i4 M50
Citera
Micke Holmström
Täby
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1271



Hilfe!!!

Hur sparar man sitt åk i replayanalysatorn?
(fick till ett kanonåk med studs i muren endast en gång +21.62 thumbs up )

_________________
Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten
Längtar tillbaka till ringen!
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388



Skulle det inte dykt upp en ny bana igår?

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
Racingsimulatorer
Hemlig tråd för medlemmar i rallyteamet Rejsa.nu
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9   >>
5 besök senaste veckan (16785 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande