Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 9956 besök totalt |
Inte hänt så mycket men lite smågrejjor.
Fick innan jul framstötfångare och trösklar lackade då det var lite blästrade av stenskott, passade på att beställa en ny Cup-läpp (med luftintag) då den gamla var lite sliten, lätt att förstå om man ser markfrigången, eller bristen på detta. ![]() ![]() ![]() ![]() Fick även tag på ett skyddsgallerkit till främre kylarna, skall bara vänta på att få det skickat från Göttlaborg av en snäll rejsian *hint hint Figgz* Väntar även på ett nytt original schroth 6p bälte till passagerarsidan från rallyshop (beställdes i november...) de svarade inte ens på mitt senaste mail 22 jan ![]() Skall ta tag i avgassystemet också vad det lider, vill slippa svartflagg i sommar. _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||
Re:
Försökte det här om året till min 996GT3:a jag hade innan, då hänvisade de mig till Dahlbäckracing som då var svensk ÅF. När jag senare kompletterade med ytterligare ett till 996GT3 så gick jag via rallyshop, den gången gick det ganska smidigt.
Sitter redan ett rött i bilen på förarsidan, så jag har beställt och betalt för ett nytt rött till via rallyshop, får se om de svarar på mitt mail denna påminnelse, annars blir det att lyfta på luren. _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||
Japp, då skall vi försöka få stil på kattar samt decibell.
Varning för nakenbilder ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||
Fixade vidare igår kväll med avgassystemet.
![]() ![]() ![]() Nu ligger det på backen. Lutar åt side muffler kittet från Ferrita samt nya HJS-kattar. http://www.ferrita.com/sv/personbil/ Detta kittet gör att sidoljuddämparna är aktiva hela tiden. Passade på att byta tändstiften när det ändå var gott om plats, se såg nästan nya men nu hade jag ändå köpt ut nya från Porsche så de åkte dit ändå. Passar på att smälla dit en ny aggregatrem när jag ändå håller på så slipper man leva i ovisshet. _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||
Ny aggregatrem hemma, har beställt 4st nya TPMS sensorer som är på väg med posten.
![]() Har beställt nytt batteri, blev ett odyssey PC680MJ. ![]() Fick verifierat från Schroth att leveranstiden på bältet dragit ut på tiden pga leverantörsproblem med material, de skulle skicka med någon slags plåster för väntetiden och rallyshop meddelade att bältet skulle komma till dem nu i dagarna så jag hoppas levereras i veckan. Har bokat tid för HJS kattar x2 samt sidoljudämpare hos Ferrita i början av april, dessa kommer giftas ihop med mina cargrafics grenrör som jag har liggandes sidan tidigare. ![]() _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||
Har fått hem odysseybatteriet & TPMS-sensorerna.
Ville egentligen försöka få ditt batteriet liggandes men fick inte plats på den ledden i batterihyllan och ville inte slakta hyllan. 1timma med vinkelkapen & svets. Lösningen blev stående och ett fäste som inte gör någon åverkan på batterihyllan utan använder befintliga hål. ![]() Hyllan kommer rengöras och målas den med ![]() ![]() Framstötfångaren har åkt av igen för montering av skyddsnät för kylarna från 997cup. ![]() _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||
Skruvade ihop GT3:an igårkväll inför besök hos ferrita inom kort, passade på att tvätta av vinterdammet på både den vite och den röde.
![]() Den röde är bra puts på nu ![]() ![]() [/img] _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||
Riktigt fina bilar båda 2
![]() Hur är MGB GT att ha som glidare? Alltid tyckt att dom är frän, men aldrig hört från någon som äger hur det är att leva med ![]() Man hör ju bara dåligheter om engelskt från annat folk, som säkerligen alldrig ägt någon själv ![]() Hur som väldigt fin! _________________ Carl-Fredrik Wernboe' Kör Toyota GT86 Tanu Club challange 81# |
||||
Re:
Tack, MGB:n är riktigt sjysst att åka i faktiskt, avsaknad av servo assisterade bromsar och styrning är något man vänjer sig vid. annars är komfort, körbarhet och ljudnivå helt okej faktist. Komfortabelt att åka finturer om sommarn och funkar riktigt bra. Det enda jag skall komplettera med är en elektrisk termostatstyrd kylfläkt för de varmaste dagarna man fastnar i bilköer kan den bli snudd på för varm. Lite synd att baksätet inte är mycket att kalla baksäte, annars hade man kunnat få med sig hela familjen om där funnits lite högre ryggdel och säkerhetsbälten. Mycket bil till pengarna sett. _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||
Bilen är klar och hämtad från Ferrita, bilen blev markant tystare så nu slipper man vara orolig för svartflagg i sommar.
