| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Glas/Kolfiberhuv till BMW E36 Coupe'
|
3319 besök totalt |
|
Glas/Kolfiberhuv till BMW E36 Coupe'
Jag har sökt lite på forumet men saknar uppgifter på tex race-stall som kan tänkas ha en sån huv eller firmor som har huv på hyllan så att säga. Annonserar efter en huv på annonsforumet. Nån som har tips? _________________ Vincent Pihlström BMW M3 E46 04 flyttsak |
||
|
Hade det varit till en sedan eller compact hade jag kunnat göra en åt dig
Min nya huv (inte riktigt färdig)
_________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||
|
Bege dig till www.ravilamotorsport.com. Under Pryltorget finner du diverse plastdetaljer.
_________________ /Markus Lefors Mx5 NB -99 Standard Cup |
||
|
Låt oss säga såhär, min färdiglackade plåthuv till en Porsche 911 väger runt 13 kg enligt badrumsvågen, folk jag talat med säger att en glasfiberdito väger allt mellan 2-4 kilo.
En E36 huv är större än en 911 huv, därmed kanske vinsten är större men då åker du kanske på att ha DZUS eller snabblås på huven?. Jag visste inte att E36 serien hade olika huvar för coupé, sedan o compact och 4 dörrar. Vad skall det vara bra för?. _________________ Kör cheva numer. |
||
|
original huven till en sedan väger ca 16kg, den jag har gjutit i glasfiber väger ca 4kg. Det går att använda org gångjärn och lås om man förstärker upp dom delarna, jag tänkte använda huvsprintar.
Angående olika huvar så har coupen och cabben en längre huv än dom andra sedan/compact/touring. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||
|
Det är faktiskt inte många plåtbitar som är lika mellan coupe/cab och de andra modellerna. Hela frontpartiet är längre på coupen och jag tror också att taket är lite lägre. Kolla in avståndet mellan hjulhuset och dörrens framkant den som är intresserad.
Min huv väger med isolering och lås etc ca 20 kg. Så visst finns det lite att kapa där. Det är inte lätt att lätta fram annars. Bak har jag lyckats plocka ur ca 80 kg (inräknat reservhjul och domkraft etc), med andra stolar och en lättare huv hoppas jag kunna återställa viktfördelningen igen. _________________ Vincent Pihlström BMW M3 E46 04 flyttsak |
||
Där kan ju Magnus köpa sig en "liten" bakvinge i kolfiber!
_________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
|
||
|
Jag ser att vissa lyckas lite bättre än vad jag gör "jag får öva fler ggr- det är min första avgjutning"... Snyggt jobbat Koni
_________________ Datsun 240z vq35de Escort MK1 cosworth turbo -68 Escort MK1 16v turbo+kompressor -74 Mride C42 TURBO sportscar Mride T42 TURBO trike. |
||
|
Vad använde du för matta?
Hur många lager? Behövde du göra några föstärkningar på baksidan eller blev den hyffsat styv utan? Jag ska nämligen strax sätta igång och gjuta upp en huv till min bil. Formen står i garaget och väntar... _________________ Göran Hackman TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967 Sunbeam Alpine Mk III, 1963 |
||
|
Re:
Hej ! Har du eller kan du göra en huv till mig? Kostnad? Har en e36 sedan 4dörrar. Mvh och tack på förhand
_________________ Victor Lennman NKM RACING TEAM |
||
|
|
||
|
_________________ Lasse Eklund |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Glas/Kolfiberhuv till BMW E36 Coupe'
|
3319 besök totalt |

