Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
<< 1, 2 10275 besök totalt |
Ska jag vara helt ärlig anser jag egentligen oxå att Niklas har rätt. Allt på en bil är universal, det krävs bara mer eller mindre modifieringar för att få det att passa.
![]() ![]() Bromsar är ett lysande exempel på saker man kan blanda friskt med. ![]() |
||
Blir kanske lite besvärligare med 4-bults nav?? Kanske kan byta till 5-bults från nån gammal skrotad 944:a?? Måste du klart byta fälgar med ![]() Hela Porsches bromsskivesortiment bolt-on !!!! ![]() _________________ /Fredrik Stjernlöf (Svensson) |
||
Jo, att byta till 924 Turbo/äldre 944's 5-bultade bromssystem är klart intressant. Jag räknade dock lite på kostnaden och hamnade runt 10 tusen strecket, sen la jag den idén på hyllan så länge.
![]() Att helt sonika ta bort bromsskölden på insidan och inte göra mer modifikationer, är det helt förkastligt? Mvh Magnus, tacksam för allas idéer! ![]() _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||
Att det skulle kosta 10 pengar att bygga om bromsarna från 924 till 944 NA kan bara inte vara möjligt!!!
Sist vi köpte från Porsche kostade skivor, ok OCH belägg (som vi hoppade över) till GT3 10 000... oki, du behöver nav oxå men... NÄÄÄ! Du måste börja se möjligheterna nu Magan och inte stirra dig blind på enbart nya delar eller saker det står 9X4 på. ![]() ALLT PASSAR! ![]() AL, som imöra antagligen ska leka lite med bromsmoddar på is:en. Kom förbi då så kan vi leta lite bland mina delar om vi kan hitta ngt att snida till till Påssen. Lovar att du ska komma undan billigare än 10... ![]() ![]() EDIT: Skölden ska bort oavsett hur du moddar i övrigt. Det blir iaf inte sämre utan den. ![]() |
||
Är säker på att det går att öka livslängd och verkan på dina solida frambromsar!
Blir förmodligen inte lika bra som om du lägger ut en massa pengar på att byta ut rubbet, men definitivt billigare och kanske så pass bra att de tål ditt brukande? Så, se till så att grejerna är i skick och är friska. Dra in lite luft så du får cirkulation och bromsa rätt. Bilen ska ju inte gå långlopp, "bara" runda konor och lägga några varv på div. banor. _________________ /Kristian Elisson |
||
Helt sant. Varför höger belägg försvann vet vi ju antagligen nu så det är ju enkelt att fixa. Hur ser andra sidan ut Magan? |
||
Det "roliga" är ju att insidans belägg ser rätt OK ut... Relativt höger ytter iaf!
![]() Ikväll rev jag och Uffe L ner båda oken och spanade på kolvar och cylindrar. Uäääkk! ![]() Passade på att förpassa bromssköldarna till BraAttHa-högen (ja, jag är samlare av gammalt junk... ![]() Angående de 10 lapparna så gjorde jag ett litet överslag efter att ha kikat på en annan rejsa.nu:ares prislista över 924-delar. Skivor, ok, nav, lager, huvudbromscylinder, bromsservo, handbromsdetaljer... Ska det bytas fram så ska det bytas bak också, så är det enligt Magnus! ![]() Mvh Mangan _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||
Vad kostar prylarna om du letar upp en 944 på skroten och kommer dit med gråten i halsen och verktygslådan i handen...........?? _________________ /Fredrik Stjernlöf (Svensson) |
||
Exakt. Paketpris på sådant bruuukar ibland inte bli så farligt...men med dagens skrotar vet man aldrig. ![]() |
||
Åker man till FEL skrot så är det direkt löjliga priser, skulle bla ha ett blinkersglas till en honda civic... åkte glad i hågen till sollentuna bildemontering, klev in och fick HALVA HONDAS NYPRIS som bästa bud... åkte därifrån arg som ett bi och mycket förolämpad, 18kr mer så hade jag ett nytt i handen från Mekonomien.. SJUKT.
Däremot så finns det lite bra skrotar inåt landet och har man möjlighet att besöka eller känner någon som kan åka förbi så snackar vi direkt helt rätt kurs på grejjorna. _________________ Mvh // Niklas L |
||
Nu är jag inte 100 på att jag har rätt men 90 iaf
![]() Byter man till Porschespindlar bör det kanske vara M030-spindlar med radiella OK-infästningshål för att slippa ha adapter mellan OK o spindel...iaf om man ska någon av dom lite större bromsarna _________________ Anders Larsson Porsche 997 GT3 Club Sport ![]() |
||
sollentuna är dyra!! de ville ha 1200spänn för en framvagn till en polo -87:a.. nya bitar hade gåt på runt 2000-2200.. otroligt, då hade jag ändå skruvat ner skiter själv.. bromma botkyrka är bra.. _________________ // Ludde R Ludde Rosten. Hellre Nürburgring än vigselring |
||
Det handlar om 120hk 924:a. Duget nog med vanliga 944 spindlar så det går att få dit ventilerade skivor. _________________ /Fredrik Stjernlöf (Svensson) |
||
M030 låter dyrare än hela bilen...
Man får nog både sansa sig så det inte spårar ur uppåt eller lägga sig på en för låg nivå så det bara blir jobb och pengar som inte ger ngt. Mao borde klockrent fungerande originaldelar ihop med nga vassare belägg ihop med Motulvätskan han har nu räcka till. Förvånande annars då det inte direkt sitter R-däck på bilen. ![]() Vill man sen gå ett steg vidare KAN 944-delar vara ett allternativ även om jag tror ngn Volvoskiva eller BMW-skiva både kan bli enklare att hitta i ngn gömma samt billigare. Fast det kan ju oxå bero på att jag inte är 9X4-skrotdelssammlare. ![]() ![]() |
||
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
<< 1, 2 10275 besök totalt |