Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW 335i 07 (E92) - Montegoblau - Såld | << 1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13 >> 7 besök senaste veckan (139533 totalt) |
Tack, bra tips Spanade faktiskt på deras hemsida redan i söndags, priser avskräcker inte där, men dom baserar sig på att man skickar hela turbos i retur också så man får väl göra en specialdeal om det blir dom. _________________ David Johansson BMW 335i E92 (Alpinweiss) BMW CS Motorsport |
||||
Tack, referenser är faktiskt väldigt värdefullt när man är lite rådvill _________________ David Johansson BMW 335i E92 (Alpinweiss) BMW CS Motorsport |
||||
eller så uppgraderar du turbosen www.palmturbo.se har fina agg till 335 (när produktionen kommer igång)
_________________ AIexander StenvaII |
||||
Har det där nånting med din polare martin palm att göra? (Rimbomartin) _________________ M @ g n u s k @ l i n Golf sportscombi MB e220 All terrain RS4 4.2 raggarbil...såld |
||||
Tack för tips, har redan kontakt med dom och fått ett erbjudande _________________ David Johansson BMW 335i E92 (Alpinweiss) BMW CS Motorsport |
||||
Jo så är det, Martin har tagit fram dem. Sällan jag gör reklam för sånt här men jag har själv sett bromspapper och vet hur deras agg skiljer sig mot andra så jag kan med gott samvete rekommendera dem. Får som sagt bara hoppas att produktionen kommer igång snart _________________ AIexander StenvaII |
||||
Nu någon vecka efter raset är jag ganska övertygad om att kunna få ihop bilen innan nästa tävling på knutan. Återkommer med mer detaljer när jag vet saker mer säkert men jag ser ljuset i tunneln
_________________ David Johansson BMW 335i E92 (Alpinweiss) BMW CS Motorsport |
||||
När det gäller turbos överlag skulle jag rekommendera Stefan Jansson och Airtune!
Väldigt bra kille som direkt kommer säga om det finns någon annan att vända sig till om han vet att den är bättre på just din turbo! Hoppas du löser det oavsett! _________________ Kim Karjalainen Team 57 Motorsport |
||||
Tack för alla tips och hejarop på vägen!
Igår fick jag äntligen tillbaka bilen från vännerna på Schmiedmann. Stort tack till Viktor och hans gäng där nere som fixat fram deras nya Steg 2 turbos för n54 och skruvat dit dom. Bilen går alltså igen men det är ganska mycket arbete att göra framöver. Jag börjar försiktigt med laddet för att analysera vad som händer i bilen. Just nu ligger jag ca 60 hästar lägre än innan turboraset. Det som tar mest tid är att dom nya turbona skjuter över målet hela tiden vilket innebär att ECU släpper på gasen för att kompensera. Det blir alltså mycket justerande av wastegatestyrningen till att börja med. När wastegate är ok kan jag öka laddet, och när laddet är ok kan jag justera in tändningen. Alltsammans sker under noggrant övervakande av bränsletillförseln. Så den här processen tar mycket tid. Men körning blir det på knutan nu på söndag i alla fall om än med ganska blygsam effekt. Sen hoppas jag att kunna ta ut mera krut ur motorn till årets sista körning på Mantorp. _________________ David Johansson BMW 335i E92 (Alpinweiss) BMW CS Motorsport |
||||
Riktigt, riktigt kul att det löste sig redan till Knutan! Fantastiskt!
Det ska bli intressant att både lyssna och titta under huven på den blå till helgen (även om aggregaten knappt syns). Men det är förstås med klart skrämmande förtjusning en annan ser fram emot att få "känna på" uppgraderingen ute på rakorna sedan. Speciellt när mappningen är klar. Huga! _________________ Mikael Johnsson BMW 335i E90 (N54) Alpinweiss 3 |
||||
Ja det är fantastiskt roligt att jag kan köra på knutan, det är ju min favoritbana. Hoppas bara på torr bana på söndag också. Jag har kört några revisioner på mappen nu. Första intrycken är att aggregaten håller laddtrycket mycket högre upp i registret, men än så länge väldigt lågt effektuttag och mycket jobb kvar. Jag räknar på ca 360whp just nu mot ca 400whp före raset. För övrigt så har jag hämtat upp ett par nya framdäck idag (Kumho V70 245/35-18 K91), stort tack Martin G (Wheelbase) för snabb och smidig service som vanligt _________________ David Johansson BMW 335i E92 (Alpinweiss) BMW CS Motorsport |
||||
Får kolla om mina är kvar alltså... _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||
Haha, tror du han sålt samma däck två gånger? Jag har handlat i god tro i alla fall _________________ David Johansson BMW 335i E92 (Alpinweiss) BMW CS Motorsport |
||||
Jasså du har ett nytt (HF) och ett utslitet (VF) då Dessa var båda nya med klisterlapparna kvar _________________ David Johansson BMW 335i E92 (Alpinweiss) BMW CS Motorsport |
||||
Knutstorp igår
Härligt att komma till Knutan igen. Dagen började dock med misständningar av någon anledning. Kanske kallstarten ihop med en trasig lambda ger en märklig motorgång? När motorn blivit varm gick den i varje fall som vanligt igen. Även om mappningen inte är helt färdig så tycker jag att motorkaraktären har blivit roligare med de nya turbona. Motorn drar bättre på höga varv och det är ju roligt 😊 Passet före time attack fick jag en felkod för lågt laddtryck, jag tyckte det var märkligt men skrev av det som att mappen inte var färdig ännu. När det var dags för TA öppnade sig himlen och motoreffekt var det sista bekymret i huvudet. Vattenplaningen var helt oundviklig över nästan hel banan, allra värst var det i svackan innan "NGK-krönet". Min plan var bara att hålla mig på det svarta och harva runt för att vänta på att det skulle sluta regna vilket det också gjorde efter ungefär halva passet. Vi ökade farten succesivt som det torkade upp, för mig räckte det bara till en 4e plats vilket var lite sämre än jag hoppats på. På efter middagen körde jag en runda till efter att det torkat en del. Jag tyckte bilen kändes lite trött och återigen fick jag felkod för lågt laddtryck. När jag sedan körde hem från banan fick jag samma felkod vid enkla gaspådrag på motorvägen så troligen har någon slang börjat lossna eller att det blivit en spricka i chargepipen (svag punkt på denna bilen). Jag får undersöka, men jag tror det är ett enkelt fel faktiskt. _________________ David Johansson BMW 335i E92 (Alpinweiss) BMW CS Motorsport |
||||
Jag trodde ju att det var ett enkelt fel som gjorde att laddtrycket inte kom som det skulle.
Tyvärr visade det sig att det var ett rätt jobbigt fel. En wastegate på den främre turbon kärvar. Enda lösningen verkar vara att byta turbo igen. Nya är beställda (garanti förstås) men frågan är återigen om jag kan köra finalen på Mantorp. Dubbla poäng i potten också. Den som lever får se _________________ David Johansson BMW 335i E92 (Alpinweiss) BMW CS Motorsport |
||||
Schmiedmann har bytt främre turbon på garanti, men felet kvarstår. Dubbel tävling på lördag. Frustrationen är enorm just nu men det hör väl till motorsport antar jag.
Jag tar emot bud på biljäveln som den står och är det tillräckligt bra så säljer jag skiten så jag slipper se den... _________________ David Johansson BMW 335i E92 (Alpinweiss) BMW CS Motorsport |
||||
Våra race- och banåkarbilar BMW 335i 07 (E92) - Montegoblau - Såld | << 1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13 >> 7 besök senaste veckan (139533 totalt) |