Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Rengöra ellepisoid-lyktor samt reflektor... Medel och metod?
1830 besök totalt
NEO
Stockholm
Här sen Maj 2003

Trådstartare

Skulle väldigt gärna vilja göra rent reflektorerna men vet inte med vad. Vet att de är jääääkligt känsliga men måste kunna gå att göra rent med något som inte lämnar någon hinna efter sig.

Sen likadant med linsen. den borde man ju kunna fläska på med ngt starkt [censur] på och sen bara skölja och torka av? Så länge medlet inte löser upp glas borde det la vara lugnt? =) Problemet är la som sagt om det lämner ngn hinna efter sig. Den lär ju isåf brinna upp och lämna rester efter sig i lyktan.

Glasen har jag betällt nya så de kommer bli goa. Men det är rengöringen som sagt...

Mattias Hellöre
Insjön
Här sen Dec 2002

Bräkleen/Quickleen från CRC?

Lund
Här sen Feb 2003

Mattias Hellöre skrev:
Bräkleen/Quickleen från CRC?

Brukar bli en vit hinna av detta om man inte torkar efteråt.. Vi har sånt på jobbet och sprutar man det tex på bordet eller på en lackad yta blir det ett vitt skikt efteråt

Kommer du åt att torka? förstår inte riktigt hur biten du ska tvätta ser ut. Om du kommer åt att torka av det så hade ju fönsterputs funkat?

läkarsprit? Lämnar väl ingen hinna efter sig?
Citera
blixten
Göteborg
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens

Själva linsen tyckte jag att det räckte med att torka av med en vattenblött och ren trasa, lämnade ingen hinna efter sig .

/Johan B

Stockholm
Här sen Maj 2003

Trådstartare
operationen slutförd... Farfars gammla pyamas och vatten fick stå för rengöringen av reflektorerna. Till linserna använde jag utspädd fönsterputs och sen sköljde jag rikligt med vatten. Ser kanon ut nu! =)

Skruva banåkabil
1830 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande