Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
1830 besök totalt |
Rengöra ellepisoid-lyktor samt reflektor... Medel och metod?
Skulle väldigt gärna vilja göra rent reflektorerna men vet inte med vad. Vet att de är jääääkligt känsliga men måste kunna gå att göra rent med något som inte lämnar någon hinna efter sig. Sen likadant med linsen. den borde man ju kunna fläska på med ngt starkt [censur] på och sen bara skölja och torka av? Så länge medlet inte löser upp glas borde det la vara lugnt? =) Problemet är la som sagt om det lämner ngn hinna efter sig. Den lär ju isåf brinna upp och lämna rester efter sig i lyktan. Glasen har jag betällt nya så de kommer bli goa. Men det är rengöringen som sagt... _________________ /NEO aka Henrik Cednert :: Audi S2 Coupé 1994 :: Proud member of Team Irry -+ www.irry.com +- |
||
Brukar bli en vit hinna av detta om man inte torkar efteråt.. ![]() Kommer du åt att torka? förstår inte riktigt hur biten du ska tvätta ser ut. Om du kommer åt att torka av det så hade ju fönsterputs funkat? läkarsprit? Lämnar väl ingen hinna efter sig? |
||
operationen slutförd... Farfars gammla pyamas och vatten fick stå för rengöringen av reflektorerna. Till linserna använde jag utspädd fönsterputs och sen sköljde jag rikligt med vatten. Ser kanon ut nu! =)
_________________ /NEO aka Henrik Cednert :: Audi S2 Coupé 1994 :: Proud member of Team Irry -+ www.irry.com +- |
||
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
1830 besök totalt |