| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
luftens egenskaper
|
598 besök totalt |
|
luftens egenskaper
Hur är bästa sättet att få luften att vilja gå in i bromskylslangarna. 1: på varsin sidan ca 300mm innanför grillen fram sitter nu slangarna monterade i en plåt så luften träffar istortsätt rakt in mot slangen. vinner man nått på att bygga som en kanal som är tät mot grillen så inte luften kan smita alla annan väg än in i bromskylslangarna? 2: det sitter som ett plangolv som slutar strax innan bak axeln. om jag vill bygga dit nått direkt efter plan golvet hur bör det vara utformat för att bäst fånga luften för att sedan med slang kyla bakbromsarna? _________________ Marcus Lindkvist Datsun 240Z -71 Porsche 964 TURBO -91 Bmwcup E36 M3 #77 såld |
|
1. Högtryckszoner.
I kanalen till kylaren, om kylaren kan dela med sig. På ovansidan splitterbladet. Framför de utstickande bakre skärmbreddarna ... Framför vindrutan (för att vara lika fånig som jag brukar) 2. ? |
|
Tror jag länkat till den här föut, men den är mycket informativ och läsvärd.
https://www.linkedin.com/pulse/air-d _________________ Andreas Persson Mitsubishi Evo X |
![]() |
Skruva banåkabil
luftens egenskaper
|
598 besök totalt |

