|
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Trådstartare

18 Aug 2004 21:23
Göra "klistermärke" genom att skära ut självhäft
Alex Eklöv som ni ju känner till här på forumet ska köra Formel Ford framöver. Han var snäll och undrade om det fanns något rejsa.nu-klistermärke han kunde ha på sin hjälm eller så. Men klistermärken finns det ju inga... inte än iaf.
Men då undrar jag om någon kanske har tillgång till en apparat att skära ut självhäftande film med istället?
_________________  Magnus Thomé
|
Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003

18 Aug 2004 22:38
hm bättre han sätter det på bilen.... tror inte det e regelmässigt att ha det på hjälmen väl ?
_________________ Kristian Hesselmark
EVO'n S Å L D !
|
Björn Larsson
Linköping (mellan soptippen & fängelset)
Här sen Maj 2004

19 Aug 2004 09:09
B&B reklam i Norrköping är bra att ha & göra med när det gäller sådant. Fikapengar brukar det handla om på små privatjobb.
_________________ Björn Larsson
Life's to short for shortfillers.
Lotus 7S1 -59
Lotus Elite -60
BMW E30 Baur TC2 -85
Sportscar F1000
van Diemen RF75
MG Midget -61
|
A Eklöw
Sthlm
Här sen Jan 2004

Namndispens

19 Aug 2004 09:35
KristianAE86 skrev: | hm bättre han sätter det på bilen.... tror inte det e regelmässigt att ha det på hjälmen väl ? |
är det inte?
|
Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003

19 Aug 2004 10:29
Alex Eklöw skrev: | KristianAE86 skrev: | hm bättre han sätter det på bilen.... tror inte det e regelmässigt att ha det på hjälmen väl ? |
är det inte? |
jag TROR inte det är det.. då limmet på klistermärkena kan göra konstiga saker med skalet på hjälmen.
var snäll & kolla med SBF först !
_________________ Kristian Hesselmark
EVO'n S Å L D !
|
A Eklöw
Sthlm
Här sen Jan 2004

Namndispens

19 Aug 2004 10:40
KristianAE86 skrev: | Alex Eklöw skrev: | KristianAE86 skrev: | hm bättre han sätter det på bilen.... tror inte det e regelmässigt att ha det på hjälmen väl ? |
är det inte? |
jag TROR inte det är det.. då limmet på klistermärkena kan göra konstiga saker med skalet på hjälmen.
var snäll & kolla med SBF först ! |
det ska jag! hmmm, dock kom ju min hjälm med klistermärken på sig... men jag ska kolla ändå!
|
Fredrik - SLC
Här sen Nov 2002

19 Aug 2004 10:44
Alex Eklöw skrev: | KristianAE86 skrev: | Alex Eklöw skrev: | KristianAE86 skrev: | hm bättre han sätter det på bilen.... tror inte det e regelmässigt att ha det på hjälmen väl ? |
är det inte? |
det ska jag! hmmm, dock kom ju min hjälm med klistermärken på sig... men jag ska kolla ändå! |
om det är en Peltor hjälm..... så klarar det materialet sig men just den hjälmen skulle jag vara väldigt försiktig med både när det gäller att sätta på grejjer och framförallt hur man kastar runt med den....
det är inget stabilt skal direkt...... vi hade en olycka senast där föraren slog i buren och hjälmen kollapsade och sprack (vilket iofs gjorde sitt jobb och inte gav honom några huvudskador, men om den hade haft några sprickor eller andra försvagningar innan, så vete f*n hur det hade gått.)
|
A Eklöw
Sthlm
Här sen Jan 2004

Namndispens

19 Aug 2004 10:50
Fredrik - SLC skrev: | Alex Eklöw skrev: | KristianAE86 skrev: | Alex Eklöw skrev: | KristianAE86 skrev: | hm bättre han sätter det på bilen.... tror inte det e regelmässigt att ha det på hjälmen väl ? |
är det inte? |
det ska jag! hmmm, dock kom ju min hjälm med klistermärken på sig... men jag ska kolla ändå! |
om det är en Peltor hjälm..... så klarar det materialet sig men just den hjälmen skulle jag vara väldigt försiktig med både när det gäller att sätta på grejjer och framförallt hur man kastar runt med den....
det är inget stabilt skal direkt...... vi hade en olycka senast där föraren slog i buren och hjälmen kollapsade och sprack (vilket iofs gjorde sitt jobb och inte gav honom några huvudskador, men om den hade haft några sprickor eller andra försvagningar innan, så vete f*n hur det hade gått.) |
hmmm, nejdå, det e ingen fara, jag kör med en Bell K1 sport series...
MVH / Alexander Eklöw
|
Fredrik - SLC
Här sen Nov 2002

19 Aug 2004 11:12
Alex Eklöw skrev: |
MVH / Alexander Eklöw |
Den är helt ok, fast inte godkänd i svensk racing (om du inte har Internationell licens, för då har du starkare nacke än vanliga förare )....
men kör du bara bandagar som inte är SBF arrangemang så kan du använda den och klistra dekaler på den... eftersom det inte finns någon som bryr sig.
|
A Eklöw
Sthlm
Här sen Jan 2004

