Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Hjälp mig styva upp bilen! (särskilt inom den gula cirkeln)
<<   1, 2
2 besök senaste veckan (3484 totalt)
SteQve
Täby
Här sen Maj 2004

Trådstartare
kan 30x30x2 vara en rimlig dimension för att bygga "störburen" i?

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=28647
Citera
SteQve
Täby
Här sen Maj 2004

Trådstartare
om jag skall svetsa ihop en 50x50x3 balk på långsidan mot en annan (dvs kortsida mot långsida), hu gör man för att det skall bli bäst?

skall man lägga en täckplåt på kortsidan, eller kommer kraften fördela sig likabra om man bara svetsar ihop dem rakt av?

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=28647
Citera
porschedriver
Malmö
Här sen Maj 2003

Andreas Lidström skrev:
Sektionera iaf drörrarna en bit. Halva kanske? Är det rör bakom spelar det ju ingen roll iaf för hur grasiöst du tar dig in eller ut.

Nu kan jag inte säga vad som är en lämplig dim. på profilerna i golvet, men ngn annan kanske kan komma med info idetta fallet.

Jag tror dock generellt att man använder allt för mkt järnvägsräls för att vara på den säkra sidan.

Låt konstruktionen gå upp i dörrarna, man kan ju ändå öppna dessa även om det finns bur/ram innanför, rejsigt om inte annat.

- There are places were only a racecar can take you -
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002

porschedriver skrev:
Andreas Lidström skrev:
Sektionera iaf drörrarna en bit. Halva kanske? Är det rör bakom spelar det ju ingen roll iaf för hur grasiöst du tar dig in eller ut.

Nu kan jag inte säga vad som är en lämplig dim. på profilerna i golvet, men ngn annan kanske kan komma med info idetta fallet.

Jag tror dock generellt att man använder allt för mkt järnvägsräls för att vara på den säkra sidan.

Låt konstruktionen gå upp i dörrarna, man kan ju ändå öppna dessa även om det finns bur/ram innanför, rejsigt om inte annat.

Så kan man ju oxå göra. Samma effekt.

Tobias Lindell
Linköping
Här sen Okt 2003

Andreas Lidström skrev:
Bilden visar inte en Modjo hoppas jag?
Finns redovisat för vad som händer med dom vid kolluison i en tråd här på rejsa.
Modjon är nog inget lysande exemplar att kolla på.

Det är ett modifierat Mojo-chassi. Titta på de extra trianguleringsrören i "hörnen" nere till vänster och höger. Det där är nog betydligt stabilare än ett original-Mojo-chassi. Därmed inte sagt att det nödvändigtvis är ett bra chassi att ta efter.

Edit: observera också rollbar-staget, som är ytterligare en extra förstärkning för just det problem vi tidigare såg bilder på. Det verkar som de är medvetna om problemen, och försökt göra något åt saken utan att ändra alltför mycket på original-designen. Pinsamt nog så fortsätter de sälja originalet också, dock.

Se här för mer info: http://www.sylva.co.uk/mojorace.html
Citera
Skruva banåkabil
Hjälp mig styva upp bilen! (särskilt inom den gula cirkeln)
<<   1, 2
2 besök senaste veckan (3484 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande