Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Inför träffar
2016-06-11: Konbaneträff Rosenholm, Karlskrona
1114 besök totalt
Andreas E
Västerås
Här sen Maj 2004

Trådstartare

Lördagen den 11 juni är det dags för konbanekörning med MX-5 Racing Club på Rosenholm (vid ABB Arena) i Karlskrona. Intresserad från rejsa är givetvis varmt välkomna att vara med på denna träff.

Karta och adress för vägbeskrivning:
https://www.google.se/maps/@56.21795...207,425m/data=!3m1!1e3
Arenavägen 19
371 55 Karlskrona

I konbana kör varje ekipage ett i taget runt en bana som markeras ut med koner. Banan kan bestå av olika moment som rak slalom, slalom med offset, öppnande eller nypande kurvor, undanmanöver osv. Klubbens fina tidtagningssystem med stor display gör det lätt att hålla koll på din egen och andras framsteg under dagen. Banan kommer läggas så att det blir ett bra flyt.

Under en del av dagen kommer en deltävlingen i MX-5 Sprint Cup att genomföras. Deltagare som inte kör Mazda får förstås också köra men redovisas separat i resultatlistan.

Upplägget för dagen kommer vara följande (med reservation för justeringar):
08:30-09:30 Ankomst och besiktning av deltagande bilar. Kom gärna i god tid om möjlighet finns.
09:30 Förarmöte och säkerhetsgenomgång.
10:00 Körningen inleds. Under dagen kommer MX-5 Sprint Cup att genomföras (alla kör tre rundor och summan av de två bästa rundorna räknas). Preliminärt kör vi detta efter lunch så man får ett antal rundor på sig att träna på banan under förmiddagen.
16:00 (ca) Dagen avslutas.

Träffen är öppen för alla typer av bilar men för att ge alla deltagare tillräcklig körtid är antalet förare begränsade och det är först till kvarn som gäller.

Notera att anmälan till förarövningen sker i två steg. Först anmäler du dig via formuläret under "träffar" på hemsidan (www.mx5racingclub.se). Sedan betalar du in avgiften (200 kr för medlemmar i MX-5 Racing Club och 300 kr för övriga) till klubbens bankgiro (223-0811)eller plusgiro (453146-3).

Länk till anmälningsformuläret:
http://www.mx5racingclub.se/index.ph...ltagaranmaelan

Försäkring:
Alla som deltar (förare eller passagerare på banan) måste vara försäkringar via SMA. SMA-försäkring kan antingen lösas för ett helt år för 550 kr via www.svenskamotorsportalliansen.se eller också kan engångslicens lösas på plats för 150 kr.

Mer information om inbetalning och regler för förarövningar hittar du på hemsidan (www.mx5racingclub.se) under: Regler bankörningar och Betalningsregler banträffar.

Varmt välkomna till MX-5 Racing Clubs konbaneträff den 11 juni!

Ronneby
Här sen Jun 2012

Attans, har ett födelsedagskalas att närvara på denna dagen annars hade jag dykt upp

Karlskrona
Här sen Sep 2005

Jag kommer!
Får man köra utan tak? Om det är fint väder tänkte jag lämna hardtopen hemma.

Andreas E
Västerås
Här sen Maj 2004

Trådstartare
Re:

Yo-1 skrev:
Jag kommer!
Får man köra utan tak? Om det är fint väder tänkte jag lämna hardtopen hemma.

Absolut - du är välkommen.

1114 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande