Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Mazda RX7 -93 med Audi 5:a i Time Attack och tjejkörd. | << 1, 2, 3, 4 >> 1 besök senaste veckan (36273 totalt) |
|
||||||||||
Man vill ju gärna träffa centrum på bocken med de rör som ansluter upptill på huvudbågen just för att få konstruktionen så stark som möjligt. Själva bocken är ju en försvagning av röret.
|
||||||||||
|
||||||||||
Frågvisa jag Vad räknas som centrum på bocken? _________________ /Linda Wilén www.instagram.com/mad_max_the_race_team www.facebook.com/madmaxtheraceteam |
||||||||||
Enkel skiss i paint. Har markerat vart jag hade velat ha knutpunkten för rören.
Detta hade frigjort mera utrymme för hjälmen i sidled samtidigt som konstruktionen blivit säkrare. Även andrahandsvärdet gynnas positivt. |
||||||||||
Problemet är att fram framåtstöttan ej kan sitta längre ner än vad den gör, då jag slår i huvudet i den då. Flyttas den längre ner så blir det mindre plats för hjälmen. Flyttas den utåt så flyttas den automatiskt neråt. _________________ /Linda Wilén www.instagram.com/mad_max_the_race_team www.facebook.com/madmaxtheraceteam |
||||||||||
Då får den sitta där den sitter, men anslut gärna krysset i huvudbågen till den knutpunkten annars får du en brytning där.
Mvh |
||||||||||
Häftigt bygge!
Jag har ingenting att bidra med vad gäller burbygget, så jag slänger in några frågor istället: 1) Varför Audifemma? 2) Hur ser resten av drivlinan ut? _________________ MVH/ Fredrik Henriksson "But this car is full of my two least favorite things: rust and electrical issues." / _\_(ツ)_/_ Dork @ GRM Forum |
||||||||||
Man får skilja på vad som krävs för att uppfylla reglementet och var som är optimalt rent chassitekniskt. Som säkerhets-bur, funkar det utmärkt som det är. Buren kommer att skydda föraren. Vid en så hård smäll att buren skulle deformeras pga rördragningen....så är både kaross och bur utom all räddning i alla fall. Och i en sån liten och trång bil får man ofta frångå det som är chassitekniskt bäst. Skilnaden i chassistyrka kommer att vara försumbar. Det finns fler frågetecken i rördragningen.....men det är säkert också en paketeringsfråga. Man kan ju inte få allt. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||||||
1 min sambo kan skruva i sär och ihop dom i sömnen, han har det i sin dragracebil Så gjorde vi det enkelt, koncept vi vet funkar och har mycket delar hemma. Så kan vi fokusera på chassi. 2 som det ser ut nu Audi låda och original bakaxel men allt kan hända det sitter inte på bilen än. _________________ /Linda Wilén www.instagram.com/mad_max_the_race_team www.facebook.com/madmaxtheraceteam |
||||||||||
Jag förstår att rörramschassi är det bästa. Helst byggt av någon som är utbildad konstruktör. (Det är inte jag bara en simpel bilmekaniker Och detta är än så länge ej tilllåtet i serien jag ska köra. Jag vet också att jag kan få dispans om man inte får plats med kryss i huvudbågen. Men min tanke är att bättre att sätta dit men kompromisser och fortfarande reglementes enligt än inget alls. Där i mot blir det nog att flytta bak det i bakåtsträvan så det finns plats för stolen att flexa. Men jag som amatör tror att det gör nytta och ingen skada att sätta dit det än att inte sätta något alls. Men ni få gärna rätta mig om jag har fel. _________________ /Linda Wilén www.instagram.com/mad_max_the_race_team www.facebook.com/madmaxtheraceteam |
||||||||||
Tänk på att audilåda snurrar på fel håll mot normala bakhjulsdrivna bilars bakaxel. _________________ Jocke Hellqvist. |
||||||||||
Från min sida var det absolut ingen kritik. Sedan kan man dra rören lite annorlunda...för att rör som ligger mot karossen, får man svetsa i tex takbalkar och A- och B-stolpar. Men jag vet ju inte om det är genomförbart på din bil. Jag tycker det ser bra ut. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||||||
Jag hoppas på få en mellandags/nyårs update snart och se de goa tempot ni håller
Jag vet ju att de finns nyheter att visa |
||||||||||
Hej Jo att Audi är lite bakvända har vi koll på. Håller på att klura på en lösning på detta. _________________ /Linda Wilén www.instagram.com/mad_max_the_race_team www.facebook.com/madmaxtheraceteam |
||||||||||
Det är lugnt, jag tar inte det som negativ kritik. Det är det som är roligt med forum. Få andras syn på saker. _________________ /Linda Wilén www.instagram.com/mad_max_the_race_team www.facebook.com/madmaxtheraceteam |
||||||||||
Crille det kommer. Har inte riktigt tid att sitta framför datorn hela tiden. Alla kan inte pilla navelludd som du. efter som jag har planerat att köra Men lovar att det kommer i helgen. _________________ /Linda Wilén www.instagram.com/mad_max_the_race_team www.facebook.com/madmaxtheraceteam |
||||||||||
|
||||||||||
På måndag sen blir det fart, då operera Peter axeln så sen gör jag vad jag vill i garaget utan att han lägger sig i. _________________ /Linda Wilén www.instagram.com/mad_max_the_race_team www.facebook.com/madmaxtheraceteam |
||||||||||
Haha! de e vad ni tror. nu kan jag ju sitta på en pall å skrika vad ni andra ska göra _________________ Peter Öhman |
||||||||||
Får väll slänga upp lite bilder på vad som händer då Linda inte hunnit det..
Såhär står den nu, börjar se ut lite som en racebil iaf.. Ratt å pedaler passas in, Motor där den ska ligga. Byggt ihop en ny subframe för att motorn ska få plats där vi vill ha den. och lite prylar från Racegear.se _________________ Peter Öhman |
||||||||||
Våra race- och banåkarbilar Mazda RX7 -93 med Audi 5:a i Time Attack och tjejkörd. | << 1, 2, 3, 4 >> 1 besök senaste veckan (36273 totalt) |