Namndispens

19 Aug 2004 11:15
Fredrik - SLC skrev: | Alex Eklöw skrev: |
MVH / Alexander Eklöw |
Den är helt ok, fast inte godkänd i svensk racing (om du inte har Internationell licens, för då har du starkare nacke än vanliga förare )....
men kör du bara bandagar som inte är SBF arrangemang så kan du använda den och klistra dekaler på den... eftersom det inte finns någon som bryr sig. |
ok, tackar!!!
|
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002

19 Aug 2004 11:35
Vart har vi rejsa.nu märket?
_________________ Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21
|
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Trådstartare

19 Aug 2004 12:18
|
Fredrik - SLC
Här sen Nov 2002

19 Aug 2004 12:22
Tyvärr sämre på reglerna för öppna bilar..... men är det inte krav där på Peltor hjälmen som är Integral...
Men är väldigt osäker.....
Hur som helst.... med internationell licens får man använda den hjälmen i täckta bilar... för då har man stark nacke
|
A Eklöw
Sthlm
Här sen Jan 2004

Namndispens

19 Aug 2004 12:35
Fredrik - SLC skrev: |
Tyvärr sämre på reglerna för öppna bilar..... men är det inte krav där på Peltor hjälmen som är Integral...
Hur som helst.... med internationell licens får man använda den hjälmen i täckta bilar... för då har man stark nacke  |
hmmm, jag vet faktiskt inte riktigt själv hur det ligger till med det hela, men jag har en peltor också ifall det skulle vara problem med det, men jag tror att min är ok för formelbilar!
MVH / Alexander Eklöw
|
A Eklöw
Sthlm
Här sen Jan 2004

Namndispens

19 Aug 2004 20:31
Re: Göra "klistermärke" genom att skära ut själv
Magnus -> hur går det med "klistermärket"?
MVH / Alexander Eklöw
|
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Trådstartare

19 Aug 2004 23:18
Ingen som har tillgång till en sån här självhäftande-film-skärmaskin i Stockholmstrakten?
|
Fredrik - SLC
Här sen Nov 2002

19 Aug 2004 23:20
Magnus Thomé skrev: | Ingen som har tillgång till en sån här självhäftande-film-skärmaskin i Stockholmstrakten? |
Näe , men jag har en riktigt duktig kille i Hallsberg.... som är billig och kan göra rejsa dekalerna för futt-pengar........ ska jag snacka med han? du har väl lite kvar från våran datorfond? annars kan det väl vara läge att fylla på den och göra lite dekaler och dela ut när vi träffas runt om landet.....
|
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003

19 Aug 2004 23:46
Fredrik - SLC skrev: |
Hur som helst.... med internationell licens får man använda den hjälmen i täckta bilar... för då har man stark nacke  |
Står i GT6:
Hjälm
För svenska Förare/Co-drivers i svenska tävlingar samt utländska medborgare med svensk licens gäller följande hjälmbestämelser.
[...]
Täckta bilar: Jethjälm: 800g maxvikt eller Jethjälm med intercom: 950g maxvikt.
Öppna bilar: Integralhjälm(juniorer och damer): 1100g eller Integralhjälm(seniorer): 1500g
Medicinsk juniorålder t.o.m. 18-årsdagen.
I tävlingsheat som har en planerad längd av min 60 minuter tillåts hjälmmonterad intercom.
Kanske dags att diska några STCC-förare? Jag har sett flera av dem ha både för tung hjälm och intercom trots att de är svenskar och tävlar i heat som är kortare än 60 min.
_________________ /Anders Ytterström
#24, #64, #88
|
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002

19 Aug 2004 23:48
AndersY skrev: | Kanske dags att diska några STCC-förare? Jag har sett flera av dem ha både för tung hjälm och intercom trots att de är svenskar och tävlar i heat som är kortare än 60 min.  |
Det finns ngn undantagsregel för STCC eller om det kommer med internationell licens.
Ngt gör att de har starkare nacke iaf... För det är ok, så mkt vet jag.
|
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003

19 Aug 2004 23:51
Andreas Lidström skrev: | AndersY skrev: | Kanske dags att diska några STCC-förare? Jag har sett flera av dem ha både för tung hjälm och intercom trots att de är svenskar och tävlar i heat som är kortare än 60 min.  |
Det finns ngn undantagsregel för STCC eller om det kommer med internationell licens.
Ngt gör att de har starkare nacke iaf... För det är ok, så mkt vet jag. |
Jo, men det verkar inte stå nåt i reglerna om det. Nån sorts praxis?
Man blir förresten även starkare i nacken om man har intercom. Men det beror väl på käkträningen...
_________________ /Anders Ytterström
#24, #64, #88
|
LuddeR
Täby/Sthlm
Här sen Feb 2003

20 Aug 2004 00:06
magnus: du har PM.
_________________ // Ludde R
Ludde Rosten.
Hellre Nürburgring än vigselring
|