Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche 944 #KULRÄSERN - Bilen jag glömde bort... | << 1, 2, 3 ... 24, 25, 26 ... 43, 44, 45 >> 20 besök senaste veckan (217630 totalt) |
|
||||||
Nemas problemas, skall vara klart nästa vecka om det går att leverera lager så där på studs Tack för omtanken! _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||||
Tack Janne! Har precis varit vevaxelslipfirman och den kommer att slipas och förhoppningsvis kommer det att bli bra. _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||||
En tanke: Kan problemet vara att det flödar för mycket olja, så att pumpen inte orkar hålla trycket? Om flödet är mindre, krävs det mindre kapacitet i pumpen för att hålla trycket. Om det flödar mer, vilket jag antar det gör med smörjning av Turbo, krävs det större flödeskapacitet i pumpen, för att hålla samma tryck. _________________ Ragnar Joensen |
||||||
Det är rätt Ragnar, Oljepumpen är flödesmässigt en svag punkt i dessa motorer och det är en av orsakerna till att varvstoppet är där det är. Den saken blir bättre med torrsump, dvs. extern pump. Vad jag tänkte på är att kontrollera att alla slanganslutningar, till oljekylare etc. håller min.måttet, vilket dom skall göra men man kan bara kolla igen. Kommer även att byta oljepumpen när jag ändå är igång _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||||
Om det är problem med oljetrycket brukar det väl vara vevstakslager längst bort i förhållande till oljepumpen som tar skada först _________________ Nisse Holmgren Umeå |
||||||
Är det inte så att oljematningen till den ena balansaxeln går via 2:ans vevlager?
Har du kvar balansaxlarna eller är den kanalen pluggad? _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||||||
Skit vilken trist överaskning Just det där att orsaken är lite oklar också, vill ju inte att det ska hända direkt igen
_________________ Magnus Thomé |
||||||
Balansaxlar borta & kanalen pluggad. Hydrauliska lyftare borta och kanalerna pluggade. _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||||
Precis. Oljepumpen byter jag enbart i syfte om att det inte skall ha kommit metallspån i den. Låg en på hyllan så det är enklare att byta. _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||||
Tack Magnus! Här skall det kollas på längden och tvären så att man kan känna att man gjort det som är möjligt för att det inte skall hända igen. Torrsump hade givetvis varit den ultimata försäkringen (Björn Nilsson läser med förfäran nu) men jag orkar helt enkelt inte arbetsmässigt med det för stunden och jag vill köra bilen nu. Smäller jag motorn en gång till så ställer jag den i en lada och låter någon hitta den som ett barnfind om 30 år när den ändå måste elkonverteras. Njae kanske inte riktigt för den är skitkul att köra. Kanske en Audifemma eller en Chevrolet LSx motor. Smaskens hade varit en M3 motor men det blir ju också en del konvertering. Nu skall jag med en dåres envishet få den att fungera igen för det är duktigt mycket tid och arbete nerlagt och den går härligt bra när den snurrar. _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||||
_________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||||
|
||||||
Det har hänt mig tidigare också. Tyvärr är det så med de här motorerna att trots att man gjort vad man kan (utan att bygga torrsump) så kan 2ans lager ryka snabbt. Men med torrsump och rätt byggt och lagom effekt går det att få till riktigt bra driftsäkerhet. Kämpa på _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||||
Några lantbrukare här med en övergiven lada? Tack Gustaf! Vad är egentligen problemet, pumpen, kanalerna? _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||||
Finns färdig konverteringssats att köpa för 18' pix. En LS1 motor går ju att få tag på. Svårt att mörka bara. _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||||
Jag skulle tagit en ny vevaxel, det är antagligen billigare än en lagersats i överdimention. _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo) |
||||||
Våra race- och banåkarbilar Porsche 944 #KULRÄSERN - Bilen jag glömde bort... | << 1, 2, 3 ... 24, 25, 26 ... 43, 44, 45 >> 20 besök senaste veckan (217630 totalt) |