Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar ROXGT V8, Bilsport nr:6 + Elmia | << 1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 29, 30, 31 >> 15 besök senaste veckan (345218 totalt) |
Snyggt! _________________ Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld* BMW E30 328 långlopps bil *Såld* VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress |
||
He he, "superleggera" får väl bli den dan jag orkar byta den tunga gjutjärnsklumpen mot en LS1 eller liknande Någon som har en å sälja? Provade också med emblemet till vänster men det blev inget bra. Men nu känner jag mej nöjd med placeringen, tack för kommentarer! Det hjälper att få in lite andra åsikter ibland |
||
Snyggt! Vilken finish ditt bygge har _________________ Lasse Eklund - Corvette Stingray BigBlock 468 Coupe '72. CAOS - BMW Z4M Coupe '07. BMWCS |
||
Fantastiskt snyggt!
Konstruktiv kritik: -Både logga och "tillverkare" i text känns konstigt. För jag antar att "Rox" är fabrikatet och "GT" är modellen? Varför inte en logga på fronten och "Rox GT" i mitten bak? Alternativt "Rox" till vänster och "GT" till höger eller Loggan i mitten och "GT" till höger. Blir lite tårta på tårta när du har två på höjden sådär. -Sätt nummerskylten på växellådan så kan du gömma skyltbelysningen "bakom" karossen. _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||
Ja, du kanske har rätt i det. Så här blir det med bara text loggan (får finjustera placering senare). Nu är avgassystemet på plats också.
Trycksvarvat en alu-ring runt utblåset. Montageskruven är tillfällig. Mina "snyggskruvar" var slut Ganska klart höger bak. Dragit bromsrör, handbroms vajer, bränslesystem och svetsat lambda mutter. |
||
Provade det men de stora bokstäverna i typsnittet jag har använt var så fula. Får i så fall rita dessa bokstäver själv men det har jag inte tid med nu. Kanske provar det i logga ver B. |
||
Tack tack -Egensvarvade bussningar -Kortad Volvo 240 styrväxel med omgjorda fästen |
||
Inget nät fram än. Kanske kör utan.
apropå ingenting. Någon som har en tidig V70 II automat och sälja? |
||
Har byggt lite tunnlar till diffusern. Fortfarande ej klar. Har använt 3mm alubond för första gången. Fantastiskt material som är både lätt och starkt.
När jag bygger innerskärmar sen kommer jag ev göra så att innerskärmarna möter/byggs ihop med diffusern. Finns det någon aerodynamik kunnig som ser något grovt fel? Det mesta bara skruvat än så länge. Att undersidan av kanalkanterna är uppsvängda lite baktill är av praktiska skäl vid backning på ojämt underlag etc. Det är ju ingen ren banbil. Det måste också vara ganska öppet mellan diffuser och kaross eftersom karossen är öppningsbar. Karossen lägger sig bakom diffusern i öppnat läge. |
||
|
||
Alubond verkar riktigt trevligt som material! Jag har tittat på det till en hel del grejer på racebilen, och pratat med Alu-S om att köpa som privatperson (jag funderar på plangolv i Alubond eller Alucore): http://alu-s.se/
_________________ MVH/ Fredrik Henriksson "But this car is full of my two least favorite things: rust and electrical issues." / _\_(ツ)_/_ Dork @ GRM Forum |
||
_________________ Crister Borg Alfa Romeo 155 TS -95, https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=119773 SAAB 96 Ninja, https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1744165#1744165 |
||
|
||
Kabelstam under uppbyggnad. Kastat ut lite bräder och skruvat i lite skruv efter ett schema jag ritat i cadden. Har kört med klassisk tygarmerad tejp för ändamålet eftersom det blir enkelt och för att det var så förr. Blir mer sladdar än man tror trots att det inte är jättemånga funktioner. Centrallås och AC ökade på antalet lite.
Håller här på att prova vissa funktioner. Det mesta verkar funka klockrent. Extra nöjd med att torkarna fungerade på första försöket. Har nämligen någon någon form av digital signal från spakstället som jag fick koda av med lite relän + intervall relä. Har här kopplat in mätarna tillfälligt för att se att dom funkar. Dom feta pluskablarna till startmotorn i bakgrunden drar jag för sej. 3,5meter 2x25mm2 borde funka hoppas jag Har trängt ihop allt i en ganska liten låda. Styrenhet för vattenpump/fläkt + säkringslåda sitter upphöjt för att få plats med centrallås enheten under. Det som saknas nere till vänster är impulsrelä till hel/halv som jag inte skaffat ännu. Tändsystemets enheter sitter i motorrummet annars så långt från moderniteter som möjligt. Snart dags för provmontering i bilen |
||
Våra race- och banåkarbilar ROXGT V8, Bilsport nr:6 + Elmia | << 1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 29, 30, 31 >> 15 besök senaste veckan (345218 totalt) |