Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Mercedes 190 -88 (Opel Maskin) | << 1, 2, 3 12453 besök totalt |
En variant kanske kan vara att slänga på kamhjulet från C20 så borde väl resten stämma.
http://qedmotorsport.co.uk/qed-shop/ _________________ //Jim Helt Banänas änna |
||||||||||
gör dom tvärs emot volvo? dom körde fyrkantskugg på dom äldre å rundkugg på dom senare _________________ M @ g n u s k @ l i n Golf sportscombi vw passat gtr 280 RS4 4.2 raggarbil |
||||||||||
Jupp. Men om jag förstod Patrick rätt så om du kör med X22XE-drivning på blocket så skall du ha de senare kamdreven, du får tillräckligt med längd på kamremmen genom att justera vattenpumpen lite. 93B ser jag inte som begrepp så ofta, Early/late style hittar du antagligen mer på vad gäller kamrem. _________________ Mvh /Marcus I garaget: Påffe 944 & Martini Seven |
||||||||||
Så om jag fattat allt rätt nu (ursäkta om jag är trög) så skall jag ha kamrem+kamrullar+Kamaxeldrev från "Later Model"
Hittat några drev på nätet men alla ser ut som "Glass å Ballong" drev i olika rosa/blå färger... Skulle vilja ha Svart eloxerad alu... Ioch för sig blå skulle funka.. http://qedmotorsport.co.uk/qed-shop/ _________________ //Jim Helt Banänas änna |
||||||||||
Jag har gjort lite research och hört mycket gott om denna: http://www.biltema.se/sv/Bat/Kemikal Köpte själv på mig en 2.5L sats med härdare (har en hel bil att grunda...), har inte kommit till att använda den än dock, jagar bläster i sthlm.. Sjysst bygge! _________________ - Magnus Ripén - Bmw 2002 |
||||||||||
Tackar Jag var å kollade på den igår faktiskt på Biltema. Men fanns bara i vit.. ville ju ha svart. Så jag köpte en svart hammarlack... vet att den innehåller silicon men ähh.. skit samm.. ska endå inte lacka nått på bilen.. den ska köras hårt och sedan sätter man ändå räcket.. Var på Biltema idag och köpte motorfästen.. köpte 740 fästena... hoppas dom funkar.. _________________ //Jim Helt Banänas änna |
||||||||||
Med tanke på vad det är för grundmodell hade jag nog tänkt om lite där.. Bygg inte bort dig, den modellen är redan idag en samlarmodell! Hittar du en original motor kan du i framtiden återställa den till original och då är den vips värd rätt mycke pengar!
Bättre å måla vitt först, sen dra på en svart vanlig 2-komp billack _________________ I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet. Audi V8 -91 med RS4 drivlina. https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/ Regards, Johan Eriksson. |
||||||||||
Alla bilar med C20XE är samlarmodeller, speciellt de som inte är tillverkade av Opel! Hoppas jag åtminstone... _________________ Mvh /Marcus I garaget: Påffe 944 & Martini Seven |
||||||||||
Menade mer på att den dag man kommer på att man vill ha nått nytt så skadar det aldrig att få ut bra för de man redan har, kan man med enkla medel då återställa något så varför inte? Om det ändå ska kapas sönder en massa etc så spelar de ju ingen roll, men så länge man ligger någorlunda nära "original" så får man igen bra mycke mer till nästa grej om man inte byggt bort sig. Kan mycke väl vara så att en bil målad med hammarlack under är värd lika mycket som en som är målad med vad som helst annat eller en som har nyproducerade originaldelar med original lack med. Jag var själv nära att sätta kapen i en Manta A SR men kom aldrig till skott, de var jag glad för den dag jag sålde den istället _________________ I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet. Audi V8 -91 med RS4 drivlina. https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/ Regards, Johan Eriksson. |
||||||||||
Våra race- och banåkarbilar Mercedes 190 -88 (Opel Maskin) | << 1, 2, 3 12453 besök totalt |