Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... , 9, 10, 11 >> 7 besök senaste veckan (93173 totalt) |
_________________ Joakim Carlsson |
||||||
_________________ Mikael Kristensson Halmstad Byggtråd HeVo mk1 https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=77839&postdays=0&postorder=asc&start=0 |
||||||
Nu är det nära målet .
Har provat bilen på bugrun på mantorp och allt funkade fantastiskt . Teperaturen på stabilt på mellan 85-95grader vid fullt ös . Och den var väldigt konkuranskraftig gämtemot nyare "värre" bilar . Och idag var det dags för bullerprov hos SFRO villet gick strålande, 79,3db i snitt på förbifart 82db var maxgräns . MEN . Besiktningsmannen gillade inte känslan i bromspedalen och ville Därför inte göra nått bromsprov . Jag kör med sellholm bromsvåg och kan ju erkänna att jag inte har räknat på cylindrarna då jag köpte hela paketet begagnat med cylindrar . Men bromsar gör det då jag hade nästan 190kmh på långa rakan på mantorp och inte for ner i kulorna utan fint kunde gå in i kurvan i behaglig hastighet . Men jag skulle uppskatta om man kunde få hjälp att räkna ut vilken storlek jag skulle behöva fram/bak då jag inte är spec teoretiskt lagd och har svårt å görstå krånglig mattematik 😊 Oken fram är enkolvs 54mm Och bak är enkolvs 38mm Skulle uppskatta hjälp med detta så är allt sedan klart för att bilen skall stå klar för gatan ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Joakim Carlsson |
||||||
Kul att du fått komma ut och testa på bana, måste vara en härlig känsla efter allt byggande.
Hur har du löst kylluften till kylaren i bak? kapslat in kylaren med plåt och fått dit friskluft via bakrutorna? Det blir inte bastu i kupén? _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||
Re:
Ja det var en fantastisk känsla att få tona ur allt man kunde . Kylluften tas in genom bakrutorns genom 4st 3tum och 2st 6,5tum slangar . Har byggt en box runt kylaren i alu där luften går igenom . Det blev lite varmt i kupen men inget extremt . Klart det blev svettigt när man körde bana men då hade jag ju både overall och hanskar . ![]() ![]() _________________ Joakim Carlsson |
||||||
Re:
Han provade lite under bullerprovet och tyckte att dom tog dåligt men jag tyckte att man måste trycka hårdare pga bromsvågen . Tyvärr hade vi inte tid att göra ett fullständigt bromsprov så jag kommer kolla om jag kan bättra på kännslan och få den att ta tidigare på pedalen . kan hålla med om att den tar längre ner än en vanlig broms med servo men å andra sidan har jag noll erfarenhet av bromsvåg sedan tidigare . Annars fick jag bara posetivt tillbaka av bes-mannen och övriga deltagare . _________________ Joakim Carlsson |
||||||
Jäkligt bra jobbat! Och snyggt blir det med!!! Skönt att höra att kylarlösningen funkar, blir liknande i min.
Theo _________________ Theo Tibblin Kör: Saker GT - 07 ,VW Golf V TDI Cup - 06, Audi A3 1,9 TDI Q - 02, Porsche 992 GT3 Touring - 22. |
||||||
Re:
Gött! Då låter det ju inte varmare än normalt då :-) _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||
Visste inte att du hade tråd här Jocke!
Kul att folk gillar bilen! Men den är ju sjukt fint byggd oxå så varför skulle dom inte gilla den?? ![]() Hoppas du får till bromsarna, men som sagt utan servo är det ju rätt tungtrampat! Kör du med ABS? _________________ Kim Karjalainen Team 57 Motorsport |
||||||
Re:
Klart man måste ha en tråd här . Det är ju här man får fakta i komentarerna och inte massa stylingtips 😊. Det skall nog lösa sig snabbt med bromsarna så kan jag regga den för gatan sen, hoppas allt är klart under semestern så man kan börja åka lite . Nä nån abs har jag inte . Går det ens att kombinera med bromsvåg ?? Har dock kollat och jag har ju möjligheten å få till givare på hjulen . Använder redan nu ena abskransen till hastighetsmätsren . _________________ Joakim Carlsson |
||||||
Kolla denna länk funkar ganska bra
![]() Provat den å jämnfört med några bilar ja har stämmer ganska bra _________________ Christer Gellerstedt 0704462430 BMW e30 323 86 s65b40 BMW e90 BMW motorsport 619 Mazda Miata NA Roadsport C GMAB Rototest 4WD - 2WD |
||||||
Snyggt bygge och kul att det verkar lira allt! Har också en gammal MK1, men som bara står. Hoppas det ska bli något av den, vilken dag som helst nu
![]() _________________ Niclas Eriksson |
||||||
Re:
Det går, men kostar knark! Men du brukar ju hitta på egna kluriga lösningar så var tvungen att fråga! ![]() _________________ Kim Karjalainen Team 57 Motorsport |
||||||
Re:
Bara därför får jag väll börja kolla på det 😁 _________________ Joakim Carlsson |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... , 9, 10, 11 >> 7 besök senaste veckan (93173 totalt) |