Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
STP spridarrengöringssoppa, fungerar det?
<<   1, 2
2 besök senaste veckan (14184 totalt)
Acke
Gotteborg
Här sen Okt 2003

vet inte hur redlines övriga produkter funkar, men växellådsoljan funkar skrämmande bra... thumbs up

Bromma
Här sen Feb 2003

Acke skrev:
vet inte hur redlines övriga produkter funkar, men växellådsoljan funkar skrämmande bra... thumbs up

Min son som jobbar på Älvsjöverkstan Fd MFo som servade massor med komunalbilar gav goda vitsord till Redlines insprutningsrengjörare för deras specifika problem. Man kanske får skilja på smörjning och rengjöring?

Redlines väellåds olja är särskillt bra för transaxlar eftersom det är en kombination av synkringar och diff och diffbroms. Den finns i olika varianterså man kan få synkringarna att greppa lagom gentemot diffen.
Göran Malmberg

Kristianstad
Här sen Nov 2002

Jag har använt redline SI-1, 4-5 gånger på 3 olika bilar, det har funkat varje gång.

Sundsvall
Här sen Nov 2003

Var saab ägare en gång i tiden som var behäftad med en lust att låta spridarna att börja ticka i tid och otid, Detta problem löstes genom att vid tre tank tillfällen slå i 10l diesel samtidigt som jag tankade fullt.
Då diesel har en kraftigt renande effekt funkade skitbra på Saab f**n.

Martin Pålsson
malmö
Här sen Apr 2004

Tittade lite på sprutbilden på ett par av mina spridare idag och det såg inget vidare ut. (Bilen går inte som en miljon dollar häller)

Någon som har tips på vart man kan lämna in sina spridare för ultraljudstvätt eller iaf var man skulle kunna komma över Redlines produkter.....kan ju vara värt ett försök med en "mirakleprodukt"

chellquist
Umeå
Här sen Mar 2004

Tjena här kommer några nybörjarfrågor.
Jag har fått låna en ultraljudstvätt och tänkte rengöra lite spridare och spjällhus. Någon som har gjort sånt förr och kan beskriva fallgroparna.
1. Lämplig vätska? Temp?
2. Dränker man hela spridaren ? och hur länge?
3. Klarar sej packboxar och gummidetaljer eller ska bara metall ner i badet?

Galne
Karlskrona
Här sen Feb 2004

Denna produkt http://www.algonet.se/~millers/inject.html har funkat för mig, känns som bilen har lite mer vrid på mellanregistret. Fast är tveksam att medlet gjort det, kanske att bensinen fått bättre spridning i spridarna och bättre förbränning på så vis!

Någon jobbar kompis har oxå testa den och de tycker med att vridet kan ha ökat lite, dock hade inte jag berättat vad jag upplevde så det är deras engen känsla!!

Vill ni köpa så ring Myranes Bil och olja, Stefna olsson: 070/5407711
Har för mig en flaska kostar runt 220:-

Citera
Kunta
Karlstad
Här sen Apr 2003

krister Andersson skrev:
Det enda som fungerade för min (5 cyl) BMW motor , var 2takts olja , en liten skvätt vid tankningen , nu har jag inte behövt detta undermedel på ett halvår

Gjorde samma sak på räcern, en skvätt 2 taktsolja i så gick den bra sen.

Alfa 75 3.0 Potenziata #75
A4 Avant T
Citera
Nibbe
Stockholm
Här sen Dec 2003

Wärhner skrev:
I dag har mina spridar fått bada i ultraljudstvätten 1timma.

Återkommer senare med resultat.

Vart lämnade du in spridarna? pris?

Stockholm/Skogås
Här sen Apr 2003

En (bessewisser-) kommentar om att "medlen" bara skulle innehålla fotogen/diesel/whatever simpla
lösnigsmedel kanske kan liknas vid olika mediciner som ofta innehåller en hel del magnesiumhydroxid,
gelantin, talk, potatisstärkelse och sen en försvinnande liten del aktiv substans.

