| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Fake/bluff eller magi?
|
7 besök senaste veckan (2777 totalt) |
|
Fake/bluff eller magi?
Teknisk fråga ska det vara i detta underforum och jag ber om ursäkt om min fråga ligger fel. Ett chip är väl en teknisk detalj. Obs!!! jag har inga som helst intressen i följande länk utan jag vill bara fråga er som begriper sig på saker som är rimliga alternativt orimliga.
Så mycket bättre kan din motor prestera enligt detta företag www.pitstop.se/ . https://www.blocket.se/stockholm/PIT Blocketannons är en färskvara så den länken kan försvinna raskt men om vi tar det översta exemplet: -Bmw 114i. Man mer än fördubblar effekten med ett chip och det slutar inte där -man lovar även minskad bränsleförbrukning. Snälla nån på detta forum -gärna fler. Säg att detta måste vara hittepå och lurendrejeri?? Varför påstår de inte lika gärna att 125i kan få över 400 hp? Eftersom medlemmar här inne har ett brett spann vad gäller proffesion kan jag lika gärna bolla frågan huruvida sån här marknadsföring ö.h.t. är laglig? _________________ Alex N Eriksson |
||||
|
Kan inte BMW's motorfamiljer men enl wikipedia och din chip-sida så verkar det vara exakt samma motor i 114i 116i, 118i
så att alla i den familjen får samma prestanda när de är mjukvarumässigt upplåsta med ex chip är inte helt orimligt - sen om sluteffekten blir 170hk eller 480hk det får man väl välja om man vill tro de som säljer eller mäta upp själv... 114i 2013-15 N13: 4-cyl radmotor DOHC 1598 cm3 102 hk Direktinsprutning, turbo 116i 2011-15 N13: 4-cyl radmotor DOHC 1598 cm3 136 hk Direktinsprutning, turbo 118i 2011-15 N13: 4-cyl radmotor DOHC 1598 cm3 170 hk Direktinsprutning, turbo _________________ Ola Gustavsson |
||||
|
Re: Fake/bluff eller magi?
Tex tidningen bilsport brukar ju ibland göra 'tunertester' med en bunt trimfirmors egna val. Kundbil, egen bil etc. Är ju lite kul att läsa dessa tester. Först får ju tuningfirman berätta vad för effekt och prestanda deras trim ger, och vad trimmet innehåller i hårdvara etc. Sedan acctestar de
En faslig massa bilar har helt plötsligt väldigt många små problem som gör att de för dagen inte presterar som de brukar
Bara slump? Ska man vara med i ett tidningstest gör man väl en lätt genomgång av bilen före testet? Eller tänker jag fel nu. _________________ Roland Johansson |
||||
|
Många tillverkare har "samma" motor med olika effektuttag, som man har begränsat i mjukvaran.
http://www.mestmotor.se/automotorspo _________________ Besar J |
||||
|
är det inte så att vissa tuning firmor testar bilar före och efter för att säkerställa vad kunden fått vad han betalat för ? jag kanske är naiv !!
men om bilen då har små problem så updagas dessa redan innan på " före testet" då bilen inte skulle prestera enligt tillverkarens spec redan innan. bara en tanke _________________ jimmy gabrielsson Följ bygget mer i detalj på facebook "pulsar by jigab" jag säljer olja från Eurol på min hemsida www.jigabshoppen.se |
||||
|
Re:
Peugeot säljer dem med 275hk från fabrik. EP6 heter motorn. 114kg verkar den landa på, vad som ingår i den vikten är oklart. _________________
Ibland kör jag bana. Fast rätt sällan ändå. |
||||
|
Re:
Typ alla i lägre trimmade versioner. 270hk-varianten finns nog i RCZ R och 308 GTI, verkar finnas två olika, EP6FDTR och EP6CDTR: https://en.wikipedia.org/wiki/Prince _________________
Ibland kör jag bana. Fast rätt sällan ändå. |
||||
|
Re:
Här finns lite mer info: http://www.peugeot-citroen-moteurs.f _________________ MVH/ Fredrik Henriksson "But this car is full of my two least favorite things: rust and electrical issues." / _\_(ツ)_/_ Dork @ GRM Forum |
||||
|
Re:
Det skiljer, vissa gör det andra inte. Bara för att det görs behöver "tunen" vara bättre. Faktum är att jag började chippa bilar just pga jag tyckte det var bara "lurendrejare" på marknaden, dvs ingen gjorde då sina egna chip, utan det köptes färdiga från någon som provat ut något "fungerande". (Slave enheter ni som är insatta) Skulle man då sedan ha en liten ändring från det chippet så klarade de inte av att fixa det. _________________ AIexander StenvaII |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
Fake/bluff eller magi?
|
7 besök senaste veckan (2777 totalt) |