Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2004-05-08 Gelleråsen
<<   1, 2
2 besök senaste veckan (7103 totalt)
Jovani
Göteborg / Bromma
Här sen Mar 2003
Inlägg: 3379


Trådstartare
Hmm. jag såg denna "bullet cam" men undrar om de inte tog bort den väldans snabbt. Den såg inte ut att sitta så bra... Samt ett stenskott ut efter rakan och det måste va ajöken för optiken mm....

Trevliga bilder peter denna sida gav fick va med på mer bilder här än på BMWs sida thumbs up
Bilstein kittet verkar ju funka bra i hänsyn till krängningar iaf

_________________
Johan Carlsson

Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92
VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA
Citera
VincentM
Stockholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 862



Jovani skrev:
Hmm. jag såg denna "bullet cam" men undrar om de inte tog bort den väldans snabbt. Den såg inte ut att sitta så bra... Samt ett stenskott ut efter rakan och det måste va ajöken för optiken mm....



Probably but I know they made a film during at least one stint. If somebody finds it that would be great, the little part I could see looked good, with the camera so low it's spectacular thumbs up

Thanks for all the pictures

_________________
Vincent Mannent
Porsche 964 3,3T
Citera
Spirou944t
Askeby->7 min från Sviestad
Här sen Dec 2003
Inlägg: 1015



Jovani skrev:
Bilderna är nu uppe!!

http://bmw.leifen.com/karlskoga04/


Goa bilder!!!
Där skulle man varit med!!

_________________


Klubbräser: Porsche 951-86
Tävlingsräser: Opel Kadett GSi 2,0 16v
Citera
GunnarÖ
hyffsat nära Gelleråsen
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1218



BTG skrev:
GunnarÖ skrev:
Tydligen väcker man fotografernas intresse med silvertejpade lyktor på svart bil.
Varför tejpade du dem Gunnar? Stenskotts- eller utseende-fråga?
Inte är det för utseendet inte. Jag har redan två spräckta lyktglas så kan jag minska risken...

_________________
Gunnar Östlund
"Jag kör för att det är kul, inte för att det ska se kul ut"
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8317



GunnarÖ skrev:
Inte är det för utseendet inte.

Puh! Tänkte nästan det, vore inte din stil att prioritera show framför go.

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
bmwsson

Här sen Jan 2003
Inlägg: 1043



Peter E skrev:
liite bilder från träffen har jag här..

http://www.pbase.com/pse/bmwccn
http://www.pbase.com/pse/bmwccn2


håll te godo

mvh Peter


Trevliga bilder från en trevlig träff.

Måste dock säga att jag inte är nöjd med tiderna, blev bara 1.22.5 som bäst. Två sekunders slipning sen jag var där senast för två är sen, dessutom i sämre väder. Men banan gynnar helt klart motorstarka bilar.

_________________
bmw bmwsson
Citera
Henrik A
Stockholm
Här sen Jul 2003
Inlägg: 216



Härliga bilder! Jag ångrar verkligen att jag inte var med! Jag som dessutom hade vägarna förbi Karlskoga i lördags, fast i ett helt annat ärende.
(och med en helt annan bil )

Men jag skymtade en annan svenskreggad silverfärgad 330i touring på bilderna. Trevligt!

_________________
Henrik Andersson
Citera
Jovani
Göteborg / Bromma
Här sen Mar 2003
Inlägg: 3379


Trådstartare
Men jag skymtade en annan svenskreggad silverfärgad 330i touring på bilderna. Trevligt! [/quote]

Fast med Wortex kompressor och Automat och i IX utförande Hans fars 328i hadde med kompressor....
De trodde bilarna drog ca:6L milen på bana

De hadde 2x20L jeep dunkar VAR med sig.....

_________________
Johan Carlsson

Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92
VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA
Citera
Petter

Här sen Mar 2003
Inlägg: 881



Hej

Jag får börja med att tacka BMW CCN samt alla inblandade för en lyckad och rolig träff. En av de få träffar man verkligen fått köra så mycket bana man ville och orkade helt otroligt mycket banköra.

