| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Lola T91/50, SÅLD
|
25 besök senaste veckan (247800 totalt) |
|
Kanske dags att bygga om min 340 till öppen dump igen; då fick jag ungefär samma ljud som du vid uppväxlingar, och då går ju bilen uppenbarligen fort
Det funkade tyvärr inte riktigt för mig sist jag prövade, Peter och Zyklon mobbade mig för mycket för den där lilla vovven som satt och nös under huven varje gång man släppte gasen...
Hoppas du hittar mycket tid på banan i sommar och kan få lite rutin på körningen, det ska blir riktigt roligt att se hur fort det kan tänkas gå med den där! _________________ Kurre Källkvist |
||||
|
Re:
Helt enig, jag såg ett 49 varv från dig lätt. Och sen utvilad och med rutin med typ 10 varv till... 48,8? Då börjar det närma sig WildFire tempo (lokalt skojs) _________________ Benjamin E Utan bil ett tag framöver |
||||
|
Ja vi får se om/när det blir kullen nästa gång. Helt klart favoritbana
Fick lite antydan på kinnekulle av besiktningspersonal att jag nog borde skaffa sånna. Så beställde ett par från england som kommit hem nu. Hoppas man vänjer sig fort. Vidare så gick ju en turbo åt fanders med då dem gamla 15t snurrorna gick på 100%. Samt att intercoolers var inte helt täta längre. Så passa på renovering och uppgradering till 18t och nya intercoolers. Nästa ut king of mantorp med timeattack i början av augusti. Å just det bokat in mappning innan dess på FA engineering i örebro för att se hur det verkar funka med nya prylarna samt efter ombyggnationerna med generatordrivning
_________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||||
|
i Onsdags var det dags att se över mappen igen iom generatorombyggnaden och även lite annat ändrat.
Denna gång blev det en tripp till Örebro då Ag:s har lite svårt med mappningar för tillfället. Tackar dynoxracing för lån av bänk och Fredrik på FA engineering för hjälp med mappning. Bilen går rent och snyggt igen med fungerande generatordrivning, nya intercoolers och lite uppgraderade turbos (td04hl18t) gjorde att vi kunde höjja effekten till dem tänkta 500whp (504whp för att vara exakt) så nu är vi anmälda till King of Mantorp
[/img]
||||
|
||||
|
_________________ Rickard Wiberg Volvo 740 Turbo Time Attack.nu Unlimited-klass Instagram: @rickardwracing Youtube: https://youtube.com/@rickardwracing?si=cgkLi5PnT-V7DTwd |
||||
|
Ja nu är man bil-lös ett tag framöver det känns väldigt märkligt och obekant.
Måste nog ha nån skoj bil för gatbruk nästa sommar Har inte haft nått kul som bara går att köra med när man känner för det sedan jag sålde golfeen vr6 syncro turbon och jag Saknar nästan det mer än en ny banbil just nu Skulle vara kul med något enklare projekt på en micra k11 till nästa sommar. _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||||
|
Re:
340 behöver ingen rörram, och har dessutom redan plastkaross!
|
Re:
Ja det är ju det.
Men en micra eller 340 är larvigt hur man än vrider å vänder på det så det kvittar. Men ska man ha en ordentlig rejsbil igen blir det nog Formel eller någon typ av prototyp som gäller faktiskt. _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Lola T91/50, SÅLD
|
25 besök senaste veckan (247800 totalt) |