Man måste få in de verksamma kemikalierna i motorn innan de kan göra nytta, därav en stor del till
synes simpla ingredienser.

En gammal "räv" hävdade en gång att tvåtaktsolja gjorde samma nytta som "injection cleaners".
Fan vet.

Täby/Sthlm
Här sen Feb 2003

Jet skrev:
En (bessewisser-) kommentar om att "medlen" bara skulle innehålla fotogen/diesel/whatever simpla
lösnigsmedel kanske kan liknas vid olika mediciner som ofta innehåller en hel del magnesiumhydroxid,
gelantin, talk, potatisstärkelse och sen en försvinnande liten del aktiv substans.

Man måste få in de verksamma kemikalierna i motorn innan de kan göra nytta, därav en stor del till
synes simpla ingredienser.

En gammal "räv" hävdade en gång att tvåtaktsolja gjorde samma nytta som "injection cleaners".
Fan vet.

vill du se pappar från kemsik analys. ??

en kompis till mig som jobabr på kemiföretag skickade in en flaska på deras labbratoribum för analys, och där av vet jag..

ledsen om jag låter besserwisser. men denna gång vet jag verkligen.

Hellre Nürburgring än vigselring
Citera
Jörgen (Jet)
Stockholm/Skogås
Här sen Apr 2003

LuddeR skrev:

Tvärtom, det är något att vara glad och stolt över här Missade du besserwissertråden i försomras?

Aha, ett analyserat mirakelmedel. Det vore kul att se. Något som jag är intresserad av analysera
är Slick. Har tamejfan aldrig sett ett övertygande test av smörjan.

EDIT: Däremot fick man Federal Trade Commission (i USA) på sig -96 för flask marknadsföring...
(Det var Quaker State som saluför Slick). Tydligen gjorde man upp igodo efter det. Men smörjan säljs än idag.

Täby/Sthlm
Här sen Feb 2003

Jet skrev:
LuddeR skrev:

Tvärtom, det är något att vara glad och stolt över här Missade du besserwissertråden i försomras?

Aha, ett analyserat mirakelmedel. Det vore kul att se. Något som jag är intresserad av analysera
är Slick. Har tamejfan aldrig sett ett övertygande test av smörjan.

missade nog den tråden..

tripacks kombinerade booster och rengörning fick åka in till labbet..

nu kommer jag inte ihåg hur stor andel av sakerna den innehöll. jag ska leta efter pappret..

men
toluen
metanol
etanol och
iso---nånting
.. kommer inte ihåg. innehöll den
sen fans det små rester av andra kemikalier, så små mängder att det inte kna anges i hela procent.

till saken hör att allt den kostar kan du köpa fatvis för under 10kr litern.. men 6-7dl på macken kostar 70kr.. Och då är det inte enns bränslebeskattning på det. (man slipper nämligen det på toluen om man säljer det i flaskor mindre än en liter)

varför jag blandar mina egna boosters??
för att det är billigare, för jag kan tillföra vad vad jag vill. jag kan blanda i hur mkt jag vill..

kräver förstås att man är nogrann och vet hur man ska blanda..

Hellre Nürburgring än vigselring
Citera
Johan Edlund
Norrköping
Här sen Jun 2003

Redan bensinen man köper innehåller tillsatser för att skydda och rena bränslesystem och även resten av motorn. Keropur är en sådan tillsats som tillverkas av kemijätten BASF.
http://www.corporate.basf.com/en/innovationen/labors/polymerforschung/ . . . .

Fast det mesta man kan köpa på macken, eller det som finns med i färgglada annonser är mest en blandning av kemikalier som varken gör det ena eller det andra, eller i betydligt mindre grad än annonserat. Vissa innehåller även skadliga ämnen.
Citera
lindgren
Katrineholm
Här sen Jul 2003

När jag rengör prylar, lägger jag dom i disel. Om insprutningen jäklars då får den 10% disel i full tank. Billigt och funkar varje gång!

Billigt är det åxå.

Citera
Skruva banåkabil
STP spridarrengöringssoppa, fungerar det?
<<   1, 2
2 besök senaste veckan (14184 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande