Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2004-05-08 Gelleråsen | << 1, 2 2 besök senaste veckan (7103 totalt) |
Hmm. jag såg denna "bullet cam" men undrar om de inte tog bort den väldans snabbt. Den såg inte ut att sitta så bra... Samt ett stenskott ut efter rakan och det måste va ajöken för optiken mm....
Trevliga bilder peter denna sida gav fick va med på mer bilder här än på BMWs sida Bilstein kittet verkar ju funka bra i hänsyn till krängningar iaf _________________ Johan Carlsson Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||||
Probably but I know they made a film during at least one stint. If somebody finds it that would be great, the little part I could see looked good, with the camera so low it's spectacular Thanks for all the pictures _________________ Vincent Mannent Porsche 964 3,3T |
||||
Goa bilder!!! Där skulle man varit med!! _________________ Klubbräser: Porsche 951-86 Tävlingsräser: Opel Kadett GSi 2,0 16v |
||||
_________________ Gunnar Östlund "Jag kör för att det är kul, inte för att det ska se kul ut" |
||||
Trevliga bilder från en trevlig träff. Måste dock säga att jag inte är nöjd med tiderna, blev bara 1.22.5 som bäst. Två sekunders slipning sen jag var där senast för två är sen, dessutom i sämre väder. Men banan gynnar helt klart motorstarka bilar. _________________ bmw bmwsson |
||||
Härliga bilder! Jag ångrar verkligen att jag inte var med! Jag som dessutom hade vägarna förbi Karlskoga i lördags, fast i ett helt annat ärende.
(och med en helt annan bil ) Men jag skymtade en annan svenskreggad silverfärgad 330i touring på bilderna. Trevligt! _________________ Henrik Andersson |
||||
Men jag skymtade en annan svenskreggad silverfärgad 330i touring på bilderna. Trevligt! [/quote]
Fast med Wortex kompressor och Automat och i IX utförande Hans fars 328i hadde med kompressor.... De trodde bilarna drog ca:6L milen på bana De hadde 2x20L jeep dunkar VAR med sig..... _________________ Johan Carlsson Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||||
Hej
Jag får börja med att tacka BMW CCN samt alla inblandade för en lyckad och rolig träff. En av de få träffar man verkligen fått köra så mycket bana man ville och orkade helt otroligt mycket banköra. Tror jag fick ihop ca 34 mil under dagen (glömde nollställa trippmätaren första passena) och bilen sörplade i sig 160 l soppa på dom milen, så visst drog den en hel del men dock mindre än 6l/mil En kille kom från läktaren och sa att han klockat en tid på 1.23.74 vilket jag varken kan dementera eller bekräfta. En rolig dag i strålande väder var det. Mvh Petter Ledin - som ska gå förarkurs på gelleråsen om en dryg vecka och förhoppningsvis få ner tiderna lite efter det _________________ /Petter Ledin |
||||
Hej Vincent
Jag kör en silverfärgad 330xi touring automat. Själv går jag jämt på kryckor så jag skiljer mig lite från mängden Bilden tagen från www.bmw.leifen.com (hoppas det var okey) Mvh Petter Ledin _________________ /Petter Ledin |
||||
Fort går det också, fort som ett skållat troll! Jag är imponerad inte bara av framfarten utan också av bilen och att den håller? Du skall inte lägga upp en tråd om hur bilen är moddad här Petter? Våra banåkarbilar: https://rejsa.nu/forum/viewforum.php _________________ Mvh/Micke Regnell |
||||
Now I know for next time ! I did notice the e46 touring was fast _________________ Vincent Mannent Porsche 964 3,3T |
||||
Hei! Stemmer det at du har et Öhlins chassis på din bil? Jeg ble overrasket over hvor godt skyv det var i bilen din ute på banen...men skjonte hvorfor når jeg oppdaget at den var kompressor-matet. _________________ Mvh. Öystein Wang 1999 BMW Z3 Coupé 2.8 |
||||
Kompressorn satt jag i för snart tre år sedan (7000 mil), eller rättare sagt ESS i Norge gjorde allting. Väldigt fin installation (ser ut som orginal monterat enl mig) och den funkar fint utan krångel . Bilen drar ca 1 dl mer vid vanlig körning vilket jag anser är lite för den extra kraften man får. På bana och vid hårdkörning så kan man ju få den att dra betydligt mer.
Det stämmer också med Öhlins chassi. Stötdämpar experten har monterat HR fjädrar och Öhlinsdämpare för ett år sedan, dock inte så extrema fjädrar då jag har bilen till mycket vardagskörning så det har blivit en kompromiss. Problemet för en amatör är såklart att justera in dämparna optimalt Annars är bilen orginal, dock med R-däck för bana. Största nackdelen är att 4:ans växel hoppar i vid ca 150 km/h (automat) och på 4:an varvar den ur i 245 km/h så den blir extremt seg när man kommer upp på fyran. Vid 180-190 blir den ganska pigg igen men det har jag aldrig någon nytta av på bana då jag aldrig kommer upp i sån fart Kanske skulle passat bättre under våra banåkarbilar /Petter Ledin _________________ /Petter Ledin |
||||
Jag såg nu att det finns mera bilder på --> www.bmw.leifen.com än det gjorde tidigare men det kanske ni redan sett...
Bla denna gula 924 med kundvagnshantag _________________ Anders Larsson Porsche 997 GT3 Club Sport |
||||
Eftersnack 2004-05-08 Gelleråsen | << 1, 2 2 besök senaste veckan (7103 totalt) |