| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Provtrycka koppling/tryckplatta
|
2071 besök totalt |
|
Jag behöver hjälp (mot ersättning) av någon med en mindre hydralpress med någorlunda nogrann manometer samt skjutmått. Gärna Malmö, men det går att skicka. Min koppling är består av HPD och jag vill inte treva i mörkret vid montering. Tryckplattan behöver pressas ihop 10mm och trycket avläses för varje 0,5mm. Det absoluta trycket är inte så noga och ligger mellan 500-1500kg, mest viktigt är mellan vilka värden toppen är så att lamellen passar optimalt. Möjligt att jag kan behöva svarva eller shimsa sedan... _________________ Fredrik Torkildsen Porsche 924 TURBO (Carrera GT replica) |
|
Jag hoppas att trådskaparen fått hjälp redan så jag uppar denna och frågar om samma tjänst. (mot ersättning givetvis) Vill testa trycklattan så jag får ut max av den.
|
|
_________________ Fredrik Torkildsen Porsche 924 TURBO (Carrera GT replica) |
|
|
|
Redan gjort men trögt med svar där.
Fick hjälp förra gången av en kille i Tibro som byggde en Ascona med Saab motor men har inte kvar hans telenr. Har letat efter han på massa forum men hittar inte några bra kontaktuppgifter och han verkar inte varit så aktiv på forum på länge. |
![]() |
Skruva banåkabil
|
2071 besök totalt |