Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 6 besök senaste veckan (24362 totalt) |
Börjar dra ihop sig för ett kamremsbyte på min bil!
Bilen har bara gått 5500mil men dom går ju även på ålder. Ungefär hur stor fläskläpp ska jag räkna med? _________________ Erik Adolfsson Renault Megane RS Cup 2011 Ljungbyhed 1.04.9 (Megane RS Cup) Mantorp: 1.35.9 (Mazda Rx8) Falkenberg: 54.6 (Mazda Rx8) |
||
Jag var rätt säker på att det var rem på F4R-snurrorna. Är du säker på att det är kedja? ![]() _________________ ![]() |
||
Jag är MYCKET tveksam till att det är kedja på dessa bilar, men vägar inte säga något innan jag fått det bekräftat
![]() Jag ska höra mig för lite. Kan återkomma till denna tråd igen sen! ![]() Någon där ute borde ju dock ha kört över 12 000mil / har en bil som är 6år gammal? ![]() _________________ Erik Adolfsson Renault Megane RS Cup 2011 Ljungbyhed 1.04.9 (Megane RS Cup) Mantorp: 1.35.9 (Mazda Rx8) Falkenberg: 54.6 (Mazda Rx8) |
||
De byter vattenpumpen samtidigt också.
Var inne på ett byte av löp/spännhjul till kamremen som gick på garantin. Det tog en hel arbetsdag att byta kamrem+hjul och vattenpump, vad det kostar vet jag dock inte då det var garantiärende. _________________ /Michael Wiklundh Porsche Boxster S. |
||
Första prisuppgiften jag fick av Bildepån nu var 14 446kr.
Då är det inkl alla spännare, vattenpump, arbete osv. Billigt värre ![]() _________________ Erik Adolfsson Renault Megane RS Cup 2011 Ljungbyhed 1.04.9 (Megane RS Cup) Mantorp: 1.35.9 (Mazda Rx8) Falkenberg: 54.6 (Mazda Rx8) |
||
Kan du länka till var man kan köpa det? ![]() Rekommenderas inte vattenpump osv samtidigt? _________________ Erik Adolfsson Renault Megane RS Cup 2011 Ljungbyhed 1.04.9 (Megane RS Cup) Mantorp: 1.35.9 (Mazda Rx8) Falkenberg: 54.6 (Mazda Rx8) |
||
sen heter den RS då kostar det extra bara för det. _________________ Tony Petersson Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen |
||
Vad tror ni mekaniker, räcker det med:
http://www.renaultpartsdirect.co.uk/ eller bör man lägga till http://www.renaultpartsdirect.co.uk/ http://www.renaultpartsdirect.co.uk/ (Bil: Megane 2 rs / 225, 2006, 11kmil) _________________ Pettersson, Johan Megane 2 rs - såld Nu Lotus Exige S |
||
Var någonstans? ![]() _________________ Erik Adolfsson Renault Megane RS Cup 2011 Ljungbyhed 1.04.9 (Megane RS Cup) Mantorp: 1.35.9 (Mazda Rx8) Falkenberg: 54.6 (Mazda Rx8) |
||
Det var på våran lokala Volvo/Renault-verkstad här i Motala/Östergötland.
Jag servade bilen samtidigt så det tillkom lite till utöver det. Men ca 9600:- för kamrem , vattenpump , arbete osv. _________________ Peter Fröjd -------------- BMW M3 e90 |
||
Det va ju faktiskt helt OK! ![]() ![]() _________________ Erik Adolfsson Renault Megane RS Cup 2011 Ljungbyhed 1.04.9 (Megane RS Cup) Mantorp: 1.35.9 (Mazda Rx8) Falkenberg: 54.6 (Mazda Rx8) |
||
Vill du göra min Renault också? ![]() ![]() _________________ Erik Adolfsson Renault Megane RS Cup 2011 Ljungbyhed 1.04.9 (Megane RS Cup) Mantorp: 1.35.9 (Mazda Rx8) Falkenberg: 54.6 (Mazda Rx8) |
||
Det gör ju inte så mycket för mig.. För du menade la att du kommer ner och gör det va? ![]() ![]() _________________ Erik Adolfsson Renault Megane RS Cup 2011 Ljungbyhed 1.04.9 (Megane RS Cup) Mantorp: 1.35.9 (Mazda Rx8) Falkenberg: 54.6 (Mazda Rx8) |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 6 besök senaste veckan (24362 totalt) |