Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Peugeot 206 gti -99 | 5922 besök totalt |
Tja är ny här , hade nöjet att träffa några av er på gälleråsen när pugge klubben var där
Lite info om bilen Pugge 206 gti -99(används oftast som bruksbil) Motor: Enem har portat, slipat kammar och planat, har ett hemma byggt avgas system efter katten och ett KN Filter som plaserats bakom V dimljus Motor i framtiden (vill ha): Ny koppling (om jag har råd till Nästa år) hade tänkte investera i alu svänghjul (om det inte kostar en förmögenhet, annars blir det härdning, lätning och balansering av org) Filar på ett alu insug från en 2,2:a men Han som ska svets ihop det hittar ingen bra alurör som har samma legering(eller vad det heter, hårdhet).Har funderingar på att använda ett"unichip" när det mekaniska är klart. Bromsar:EBC skivor och belägg(green stuff), lite bättre bromsolja Bromsar i framtiden (vill ha): Ta bort last av kännaren, stålomspunna bromsslangar, broms ok from rc alt 307 Chassi: HR sänkfjädrar i fram(60mm), torotionsstavar i bak, toktrasiga(dvs heltslut) stötdämpare runt om, plockat bort lite onödigt som reshjul, torkarebak, och annat som jag lyckats kapabort, lite plåt här och där(men inte så mycket som man kan) Chassi beställt: Gula Koni runt om Chassi i framtiden (vill ha): hådare bussningar i fram, fjäderbensstag, kralligare krängningshämnare, och en omställning av framvangen Hjul: oz crono 17 tum med ventus däck Hjul i framtiden(vill ha): 16 tum composit, med sjysta mackor Utvändigt: Nätad front + luft intaget till kupén, cup speglar, sprucken vindruta och lite klistermärken Utvändigt i framtiden(vill ha): Allt som kan ersättas mot lättare diton Invändigt: orginal, har kladdat lite med färg här och där, och puckad som jag var innan jag provat kon\ban körning kastade ut pengar på en tung stereo anläggning och så har jag sågat av vxl-spaken och bytt knoppen Invändigt i framtiden(vill ha): Bur rensad inradning, kramgoa stolar, en skön ratt och lite tuffa mätare Det var väl det jag kom på nu kom gärna med tipps, förslag på förbättringar, helst sånna som inte kostar så mycket pengar _________________ Joakim Hammarlund Esson2 nr55 |
||
Ja de är hur bra som helst, jag pratade med någon där som sa samma sak att det var problem med härdningen, och han hade fått nya typ 3ggr till sin 205:a men att nu var de omgjorda och funkade bra.
Jag är jätte nöjd _________________ Joakim Hammarlund Esson2 nr55 |
||
Jätte bra bild Nicklas har du lust att maila över den esson2@spray.se tack på för hand
_________________ Joakim Hammarlund Esson2 nr55 |
||
ok, verkar som dom löst de då, bra! får se om de blir EBC eller Reddot då... _________________ /Fredrik Fröberg |
||
Nu har bilen fått UNICHIP hos Xerius racing i samband med det bänkades bilen resultatet 170hkvid 5500 och 230N vid 5000 ganska bra men vet inte hur exakt de siffrorna är, bilen bänkades på 17 tums hjul, för övrigt sitter Koni kittet på plats och sparco sprint monteras nu,
_________________ Joakim Hammarlund Esson2 nr55 |
||
Testade mot lars falk och den andra lars clion de var snabbare vi startade i ca 80km/h och drog på trean vi låg ganska gämt till jag var tvungen att växla då tog de en billängd direkt , För övrigt har jag fått en sponsor till AutOExperten i Väsby niväntar mer klistermärken och ett komplett supersprint system En varker dag kanske jag kör i från nägon
_________________ Joakim Hammarlund Esson2 nr55 |
||
Det var intressant att jämföra efter det att motorn "justerats". Vi vägde bilarna oxå... Jocke/Malins 206'a är något lättare än Clion. Skillnaden i prestanda rakt fram mellan den och CliOSporten är inte heller speciellt stor. Olika växellådsstegning gör att det är svårt att mäta prestanda "på rull" över korta intervall. På bana tror jag att skillnaden i motorprestanda är försumbar jämfört med Clion, där speler det mer roll om växellådsstegningen råkar stämma med banan och chauffören. Man kan dock konstatera att Jocke/Malins 206'a går klart bättre än en original 206GTI. Det här med sponsorer... Hur bär ni er åt? Ni måste veta nå't som vi andra inte vet... |
||
Det där med sponsorer får jag några frågor om, men det är bara att fråga man kan ju inte få mer än ett nej . Man får lida på så sätt att bilen ser ut som en reklam pelare, kommer lägga upp nya biler så fort den blir fottad, sår får ni dömma själva
_________________ Joakim Hammarlund Esson2 nr55 |
||
Våra race- och banåkarbilar Peugeot 206 gti -99 | 5922 besök totalt |