| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Vikt på e36 racebilar?
|
1 besök senaste veckan (1478 totalt) |
|
Vikt på e36 racebilar?
Funderar på hur lågt man kan banta ner en e36 i vikt. För min egen del gäller det en sedan, men alla sorter och motorer är intressant att höra era erfarenheter om. Så vikt och lite basic info om bilen vore kul att höra.
_________________ Richard Brandt |
||
|
Det beror på vad du ska ha bilen till. Driftarna kapar ju ofta bort allt utanför hjulaxlarna.
Jag har vägt en e46 med V8.....till 1080 Kg _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
|
Min sedan vägde ca 1030 med 10 liter soppa i förra året. M52, getrag, plasthuv, baklucka och rutor och lätt urkapade dörrar. Finns säkert 30kg till att ta, t ex helt orörd undertill. Raceready m fullbur etc.
Så, 1000kg jämnt skall inte vara omöjligt att nå på en E36 sedan i mina ögon. _________________ Rikard Ahlin |
||
Självklart är det så, det är därför jag gärna får input från fler med lite info om bilen så jag kan bilda mig en uppfattning om min egen. Jag har ju tankar på att köra TA så för min del går det kapa och byta ut grejer ganska fritt även om jag helst inte vill bygga bort bilen helt från t.ex BMWcup. Riktigt bra på en e46, Bapelsin? _________________ Richard Brandt |
||
|
Min coupe veier 1385kg med full tank (60l) og meg i.
M50 turbo, 530d låda, fullbur, renset inni, 2stk sparco-stoler, 18" apex, 250/650 fram, 280/650 bak, lille diff, mc-batteri, store bremser for og bak, carbon panser, carbon bakluke, carbon vinge. Tunge ting: el-ruter forran _________________ Eivind Ander Eliassen |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Vikt på e36 racebilar?
|
1 besök senaste veckan (1478 totalt) |