Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3 >> 13658 besök totalt |
Fiat 126 - lätt och bakhjulsdriven :-)
Såg att en Fiat 126 var på slalomträff: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php Så jag tänkte... den kan inte väga mycket (580kg?) och den har bakhjulsdrift. Finns det några kul svänga-projekt baserade på Fiat 126? En shysst bågemotor i så ![]() Sen behöver man kanske inte vara såhär tossig: ![]() ![]() _________________ ![]() |
||
Re: Fiat 126 - lätt och bakhjulsdriven :-)
Tja, polackerna har haft en fin liten grej... har varit uppe på forumet ett par gånger, den går "brett" om man får säga så ![]() |
||
om jag minns rätt så tror jag att det fortfarande tävlas med dessa bilar i speciella serier iallafall i Polen. Har varit på ett par tävlingar i början på 80-talet med min far där dessa bilar var vanliga + många 125 oxå innan vi flyttade till Sverige , tyvärr så har jag inga kort
![]() ![]() _________________ ![]() --VVTS-- ![]() |
||
125'orna är bara för vackra skapelser ![]() ![]() |
||
Väldigt mycket rejs utan överflöd av kraft ![]() Slalomtävling på en grusplan kanske vore nåt med folkrejsbilar eller nåt? Blev lite grussugen... |
||
126:orna som är på bilderna är nog "polski" fiat, det syns på att bultmönstret är mindre (4/98?) medans orginalet fiat 126 har ett gigantiskt stort bultmönster och inget navhål i fälgen.
Jag skall leta upp några bilder på min gamla kycklinggula 126a med cabricochtak och stolsklädsel med nallebjörnar på ![]() _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
Liknar inte detta bilorientering ungefär? |
||
Antaligen kör de på industriområde/konbana liknande Då får man en skiss över området och det behövs en del pekande =) Måste vara ruskigt lömska med så kort hjulbas? Inget man vill vika runt ett träd heller, ruggigt små ![]() _________________ Daniel Steiner |
||
126:orna är ju grymt häftiga!
![]() ![]()
Nu måste jag sticka emellan med en fråga. Fiat 125 måste väl vara den modell som Lada licensierade och byggde 2104/2105 på? Eller om de snodde den kanske... den ser ju iaf precis ut som Ladan. ![]() ![]() _________________ Göran Karlsson |
||
Exakt så gjorde Ryssarna ![]() Motorn passar rakt av från fiaten ![]() _________________ ![]() --VVTS-- ![]() |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3 >> 13658 besök totalt |