| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Ringen....
|
3207 besök totalt |
|
Ringen....
Jaha då var det bokat,,islutet på månanden 4 dagar,,6 punktsbältet i och nya bakdäck på GT3an. Fridens liljor allt klart två veckor innan måste vara rekord. MEN!!! Ja det var över 10 år sedan jag var där sist och tänkte öva bansträckningen med någon simulator(spel).Jag lovar jag har läst har på forumet i säkert 4 timmar innan Jag gick och köpte F1 Challenge '99-'02. Men resten är för mig svårare att förstå änn att förstå varför Styret i Grekland har byggt spårvagnar i Athen inför OS.Nog om Grekiska..Jag har laddat ner "Sports Car Challenge mod (F1C)" samt massa annat.Datorn sägar att allt funkar fint men spelet är som orginal...Jag vill köra på ringen med en lättkörd bil det nöjer jag mig med.. Vem vill hjälpa? Ringa ,maila,sms, vad som helst!! Niclas Thorvaldsson 0708-101188 niclas@eurobos.com _________________ Niclas Thorvaldsson |
||
|
Den lättaste modden att komma igång med tycker jag är ETCC Modden. Den laddar du ner här: http://revolution.drivingitalia.net/
Ladda först ner 1.00 och sen uppdateringen 1.15. Ladda sen ner Nordschleife här: ftp://hswftp:hswftp@www.hsw.hu/f1cha För F1C zippa upp i F1 Challenge 99-02\ETC03SeasonData\Circuits katalogen Kalla tex Mappen för Nordschleife. Öppna filen Nordschleife.gdb i tex Notepad (Anteckningar) Ändra så att det står så här på denna rad: Nordschleife { Filter Properties = 1 11 21 31 AND ETC03 <---- OBS! RaceLaps = 20 Attrition = 14 TrackName = GERMANY, Nordschleife och spara filen som den heter. sen är det bara att köra!!!!! Skriv gärna här i forumet om det inte funkar för dig. Det finns flera sätt att få det att funka men vi provar detta först. _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
|
En kille som heter Nicke_1 här på forumet hade problem och gjorde så här:
Hade lite problem med att få Kvako's version av Nordschleife att fungera i tex M3 modden I Readme filen står endast att man ska ändra vid Sceneorder i modnamn.gdb Gjorde följande: Lade till "Nordschleife" under rubriken Sceneorder i filen: C:\Program\EA SPORTS\F1 Challenge 99-02\ETC03SeasonData\GT_ETC03.gdb (Du får bläddra ner lite, och sen spara) Därefter ändrade jag i filen: C:\Program\EA SPORTS\F1 Challenge 99-02\ETC03SeasonData\Circuits\Nordschleife\Nordschleife.SCN och bytte ut följande tre rader: SearchPath=FIAGTSEASON\CIRCUITS\NORDSCHLEIFE SearchPath=FIAGTSEASON\VEHICLES SearchPath=SEASONDATA\CIRCUITS\COMMON Till detta: SearchPath=ETC03SEASONDATA\CIRCUITS\NORDSCHLEIFE SearchPath=ETC03SEASONDATA\VEHICLES SearchPath=ETC03SEASONDATA\CIRCUITS\COMMON och sen Spara! Glöm inte att göra det jag skrev ovan, att ändra i .gdb-filen och skriva till "AND ETC03" om inte detta funkar kan du prova denna version av Nordslingan: http://www.mcomod.com/Tracks.html ovanstående är lite pyssligt men det är klart värt det! Det skall också fugerar om man gör rätt. Skriv här i forumet om du fastnar igen. _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
Jag hade också sånna problem. Va längesen nu så jag kommer inte ihåg exakt men det va nåt med konvertering av banan i ETCC. Man kunde välja det i början av menyn innan man startade spelet. För mig va det så att spelet trodde att det va en F1200 bana fast ETCC krävde F1C konvertering. Niklas kan säkert förklara mer. |
||
|
Har du ICQ så kan jag skicka Nordslingan till dig...Min mail klarar inte av mer än 6 Mb och banan är 15 Mb. Min bana funkar perfekt i ETCC så vi kan prova med den.
Är det säkert att du ändrat gdb-filen? Har man inte gjort det så brukar exakt det du beskriver hända! Kan du öppna den och klistra in de första raderna här i tråden så får jag se hur den ser ut? _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
|
Nordschleife
{ Filter Properties = 1 11 21 31 AND ETC03 RaceLaps = 20 Attrition = 14 TrackName = GERMANY,Nordschleife GrandPrixName = Nordschleife EventName = Nordschleife VenueName = Nordschleife Location = Germany Length = Track Record = } Håller på att ladda ner icq.. _________________ Niclas Thorvaldsson |
||
|
Fick genast lite mer motivation.....
Jag har redan varit nere på Ringen i år men jag ska förmodligen dit nästa år också. Det vore väldigt kul att få åka med i nåt annat än min Ford Mondeo. Såg dig på ICQ, vi provar nu... _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
|
YES!!
Funkar!
Jag vann poppis tävlingen hemma, Sambo: Vadför släpar du in datorn i tvrummet? Eee jo jag har börjat se dåligt jag ska bara pröva ett nytt spel på 42"aren.. Sambo:Skruvar du fast ratten på sofbordet?! Mmm är det ok om ni anväder den andra tv ett par dagar, Niclas _________________ Niclas Thorvaldsson |
||
Det är gamla tyvärr (tror jag, har inte varit där In Real Life), men snart kommer Nordschleife 24h modden med både nordslingan och gp-slingan!!
|
||
![]() |
Racingsimulatorer
Ringen....
|
3207 besök totalt |