Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 52 besök senaste veckan (57143 totalt) |
Re:
Passar gör de ju givetvis! Blir ju bara ett spår över men kräver ju givetvis lite andra uppdateringar! Vet dock inte vad de ger. _________________ Mikael Boström Bmw m3 e92 -07 |
||
Re:
Den passade rakt av om jag inte kommer ihåg fel. _________________ Magnus Östlund M3 F80 E30 M3 Replica M3 E46 Ex |
||
Ny sparco stol
Tänkte montera en ny Sparco grid stol så att man får sitta still. Nu en fråga till er som monterat eftermarknadsstol i era bilar. Har köpt ett airbag motstånd . Hur skall jag koppla in den för att inte få någon varning pga att förarstol är borta . Läste någonstans passagerar stolen ?Måste man koppla in bältes sträckaren osv. Förklara gärna 😃 spelar det någon roll att jag bara byter ut förarstolen ? ![]() _________________ Magnus Östlund M3 F80 E30 M3 Replica M3 E46 Ex |
||
Testar nya fälgar
Har nu fått tag på ett par extra bakfälgarna som jag tänkte köra fram. Samma dim runt om för att lättare kunna flytta runt däcken. Sen köpte jag 4st beg. Slicks för att testa 😀 någon som vet hur mycket camber man behöver köra med fram för att bakfälgarna skall gå fritt fram utan att riskera framskärmarna ? Tips mottages på hjulinställning ![]() _________________ Magnus Östlund M3 F80 E30 M3 Replica M3 E46 Ex |
||
Re: Testar nya fälgar
Jag har M3E46 18 tums bakfälgar runt om och kör med: Fram: Camber -3.5 grader = -3 grader och 30 gradminuter. Toe OUT = ~0.1 grader = 0 grader och 6 gradminuter. Bak: Camber -2.5 grader = -2 grader och 30 gradminuter Toe IN = Original (~0.2 grader) = 0 grader och 12 gradminuter. Det går fritt för skärmkanten fram, men jag har lite problem med att däcken tar i hjulhusen, speciellt om man får lite däcksrester som byggs upp så at diametern ökar. Kör med 265 breda CUP2. Funkar bra i övrigt och bilen är snäll att hantera! _________________ Eric Andrén Mazda MX-5 2018 BMW M2 2017 |
||
Bandag med smg strul
Dagen började bra med massor av körning . Nya fälgar och däck för dagen . Rota 9.5" med et 35 runt om och skodda med 265 toyo R888. Lite missnöjd med greppet på ett så pass dyrt däck. Och vilket vägljud ! Nästa gång blir det nankang igen , minst lika bra och betydligt tystare. Efter sista stinten tändes motorlampan och transmissions lampan.. felkod P1717 . Upplevde inget direkt fel först efter en kilometer då lägger bilen i neutral hela tiden , köra 50m ..neutral osv så det blev bärgare 7 mil hem. Kunde inte släcka felkoden. Men det skumma efter 7 mil på flaket fanns inga lampor eller annan symtom kvar .. allt funkar igen . Någon som har erfarenhet av det ? Relä ? Överhettad smg pump ? Tacksam för lite tips. ![]() _________________ Magnus Östlund M3 F80 E30 M3 Replica M3 E46 Ex |
||
Detta är endast ett tips, jag säger inte att det är detta du råkat ut för.
Hoppas du hittar felet snabbare än vad jag gjorde ![]() ![]() https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ Janne Ström |
||
Tack ! Jag vet att jag läst din tråd om detta tidigare men hittade inte igen det igår . Ska börja med att byta relät och lufta kolla oljan till smg. Sen får vi kolla lösningarna. Vad heter andra killen här på rejsa som hade smg strul på banan. Vet att du 3dblaster skrev och hjälper honom .
_________________ Magnus Östlund M3 F80 E30 M3 Replica M3 E46 Ex |
||
SMG Strul
Byta fjädrarna i lådan kan också vara lösningen. Billiga delar dyrt och byta om man inte kan själv. Jag skall få gjort det på min imorgon. Skall på och kolla lödningarna i smg ecu i eftermiddag. _________________ MVH Torbjörn Andersson BMW CS 3615 BMW 328 Touring-96 (M52-B28 TURBO E85) BMW M3 E46 -06 Imolarot Competitionpackage |
||
spontant låter inte detta symptom som fjädrarna, brukar väl mer vara typ att den inte lägger i växlar eller missar, inte att den hoppar ut till neutral. Jag kan ha fel men jag har en magkänsla av att detta är något annat.
Dock är det VÄLDIGT billigt att byta dessa om lådan ändå är nere. Skulle en låda behövas har min kollega en komplett låda över som skall avyttras så du vet. _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||
Tror du kanske tänker pä mig, jag hade problem 2016 med min låda. Blev ståendes i Linköping då och det var växellägesgivaren på lådan som gett upp. Lampa på panelen och fick bara neutral på lådan. Givaren är inte så fasligt dyr men däremot måste kardan ner och då också avgassystem osv osv...
Hade även problem kort efter med att den valde fel växel nån gång. Men det tror jag berodde på att det inte fanns tillräckligt med olja i behållaren (jag hade själv tömt ur lite då den kastade ur sig vid bankörning, men då vart det nog istället för lite kvar). Sen dess har jag inte haft något strul! |
||
Ok ! Ja det känns som det är annat fel än fjädrarna, för den fungerar som den ska. När allt hade kallnat fungerar allt perfekt igen, hade dock lite lite olja i behållaren, låg på min. Har läst lite på andra forum i USA och där verkar dom ha haft lite problem att oljan gått varm och då får man samma felkod P1717 , då har dom löst det genom att fylla extra mycket olja i behållaren. Jag har fyllt min lite extra nu. Har ägt bilen i 3 år och inga tidigare fel.
// Magnus _________________ Magnus Östlund M3 F80 E30 M3 Replica M3 E46 Ex |
||
Re:
Ja precis ! Det var du som hade lite strul, det kom jag ihåg att jag läste. Kom du ihåg vad du hade för felkod ? //Magnus _________________ Magnus Östlund M3 F80 E30 M3 Replica M3 E46 Ex |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 52 besök senaste veckan (57143 totalt) |