Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... , 22, 23, 24 >> 7 besök senaste veckan (168552 totalt) |
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||||
Re:
![]() ![]() |
||||||||
|
||||||||
Re:
![]() |
||||||||
Jag ville höra med nån som är haj på däck, köpte däck och såg nu nör jag lastade in dem att ett däck ser rätt illa åtgånget ut från av eller på montering, jag tycker de borde bli problem med att de ej håller tätt sen, eller är jag nojig?
![]() ![]() ![]() |
||||||||
Re:
Inte bra. Det däcket är skrot. För att åka med slang i ett racedäck är nog ingen mening _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||||
Re:
|
||||||||
Re:
nja. ska nog se att det inte är någon fara. De senaste grus däcken från Dmack måste man skära bort halva den kanten för att det ens skall gå att kränga på dom. _________________ Sebastian Steiner Vw golf Mk5 cup Vombsmotorsport |
||||||||
Re:
Jag tittade igen, och det kanska inte fattas så mycket som jag tyckte första gången... Kräng på dom...och se om dom håller luft. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||||
|
||||||||
Re:
Nej de är inte sant. Det är den skadade ytan som tätar, men ser ut som de "bara" är ca 50% av den ytan som är skadad, den ytan som är oskadad borde kunna täta tillräckligt bra. Finns en speciell form av vulklim dom använder på däcksverkstäder dom man kan smeta på för att det ska täta bättre mot fälg, kan vara smart att ha på i såna här lägen. _________________ Torbjörn Nyberg |
||||||||
Re:
Den skadade ytan som jag ser på bilderna (på insidan av clinchen) , Kommer aldrig påverka tätningen så länge den inte är ända ner i väven mot den delen som ligger an mot fälg. Vilken ingen av skadorna ser ut att göra. _________________ Mikael Tornberg , Växjö |
||||||||
Re:
Ja, men de är som sagt clinchen som tätar, inte "sidan" av den. ![]() _________________ Torbjörn Nyberg |
||||||||
Re:
Ja, och det är ju sidan som är skadad. Eller har jag tittat på andra bilder än dig? _________________ Mikael Tornberg , Växjö |
||||||||
Tror vi pratar om samma sak, men inte förstår varandra
![]() Menar att det är ytan inom dom röda linjerna som tätar (ca 50% av clinchen), den skadade ytan innanför den gör som du säger inte sån stor skillnad. Jag trodde du menade när du sa "sidan" att de va själva yttersidan av däcken som tätar mot fälgens kant, men där ute tätar det inte mycket. ![]() _________________ Torbjörn Nyberg |
||||||||
Re:
Vi menar samma. Jag är säkert otydlig 😂 Mjukdelarna på insidan av clinchen gör varken eller... _________________ Mikael Tornberg , Växjö |
||||||||
Nu kära vänner, följare och banditer har jag tagit fram en TOKBALL t-shirt med massa attityd och hög ballhetsfaktor
![]() Som många vet så har jag spårat ur rätt rejält med att försöka bygga en av Sveriges, kanske Europas topp 5 ballaste och snabbaste BMW E30, resan dit är lång och kantad av både motgångar, svårigheter och såklart succé, jag har kommit en bra bit på vägen mot mitt mål och min vision men som sagt resan är lång! När ni köper denna tischa får ni inte bara en ball tröja utan ni supportar samtidigt min resa mot målet med överskottet efter mina kostnader som www.racegear.wtf hjälper/sponsrar mig med att hålla till ett minimum! OOOOOH lyssna noga nu, givetvis kommer man ligga bra till för att få provåka på Gatebil om man kommer glidande i en sån snygg tischa ![]() Tröjan blir er för ynka 250kr ink frakt och finns i S-XXL, innan vi fått upp den på hemsidan kommer swich betalning fungera på 070-7308826. Jag tar beställning via PM till en början och inom kort kommer den även finnas på racegear.cc att köpa, tidiga beställningar kommer dröja 1-2v innan lev dyker upp från tryck! PM enligt: Namn Adress Storlek Gött ladd alla krigare! ![]() |
||||||||
|
||||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... , 22, 23, 24 >> 7 besök senaste veckan (168552 totalt) |