De lyckades även implementera mina Cargrafic grenrör som jag hade liggandes. Här håller de på att montera HJS 100cells kattarna med V-band tillsammans med cargrafic grenrören. ![]() Klart! ![]() Nu går avgaserna alltid via sidodämparna som är stoppade fullflödesdämpare till skillnad från original som är av kammartyp och som kopplas bort via sportläge eller alltid över 4000rpm. ![]() Första bankörningen lutar åt 28 maj, King Of South med TAnu.se på Knutstorp. På måndag skall jag få front och bakskärmar folierade med stenskottsskyddsfolie. _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||
Stenskottsfoliering, check!
Ny vindruta, check! Årlig kontrollbesiktning, check! Goprofäste, check! 6p bälte passagerarsida, check! Så, då är bilen redo för helgens King of the South på Ring Knutstorp. Åker slut på de gamla Toyo R888 som sitter på nu för att sätta på ett par nya MPSC2 till premiärhelgen 3-5 juni på Kullen, då får även fälgarna nya TPMS sensorer som jag har liggandes. Tar helgens körning som ett första test för att skaka av rattrosten samt känna lite hur den beter sig till skillnad från 996:an, det jag hittills kört på väg känns både motorkaraktären och chassit ganska olika tycker jag. ![]() ![]() _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||
|
||||
Re:
Hann aldrig köra med den svarte på Knutan, däremot har jag ju perstider att försöka slå på Kinnekulle, Mantorp och Gelleråsen. I år skall det väl ändå gå under minuten på Kullen, var irriterande nära trots att däcken spökade 2015. _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||
Japp, då var banpremiären avklarad med nya 997:an, det var inte så stor skillnad som jag förväntat mig mellan gamla och nya bilen. Känns att bilen är snäppet tyngre än 996:an samt att den har mer effekt, speciellt i varvtalspannet 5000-8500rpm kommer motorn till liv och ger mer än gamle bilen. Men däremot kändes min gamla bil mer pigg i låg och mellanregistret där 997:an upplevs som ganska trött och det är lite skillnad också pga att 997:an har E-trottel vilket inte 996:an hade.
Bromsarna var lite sisådär, tror det sitter pagid gula bak och orangea i fram? Skall demontera och kolla närmare, blir säkert en beställning av PFC 08 runt om från Pean, det funkade sjukt bra på både 996:an samt E46M3:an jag åkte innan. De gamla Toyo R888 däcken som satt på när jag köpte bilen var tillverkade 2013 samt 2014 och jag upplevde att man aldrig riktigt fick den där sweet spotten gällande grepp, de var antingen kalla och hala eller överhettade, blev aldrig det där goa bettet. På Knutan körde jag warm up, Q1 & Q2 samt superlap finalen (stod över Q3), bästa tid för dagen blev 1.08.26, hade jag haft färska däck så känns det som jag hade kunnat kapa 1-1.5sek. Slutade 4:a i Streetklassen (1.08.4 någonting) 3 tiondelar efter 3:an ![]() Har nya MPSC2 liggandes i garaget som åker på i veckan inför deltävling 1 på Kullen till helgen. Sticker ut näsan och siktar på en hög 58'. Åkte 1.00.49 med den gamle 996:an så känns inte omöjligt. ![]() Har bokat trackday på fredan för att kunna nöta lite i lugn och ro, vilar lördag när Club & Club CH kör tävling och hjälper till lite i serien så kör vi tävlingen på söndagen. _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||
_________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||
Race papport Deltävling 1 på Kinnekulle ring.
Anlände hos morsan i Skara sent torsdagkväll för att kunna vara på plats i tid till fredagens Trackday/träning. Hade bokat trackday för att maximera bantiden i bilen. Körde 65varv totalt under fredagen och bilen kändes okej men bromsarna var inte riktig det bettet som jag önskat samt att greppet var långt ifrån bra trots nya cup2:or. det var iofs väldigt varmt hela dagen. bästa tid för dagen 1.00.28 vilket endast var ett par tiondelar snabbare än mitt pers i den gamle svarte. Snackade spårval med kollegor i klassen och kikade på de snabba i Club Challange under lördagen vilket gav resultat, redan på warm up på söndagen så sattes 0.59.94 en milstolpe var avklarad. ![]() Under Q1 backade jag upp flertalet 59tider och förbättrade till som bäst 0.59.33, nu jävlar skulle jag ned på utlovad hög 58-tid ![]() Q2 direkt efter lunch, på 7:e varvet satte jag min snabbaste tid hittills, 0.59.16, bqckades senare upp med en 0.59.19. Gick till final som 10:e bil, blev inga snabbare tider då jag överkörde, som snabbast i finalen blev det en 0.59.32 där jag slutade 10:a med min i sammanhanget undermotoriserade bil (enda bil med under 450Hk och utan överladdning). ![]() Totalt blev det 120varv på Kullen den här helgen. Film från mitt snabbaste varv: https://vimeo.com/169597627 _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 9956 besök totalt |