| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Våra race- och banåkarbilar
BMW 328is E36 -93 *såld*
|
3 besök senaste veckan (46406 totalt) |
|
Re:
Jag tyckte allt att du stressade oss rätt bra!
Det var en riktigt kul körning. Ser att det skiljer 100 kg mot min bil, det kan nog bli jag som får försöka stressa dig istället om du får bytt motor och jag har min kvar. Lycka till på söndag, tror du kommer uppskatta det. Tyvärr så krockar det med vår konbanefinal här i Gbg.
_________________ VW Golf Alltrack -20 |
||
|
Re:
Det är alltid kul att ha nån att jaga
Återstår att se hur stor viktskillnaden blir med 2.8L i min men ca 70kg ner mot din tycker jag att det borde landa på. På konbanekörningen idag var det knökfullt med bilar, så tyvärr hann jag bara med ett provvarv på de dryga 2 timmar jag var där, innan jag var tvungen att bege mig hemåt igen Men det var en riktigt rolig bana som de hade fått till så det var synd...
Bra väder, varmkorv och trevliga människor som vanligt på träffarna _________________ /Mvh M|cke F@.gner |
||
|
Blev äntligen klar med garaget ikväll
Det är på 30 kvm, mer fanns det tyvärr inte möjlighet att bygga. Men det duger gott åt mig.
Det innebär ju också att bilen inte längre behöver vara flyttbar
_________________ /Mvh M|cke F@.gner |
||
|
Planen är att 2.8'an som skymtar i bakgrunden ska meckas i, sen får vi se om tid, ork, pengar och motivation räcker till något mer
...eller om man bara smyger ner och lyssnar på hårdrock och dricker folköl ibland
||
|
_________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||
|
Re:
Been there, done that Hade en sfro-reggad 318is turbo förut.
Visst blir det en jättetrevlig motor med övertryck men med husrenovering och småttingar som inte vet hur man sover så har jag varken tid eller ork med nånting annat än standardlösningar
Iallafall inte om jag vill köra något under 2017
||
|
Har börjat riva bilen så smått. Har aldrig skruvat E36 "på riktigt" förut men dem är ju otroligt mkt smidigare än E30 att greja med när man kan ta bort hela fronten och stå mitt i motorutrymmet
||
|
Re:
[quote="M|cke Fagner"]Har börjat riva bilen så smått. Har aldrig skruvat E36 "på riktigt" förut men dem är ju otroligt mkt smidigare än E30 att greja med när man kan ta bort hela fronten och stå mitt i motorutrymmet Fräscht garage! Älskar breddningen. _________________ Markku Sundberg Koskimies |
||
|
Lite småmeck hinns med ibland. Servicedelarna har dykt upp och motorns kringutrustning börjar så sakta hitta tillbaka
Tog lite tid att mäta upp kabelhärvan då jag inte hade koll på alla kontakter men nu så är det klart iaf
||
|
Helgmecket resulterade i att motorn är färdig för att sänkas ner. Kommer köra med lättat M20 hjul med Sachs '618' tryckplatta med ny organisk lamell.
Framvagnsbalken har fått fästen för splitter och öronen för motorkuddarna blev förstärkta. Vet inte om E36 lider av samma sjuka som E30 men jag hade ändå plåtbitar för E30 liggandes och dom passade rätt ok efter lite massage med vinkelslipen.
Gummiskivan på rattstången går ju inte att ersätta med en solid skiva som på E30 utan man måste ha en sån här från E34. Syns rätt tydligt på denna bild att axlarna inte linjerar.
||
|
Motorbyte
Hej. Hur kommer du att göra med varvräknaren? Original är ju anpassad för en 4:a, så den kommer ju att visa fel. Fast du kanske kör med en lös... Bara en tank jag kom på, kompisen fick problem med det när vi satte i en s50b30 i hans 318. Hans lösning var att montera ett instrument från en 325:a. Gillar bilen annars Mvh Henrik _________________ Henrik Magnusson BMW 320d till vardags |
||
|
Den punkten står ändå på att-göra-listan då min nuvarande varvräknare inte fungerar som den ska...
Nån som sitter på ett instrumenthus till en E36 med 6:a till övers när vi ändå har det uppe?
||
|
Re:
orginalnumret har utgått tydligen vad jag ser. men denna bör det va. https://www.turnermotorsport.com/p-211298-32311151454-genuine-bmw-part/ _________________ Mikael Dalin SpeekEd Racing på Facebook Vill mycket, kan mindre BMW 325 Coupè Långlopp. |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
BMW 328is E36 -93 *såld*
|
3 besök senaste veckan (46406 totalt) |