Tror jag fick ihop ca 34 mil under dagen (glömde nollställa trippmätaren första passena) och bilen sörplade i sig 160 l soppa på dom milen, så visst drog den en hel del men dock mindre än 6l/mil thumbs up

En kille kom från läktaren och sa att han klockat en tid på 1.23.74 vilket jag varken kan dementera eller bekräfta.


En rolig dag i strålande väder var det.


Mvh Petter Ledin - som ska gå förarkurs på gelleråsen om en dryg vecka och förhoppningsvis få ner tiderna lite efter det

_________________
/Petter Ledin
Citera
VincentM
Stockholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 862



Hello Peter, which car were you driving ? (good to know the Rejsa people)

_________________
Vincent Mannent
Porsche 964 3,3T
Citera
Petter

Här sen Mar 2003
Inlägg: 881



Hej Vincent

Jag kör en silverfärgad 330xi touring automat. Själv går jag jämt på kryckor så jag skiljer mig lite från mängden

Bilden tagen från www.bmw.leifen.com (hoppas det var okey)

Mvh Petter Ledin


_________________
/Petter Ledin
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8317



Petter skrev:
Hej Vincent

Jag kör en silverfärgad 330xi touring automat.

Fort går det också, fort som ett skållat troll!

Jag är imponerad inte bara av framfarten utan också av bilen och att den håller? Du skall inte lägga upp en tråd om hur bilen är moddad här Petter?
Våra banåkarbilar: https://rejsa.nu/forum/viewforum.php?f=19

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
VincentM
Stockholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 862



Petter skrev:
Hej Vincent

Jag kör en silverfärgad 330xi touring automat. Själv går jag jämt på kryckor så jag skiljer mig lite från mängden

Bilden tagen från www.bmw.leifen.com (hoppas det var okey)

Mvh Petter Ledin



Now I know for next time ! I did notice the e46 touring was fast

_________________
Vincent Mannent
Porsche 964 3,3T
Citera
E368Dude
Oslo, Norge
Här sen Maj 2004
Inlägg: 4



Petter skrev:
Jag kör en silverfärgad 330xi touring automat. Själv går jag jämt på kryckor så jag skiljer mig lite från mängden

Hei!

Stemmer det at du har et Öhlins chassis på din bil? Jeg ble overrasket over hvor godt skyv det var i bilen din ute på banen...men skjonte hvorfor når jeg oppdaget at den var kompressor-matet. thumbs up

_________________
Mvh.
Öystein Wang
1999 BMW Z3 Coupé 2.8
Citera
Petter

Här sen Mar 2003
Inlägg: 881



Kompressorn satt jag i för snart tre år sedan (7000 mil), eller rättare sagt ESS i Norge gjorde allting. Väldigt fin installation (ser ut som orginal monterat enl mig) och den funkar fint utan krångel thumbs up . Bilen drar ca 1 dl mer vid vanlig körning vilket jag anser är lite för den extra kraften man får. På bana och vid hårdkörning så kan man ju få den att dra betydligt mer.

Det stämmer också med Öhlins chassi. Stötdämpar experten har monterat HR fjädrar och Öhlinsdämpare för ett år sedan, dock inte så extrema fjädrar då jag har bilen till mycket vardagskörning så det har blivit en kompromiss. Problemet för en amatör är såklart att justera in dämparna optimalt

Annars är bilen orginal, dock med R-däck för bana.

Största nackdelen är att 4:ans växel hoppar i vid ca 150 km/h (automat) och på 4:an varvar den ur i 245 km/h så den blir extremt seg när man kommer upp på fyran. Vid 180-190 blir den ganska pigg igen men det har jag aldrig någon nytta av på bana då jag aldrig kommer upp i sån fart thumbs down


Kanske skulle passat bättre under våra banåkarbilar

/Petter Ledin

_________________
/Petter Ledin
Citera
nailhead
Finspång
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1320



Jag såg nu att det finns mera bilder på --> www.bmw.leifen.com än det gjorde tidigare thumbs up men det kanske ni redan sett...

Bla denna gula 924 med kundvagnshantag



_________________
Anders Larsson
Porsche 997 GT3 Club Sport
Citera
Eftersnack
2004-05-08 Gelleråsen
<<   1, 2
2 besök senaste veckan (7103 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande