Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Porsche Center Borås
1290 besök totalt
Erik Börnstedt
Stockholm
Här sen Jul 2004

Trådstartare
Porsche Center Borås

Tjenare!
Vet inte om detta är rätt ställe att lägga en sådan här tråd på, men hittade inget bättre ställe
Du får flytta den dit du vill ha den annars Magnus

Iaf, har idag varit i borås och åkt nya Porsche 997 S (355 hästar//400nm) med farsan.
Satan i gatan vilken bil, där har dom verkligen lyckats med banbil//komfortbil på sammagång.
Denna bil hade ett nytt stötdämparsystem som heter PASM (aktivt chassi).
Detta innebär att när bilen känner av ojämnheter eller kurvor ja vad de nu kan vara så finns de datorer som jobbar hela tiden med stabiliteten, så även om du åker genom t.e.x ett vägarbete så känns de som att åka på en nyasfalteradväg. thumbs up

Nog de bästa Porsche gjort hittils, med tanke på att bilen körde på 19 tummare (295mm bakdäck) och de kändes inte stötitgt någonting thumbs up
Stolarna var helt fantastiska, också nyhet från Porsche som dom kallar adaptiva sportstolar.
Innbär då att man får lite mer sportigare stolar som går att pumpa upp i dom flesta vinklar så stolarna verkligen kramar dig runt midjan etc etc så du inte slängs iväg när du kör fort i kurviga vägar.

En annan maffig grej var när man skulle backa, då lutade sidospeglarna ner och i perfekt vinkel för dit du skulle backa, när du la i 1:ans växel och körde iväg så åkte dom upp igen

Denna bil vi körde med all utrustning skulle landa på runt 950 000kr
Så som ni kanske redan förstått så har jag ett extremt ha-begär för denna bil, dax att börja spara

Var allt från mig, bilder kommer (När jag hittar någonstans att lägga dom) Eller om någon vänlig själ kan lägga upp dom om jag skickar dom eller dylikt.

//Erik B

Torslanda
Här sen Nov 2002

Hmmm.... Jag var och kikade på den när den premiärvisades. Fick GT-bilskänsla faktiskt, den har ju mugghållare. Men den kommer antagligen i RS utförande om ett år eller två??

otroligt snygg är den iallafall.

Vad skall man göra för att få provköra en sån om man bara har en 924 -86 och en 944 -87 i garaget?
Hej, hur mycket skall du ha imellan på en fin 944S -87, remmarna är precis bytta, ingen rost. Du kan ju räkna på det så tar jag en provtur sålänge.......... thumbs up thumbs down

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Re: Porsche Center Borås

Performance skrev:
...
Var allt från mig, bilder kommer (När jag hittar någonstans att lägga dom)

Lägg upp dem här thumbs up (knapp "ladda upp bilder" uppe till höger )

Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002

Hmmmm..... i torsdags var jag också på Porsche center i Borås, men det var inte tal om att få provköra någon Porsche...

Istället lyckades säljaren nästan övertala mig att köpa en Boxter S -00'a....

Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002

Re: Porsche Center Borås

Performance skrev:
En annan maffig grej var när man skulle backa, då lutade sidospeglarna ner och i perfekt vinkel för dit du skulle backa, när du la i 1:ans växel och körde iväg så åkte dom upp igen

Fanns väl på BMW redan på 80-talet...

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002

Torrkörde nya elvan på Öland. En mycket fin bil! Dock så tyckte inte jag att stolarna var så sköna ! Tyckte dom var för hårda o så att man liksom uppe på dom istället för i dom...

NS BTG: 9.10.21

Citera
RS Patrik
Skåne
Här sen Mar 2004

[quote="FSN"] Men den kommer antagligen i RS utförande om ett år eller två??

Skulle inte tro det, GT3 och GT2, ja. Men med tanke på RS-bilarna tillverkats enligt följande år:

911 RS-73
911 RS-74
964 RS-92
993 RS-95
996 GT3 RS-04

Så lär det dröja (hoppas jag)

Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004

Fredrik C skrev:
Torrkörde nya elvan på Öland. En mycket fin bil! Dock så tyckte inte jag att stolarna var så sköna ! Tyckte dom var för hårda o så att man liksom uppe på dom istället för i dom...

Va också på öland och torrkörde, har precis samma uppfattning om stolarna, hur mycket jag än försökte ställa in så blev det aldrig bra.

Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
Joakim Bonér
Stockholm
Här sen Feb 2003

Där ser man... själv så satt jag riktigt bra i dom nya stolarna! thumbs up
och sen så måste jag säga att jag gillar att det har blivit lite mer känsla i bilen när man kör, den känns mer levande än 996:an, nästan som en 993:a... så det här är en bra bil!

Porsche Center Borås
1290 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande