Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
982 besök totalt |
Att sy loggor på overallen?
tjenare! med nyinköpt overall och så har en del frågor dykt upp... Hur ska jag sy fast en logga på overallen? måste den vara av nått specielt material, flammsäker tråd??? MVH / Alexander Eklöw _________________ A Eklöw |
||
|
||
men lite OT dårå....
om det är en stor logga över bröstet !!.... Skaffa då 2 st dekaler och klipp ner dom så dom passar över blixtlåset istället för att ha en stor dekal med kardborre på andra sidan bröstet.... för det är så FUUUUULT ![]() |
||
På licenskursen snackades det en del om att det är sällsynt med dekaler och loggor i Nomex, men det fanns tydligen nån brandhämmande sprej som kunde hjälpa lite. En liten logga är väl en sak men när huvuddelen av overallen är loggor och reklam kan det va nåt att tänka på.
|
||
Internationellt så broderar man direkt på overallen med Nomex-tråd...... Och det kan nog svenska broderar ta fram om man frågar om det även fast dom inte vet om det själva. |
||
Då beställer man brodyren av overalltillverkaren när man beställer sin overall. Oftast billigast och snyggast. Dessutom broderar de i yttre lagret innan de syr in resten. Syr man över "rutorna", och/eller broderar i efterhand binder man annars ihop lagren och varje "ruta" i overallen är viktig för brandskyddet. |
||
ok, så om jag nu ska sy fast en logga på min overall, så ska jag då bara sy i det yttersta lagret, med bommul eller nomex-tråd...
men själva loggorna, exakt vad får de vara gjorda av? Ps. får man ha "vanliga" klistermärken på hjälmen? Ds. MVH / Alexander Eklöw _________________ A Eklöw |
||
Kolla med hjälmtillverkaren. Dvs KOLLA verkligen med hjälmtillverkaren och följ deras instr. Enstaka hjälmfabrikat "smälter" av limmet. |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
982 besök totalt |