Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 4267 besök totalt |
JohanR> Jag är böjd att hålla med. Speciellt om man tar hänsyn till att de är mer inriktade på konsumentupplysning än dregeljournalistik (för det antar jag de är?).
Tycker dock de tappat lite på senare år, men det en mycket luddigt objektiv känsla. _________________ Ragnar Burenius ![]() |
||
Peter: oki, jag köper ditt resonemang. Men man kanske inte skulle publicera tiderna eller överhuvudtaget lägga vikt vid dom då testet har gjorts av flera personer samt med dom förutsättningar du skrev. Det är väldigt lätt för oss att haka upp sig på varvtider
![]() //Kenth som skall läsa om reportaget med en annan inställning ![]() _________________ //Kenth Wiklund Alfa 75 3.0 Potenziata #75 A4 Avant T |
||
För min del tyckte jag artikeln gav mer känsla av just det du skriver peter, flåkörning med machostuk, och bristfällig nerpräntning av feelingen
![]() oavsett vad så tyckte jag det var en rätt sunkig artikel, eller rättare sagt ett dåligt resultat (i form av en artikel) med ett utgångsmaterial som kunde blivit riktigt häftigt (Knutstorp+det fräckaste bilvärlden kan visa upp). Kanske är det bara så att vi här på rejsa är fel målgrupp för artikeln? I vilket fall som helst har man rätt att misslyckas, intentionerna var ju goda. Nej, tacka vet jag när Stanley körde skiten ur 10miljonerkronorsbilar i Sportbilen, och Peter det är också roligare när du gör det på TV..... PS. Det behövs inte en kaxig förare för att köra ett jämt test, bara en jämn förare. Producerar man en sådan artikel har man väl friheten att välja en duktig förare efter tycke och smak. Kan jag låna miljonkronorsbilar och pressa dem runt knutstorp på hyfsade tider utan att behöva en chikan på krönet skall väl vilken hyffsad tävlingsförare som helst klara detta. DS _________________ Christian Merheim ![]() - There are places were only a racecar can take you - |
||
Precis, det känns rätt ointressant att mäta ner på en tiondelssekund och sen inte ens försöka åka fullt(utan schikan). Nu läser jag bara TV när jag är hos frisörskan för den hör inte till mina favorittidningar ![]() /Björn _________________ /Björn Olander fd Nilsson Tel: 0704-847656 Porsche 944 TURBO |
||
Jo, skriva ett reportage om provkörning av nån ny frän Ferrari/Porsche/Fyll i det du önskar kan ju vem som helst göra som har journalistisk ådra. Vederhäftiga, repeterbara TESTER som har intresse för den som faktiskt ska köpa en bil är det betydligt färre som gör. TV är en av dom. Men det nu aktuella Knutstorpsäventyret kändes inte så vederhäftigt som det var skrivet. Då blir man besviken på sitt gamla husorgan. Föredömet när det gäller bantester tycker jag konkurenten AMS gjorde 1999 på just Knutan. Och då var det Ekström och Ekblom som körde (ingen extra chikan). Kändes att man kunde lita på siffrorna där. _________________ Johan Rådlund |
||
Jepp, smaken är som baken... Jag läser hellre motorporr än om innermått i en bruksbil ![]() ![]() ![]() _________________ ![]() |
||
Jag är antagligen lite konstig för jag begriper inte TVs plats i världen. De gör en biltidning som framförallt vänder sig till de som egentligen inte är intresserade av bilar. Lite grann som Trafikmagasinet...
![]() _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||
Jag tycker att TV är den enda svenska biltidning som har lite humor, trots att de mest är inriktade mot standardbilar och är den som är mest seriös vad det gäller såna tester. Vill man läsa om sportbilar föredrar jag Automobil (och Sportbilen men med ett nummer per år så räknas den inte). AMS hamnar mitt emellan dessa. Den saknar humor, har inte lika seriösa vardagsbilstester som TV och de testar inte lika mycket udda/äldre sportbilar som Automobil.
Dock kunde ju samtliga tidningar bli bättre... _________________ Joakim Winkler Miata -91, 300ZX -91, Laguna Coupé -09 |
||
Jag prenumererar inte längre på nån biltidning och köper ytterst sällan nån. Hmm, undrar om jag har börjat tappa intresset för bilar eller om det är tidningarna som blivit sämre? Det är nog ändå det förstnämnda.
Däremot gillar jag tidningar som RaceTech och Racecar Engineering och en svensk sådan, men med kanske lite mer djuplodande teknikartiklar skulle jag garanterat köpa. _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||
Säger det igen Anders: Ska det bli en svensk variant av RT eller RCE får du börja skriva den själv.
![]() Lovar fortfarande att bidraga med minst en artikel iaf. ![]() I övrigt gör jag som du och läser mest de ovan nämnda... De övriga är gratis på jobbet. Ser skattmasen detta ska man väl beskatta det oxå... |
||
Som lång och trogen prenumerant (men snart slutar även jag - tidningen har blivit sämre på senare år, för mycket konsumentupplysning) måste jag ändå försvara Teknikens Värld. Inte "bankalaset", för det tyckte jag också var ett journalistiskt bottennapp med tanke på förutsättningarna, men under senare år har tidningens testlag faktiskt kompletterats med riktiga racerförare varje gång en sportbil i den högre divisionen skall testas. Edward Sandström har anlitats flitigt och även Janne "Flash" några gånger. De reportagen har alltid varit underhållande och välskrivna och Edwards och Jannes inlägg i artiklarna har känts mycket trovärdiga och seriösa med fokus enbart på (ban)körningen!
Det märkliga var att Edward inte var med på "bankalaset". Med honom delaktig i körningen och författandet hade artikelns underhållnings- och informationsvärde höjts avsevärt. _________________ Henrik Andersson ![]() |
||
Näe, de svarade bara att de tyckte det var en bra idé och skulle fundera på det. Jag är inne på att avsluta min prenumeration på TV för som de behandlar prestandasiffror gör mig missnöjd. Tänker bl.a. på M3 CSL som de körde med slitna bakdäck, och sedan får tiderna agera framtida referens. Nu har de provkört RS6 Plus också och den är med 30 hk mer näastan 2 sek. långsammare till 200. ![]() Skickade ett brev till Ventilen idag faktiskt... ![]() _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||
Alla gånger kanske de inte är lediga. Eller så är de dyra att anlita. Men jag vet nån som gärna ställer upp... ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Precis vad jag tänkte skriva ![]() ![]() Jag är väl en av dom som plöjer genom det mesta i tidningsväg, och eftersom jag har en väldigt bred smak när det gäller både bilar och tidningar så blir det väl närmare 10 utländska blaskor (engelska, amerikanska & tyska) och några svenska på detta ![]() _________________ Peter Karlsson |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 4267 besök totalt |