| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Diskutera 8h LAN, Det börjar dra ihop sig!
|
1, 2, 3, 4, 5 >> 2 besök senaste veckan (9277 totalt) |
|
Dags att lämna in er anmälan till Rejsa-nu GTR 8 h Challenge Den 26 September kommer det första simracing lanet i Rejsa.nu regi gå av stapeln. Missa inte denna chans att vara med och köra simracing i sex timmar! Lanet kommer att hållas i lokal på Anderstorp Raceway parallelt med SLC som kör ett sex timmars rejs ute på banan. Vad kan bli bättre än att blanda simracing med riktig racing? - Plats: Anderstorp Raceway - Tid 26 September klockan 10:00-18:00 - Simulator: GTR - Antal lag: Max 6 - Lagen: Består av fyra personer som delar på en dator. Dator med rätt spel installerat står SimBin för. Anmälan: Ni kan anmäla er ensam om ni saknar lag, eller ett helt lag på tre personer. Anmälan skickas till med PM till Micael Johannssen alt Niklas Maravic. MVH// Micael, Niklas, Fredrik och Peter. _________________ Micael Johannssen Lotus Exige Cup240 Lotus Elise 111s -99 Westfield SE |
||||
|
Regler och närmare info är på gång, dvs mer eller mindre klara. Vi avvaktar lite till innan vi lägger ut dem. Några saker återstår att få klart innan vi hänger ut dem för allmän beskådning.
_________________ Micael Johannssen Lotus Exige Cup240 Lotus Elise 111s -99 Westfield SE |
||||
|
Hmm... Ja, hur står det till med antalet anmälda, börjar det bli fullt eller?
Mitt "problem" är att för min del beror det mycket på om det blir GTR eller ej. Om det ska köras SCC är jag o laget dessvärre inte alls intresserad medan om det blir GTR har jag ett hungrigt lag redo. Det är ju lite av ett "lyxproblem" eller vad man ska säga sedan de nog blir mycket trevligt LAN vad än för spel. Men sedan man aldrig kört SCC innan har ingen i det betänkta laget någon entusiasm. Men om det blir GTR är det ju helt andra bullar sedan spelet är helt nytt och alla är på ungefär lika förutsättningar. Sedan att spelet kommer o överglänsa de flesta andra racingspel och är perfekt att köra långdistansracing med är ju bara en sak...
Ja, så kanske ni kan få ur något av det jag svamlar om? Förstår givetvis att det är svårt för er att veta nu om det blir GTR eller ej. _________________ Johan Meissner |
||||
|
Du är nog inte ensam om att känna som du gör ang. vilken simulator vi kommer att använda oss av. Inte heller den enda som anser det avgörande i valet och kvalet att deltaga i lanet.
Jag har aldrig kört SCC själv, då man numer saknar bredband och inte har möjlighet att ladda hem något. Dock tror jag inte att det spelar så stor roll. Efter en stund bakom spakarna är man inne i det. På lanet hoppas jag att det lönar sig mer att köra lagom fort och göra lite misstag än att ge allt hela tiden med missar som följd. oavsett simulator tror jag att det kommer bli riktigt skoj. Man skall ju inte glömma bort SLC heller, det är ju en skit skoj serie med en massa riktigt balla bilar. Så när man inte rejsar så kan det vara läge att gå ett varv i depån eller kika lite på det verkliga rejset. _________________ Micael Johannssen Lotus Exige Cup240 Lotus Elise 111s -99 Westfield SE |
||||
|
Jajamen, SLC är fint. Hur som haver lär jag nog bege mig dit men om det blir SCC har jag inget lag eller kan ta dit dator. Men som sagt; GTR så är det annorlunda.
Finns det ingen gocart-bana eller liknande i närheten så det även kan kombateras i "verkligheten"? Bara en tanke...
_________________ Johan Meissner |
||||
Precis utanför grinden till Anderstorp ligger gokart-banan |
||||
kanske om det blir på lördagskvällen.... annars lär jag inte ha tid.... |
||||
|
Jag har ringt men han har för många telefoner och har alltid flera igång samtidigt
Men: Släpet kommer. Vad jag har kvar att få info om är om vi kan använda GTR och vem som blir kontaktperson hos Simbin för logistiken med grejerna. _________________ Magnus Thomé
|
||||
|
Allt är grönt med släp o spelstationerna!
Henrik ska kolla med Ian om det funkar att köra 6-timmars på Anderstorp eller om det finns någon begränsing på hur långt racet kan vara i den versionen som vi kan köra. Jag har även fått en kontaktperson på Simbin som är ansvarig för tekniken i busssen. Jag ska snacka med honom imorrn onsdag och sen så sätter jag honom i kontakt med racearrangörscheferna här En liten oro just nu är om man bara kan köra med deras spelstationer så är det ju lite begränsat med antalet... Jag vet mer imorrn. _________________ Magnus Thomé
|
||||
|
Antalet gör inget!!!! Det är så suveränt att vi får hit trailern bara!!!!
Jag tror att det är 8 stationer och vi kan vara 3-4 pers per station/lag så det är inget problem!!! _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||
_________________ Johan Meissner |
||||
![]() |
Racingsimulatorer
|
1, 2, 3, 4, 5 >> 2 besök senaste veckan (9277 totalt) |