Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW E36 V8 Coupe "GTR" -95 | 1, 2, 3 >> 3 besök senaste veckan (15450 totalt) |
Ny här på rejsa
Köpte mig denna bil för att ha roligt med, återstår och se vad jag bestämmer mig för att köra. Här kommer lite info Bilen är byggd av en kille i Laholm från början. Ligger en gammal projekt tråd här på rejsa, dock med m5 motor i, oklart vad som hände med den motorn, dock satte han i denna motor istället. Gtr inspirerad glasfiberbreddning XYZ - 6 kolvs ok runt om Flytande 330mm skivor runt om med racebelägg 17" Tums Y-rondell med slicks. JR10 18x9,5 tum och 18x10 tum på Yokohama R-Däck 6 punkt bälte sabelt Omp racestolar Gtr vinge E39 M5 diffbroms E39 M5 drivaxlar E39 M5 kardan Växellåda supra r154 5vx 6puck sinterlamell Xyz coilovers (Racing) justerbar med inställningsbar ridehight H&r k-hämmare fram och bak Motor - patriot performance 383 stroker Ca 500Hp Andra headers 750 förgasare Hydraulisk handbroms Guss fullbur banracing (Grupp H) Stående pedalställ med bromsvåg Fuelcell Racecatar - sbf godkänd Breddade hjulhus Hjulupphängning med uniballs Lexan rutor Dörrsidor kolfiber Blir nog ett roligt motor år _________________ Hampus Dahl |
||||||
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
Ja de stämmer bra, glömde skriva de. Bilen har inte används till nått specifikt. Men ägaren innan har kört strippen,drifting och time attack _________________ Hampus Dahl |
||||||
Vem har byggt den ? _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
Sitter här och funderat över detta.
Känns de inte lite klent? Jag är ingen expert på detta, så lite råd är ju välkommet Dock är ju inte bilen byggd för drifting, men för hållbarheten kanske man skulle sätta dit ett camberstag med bussning? En liten smäll så är ju risken stor att nått går av? Tankar? Bakvagn camberstag. _________________ Hampus Dahl |
||||||
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
Bak o fram? Uniballsen sitter bakåt som du ser på sista bilden Jag har inte byggt bilen så kan inte svara på de, men se sitter bra på bilen, enligt tidigare bilder jag sätt krävdes de lite spackeljobb _________________ Hampus Dahl |
||||||
Bak o fram? Uniballsen sitter bakåt som du ser på sista bilden Jag har inte byggt bilen så kan inte svara på de, men se sitter bra på bilen, enligt tidigare bilder jag sätt krävdes de lite spackeljobb _________________ Hampus Dahl |
||||||
Precis vad jag tror också att dom gjort. Dock känns örat lite smalt? Den är byggd för banracing, men känns ändå vettigt att försöka få dit en bussning? Ska se om jag hittar nån märkning så man vet vart bärarmen kommer ifrån, skiljer sig lite från övriga bakvagnar jag sett. Sedan är frågan, vad behövs för att den ska gå av? En kyss i röven från en Nissan? För mycket belastning vid drifting? En grop på banan i 150km/h? _________________ Hampus Dahl |
||||||
Vilken bil är det på bilden ? . Det är några detaljer som intresserar mej ....! _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
Vågar inte uttala mig faktiskt, ser ut som e36. Snodde bilden här ifrån _________________ Tim Anle |
||||||
Troligtvis e46.....men det är plåttank. Någon som vet vad det är ? e30 tank....? _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
Här kanske finns lite ledtrådar...
http://s188.photobucket.com/user/Joh _________________ Tim Anle |
||||||
Jag har försökt se vad som är gjort. Och det är förmodligen smartare än vad man först tror. Men det är svårt att se exakt hur mycket saker är flyttade. Man måste förstå hur en e36-bakvagn funkar, för att avgöra. Och man skulle behöva veta hur mycket byggaren och hans omgivning vet. Men det ser faktiskt ut som någon har tänkt. Sedan är det inte camberstagen som tar dom stora krafterna på e36/e46. Jag har länge funderat på hur eftermarknadsstagen kan hålla. Men dom gör ju tydligen det ? Sedan förstår jag inte varför det skulle behövas kraftigare grejor i Drifting. Hela örat är bytt på dina spindlar. Att byta tillbaka till original skulle bli ganska dyrt. Du måste ha bussningarna från M3.....som är en förklädd uniball. Dom är dyra. Att bygga om till vanliga e36 bussningar är ingen bra ide. Och absolut inte till något jälva PowerFlex eller liknande !! Sedan kostar nya stag som passar M3 bussningarna 2-3000:- Och dom stagen är inte starkare än dom du har. Om du vill förstärka .....så kan du byta till en större uniball i dom grejorna du har . Vad är det nu..M12 eller ? _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
Precis vad jag tror med, bilen i fråga är inget man slänger ihop på en kvart. Bilen verkar vara någelunda uttänkt när man kikar på bilen i helhet. Vad tar mer stryck om inte camberstagen och däck? Dom flesta jag pratat med har sagt, BYT!!!! De där håller aldrig!! men aldrig fått nån logisk förklaring... nej precis? beror väl på hur saker är byggda och uttänkta Ja för de vi jämnfört med så är mina inte lika nånstan. Låter inte riktigt värt att börja göra denna process innan jag känt och kört bilen i den tanken jag tänkt använda den till. TA ligger närmast tanken i dagsläget. Skulle de gå sönder så gör de, inget att gråta över isåfall. Ska kika upp de där om de sitter en M12 Tack så länge FRIDENS! _________________ Hampus Dahl |
||||||
Våra race- och banåkarbilar BMW E36 V8 Coupe "GTR" -95 | 1, 2, 3 >> 3 besök senaste veckan (15450 totalt) |