Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 32, 33, 34 ... 72, 73, 74 >> 25 besök senaste veckan (418752 totalt) |
Fick precis reda på att min motor är strypt på 1-5:e växel.... Samma som på Busamotorn mao..(vilket jag inte heller visste)
Som ni vet har jag varit på jakt efter en växlingsindikator "display" , och vips så poppar en länk upp under mina PM!! ![]() ![]() http://www.geartronics.co.uk/hayabus Gear position indicator for Suzuki Hayabusa! Because of the popularity of transplanting this 1300cc engine & gearbox assembly into kit cars, we realised the need to develop a gear display unit to suit. Utilising the standard Suzuki gear position sensor, the Geartronics display will give an instant readout of the selected gear. No more confusion, no more trying to select 7th gear! No unreliable microswitches! No connections to tacho or speedo! Uses standard Suzuki gearbox sensor Instant display of selected gear Primarily designed for car fitment. Will work with other EFI Suzuki GSX-R's Displays 1,N,2,3,4,5,6 Price £149.00 (includes wiring harness and all connectors) 12 months warranty (road use only) Did you know? The reason the Hayabusa has a gear position sensor in the first place, even though no display is fitted as standard, is to sanitise the power delivery from the engine. The standard GPS sends information to the engine ECU which tells it which gear is selected. In the lower gears the engine mapping is altered to dull the throttle response. By the time 6th gear is selected the map is 'unmolested' so that the engine realises its full potential. The overall effect is to make the bike more 'user friendly' for the average rider, at the expense of ultimate performance! Fitting the Geartronics gear indicator gives you the added bonus of removing this standard factory restriction so that you can enjoy the full potential of this superb engine in ALL gears! Please note that this modification does not increase peak engine power, it improves response at lower revs and part throttle, leading to improved 'driveability' on the road. _________________ Datsun 240z vq35de Escort MK1 cosworth turbo -68 Escort MK1 16v turbo+kompressor -74 Mride C42 TURBO sportscar Mride T42 TURBO trike. |
||||
Grattis till framstegen! ![]() Du kan ske redan betällt växlingsindikatorn ? Var det inte så att du hade en 750 GSX-R motor i skapelsen? Har då för mig att växel ett till fyra har en tändningsfördröjning. Det torde då vara en "JSD-1A" eller "JSD-2A" som du behöver. Kika på http://www.gixxer.com Klicka därefter på "Store" och välj "JSD Products" under "Categories". _________________ ![]() BMW M3 E92 -10 |
||||
Har läst om lite olika förslag men mest om att strypningen ligger på växel 1-4. TRE-kostar köpes från 990sek eller om du gör en själv för några kronor. (Prata med Skog. Tror motståndet ska vara 6,7k ohm.) Köpte min på Österskärsdäck ![]() Växelindikatorer har jag sett tidigare, till ett bättre pris. Kom bara inte ihåg vart.. ___________________________________________________________________ Hör med Skog om han inte kan bygga en sådan också? Byggbeskrivning finnes här. ___________________________________________________________________ _________________ /Nicke Lindgren |
||||
hmm. Jag fick svar från England ang indikatorn.. Den skulle kosta ca 228euro = 2072skr inkl allt.
om man slår ut era två alternativ med varann, så blir det 990kr för "trimmet" och 815kr för delarna till växlingsindikatorn (med större 76mm display) + arbetskostnad till den stackare som ska sätta ihop den... Det verkar inte vara värd besväret att sätta ihop en själv till min hojmotor då det finns bättre(utan microbrytare som även visar Neutral).. Skulle man köpa en DIGI färdigmonterad så kostar den exakt lika mkt som den övre "mkt bättre" Geartronics som tom har inbyggt "trim" och automatisk avbländning vid mörkerkörning.. _________________ Datsun 240z vq35de Escort MK1 cosworth turbo -68 Escort MK1 16v turbo+kompressor -74 Mride C42 TURBO sportscar Mride T42 TURBO trike. |
||||
Helgens arbete har inneburit förvånansvärt lite garage tid.... Men, men. Jag tog och tillverkade en ny fuelrail till tilläggsinsprutningen, då den förra inte ville vara tät......
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() KASTA BORT!! GÖR OM, GÖR RÄTT!! Nu slaktade jag en BMW v8 (3,0) fuelrail..... Sim salabim! MKT BÄTTRE! Men då drog jag sönder en nippel till skärkopplingen som sitter monterat på bränsleröret istället ![]() ![]() ![]() _________________ Datsun 240z vq35de Escort MK1 cosworth turbo -68 Escort MK1 16v turbo+kompressor -74 Mride C42 TURBO sportscar Mride T42 TURBO trike. |
||||
Hur svetsade du? MIG blir väl i princip aldrig tätt. Jag hårdlödde (gas och silverlod) min bränsle-catch-tank och fick göra om även det en gång p.g.a. läckage. Tätkontrollerade med luftövertryck och såpat vatten (tätt) men bensinen läckte igenom ändå. Nu är det dock tätt fast då svettas gummi-bränsleslangarna istället så det luktar urk i garaget... ![]() _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||
![]() ![]() ![]() _________________ Datsun 240z vq35de Escort MK1 cosworth turbo -68 Escort MK1 16v turbo+kompressor -74 Mride C42 TURBO sportscar Mride T42 TURBO trike. |
||||
Ja.. MIG-svets är det jag använt. Tror allt bekymmer kommer av att jag ev. inte fick bort all färg då jag skulle "laga". Det blir enormt mkt porer i svetsen med slagg i matrealet som speciellt bensin "gärna under tryck" kryper genom. Det skulle vara NICE med en TIG så man kunde smälta ner svetsen igen "utan tillsatsmatreal" om det skulle läka någonstans ![]() ![]() Svettas dina bränsleslangar? Man måste vara noga att kolla vad slangen är gjord till för endamål. Ibland används det olje/hydral slangar till bensin= funkar inge bra (gummi)!! Har du tur så håller dessa slangar en sommar utan att börja läka och bli spröda.. Men du har säkert koll på dina slangar- menade bara generellt. Ruggigt skumt iaf! ![]() _________________ Datsun 240z vq35de Escort MK1 cosworth turbo -68 Escort MK1 16v turbo+kompressor -74 Mride C42 TURBO sportscar Mride T42 TURBO trike. |
||||
om du inte fick det att funka så kanske jag har en bit fuelrail över som är universal...
Sån här form har den... ![]() Hur lång bit hade du behövt i så fall? |
||||
Ja, det är konstigt. De är köpt på OK/mekonomen för just bränsleslang, så borde inte vara något konstigt med dem. Jag tycker det är knstigt. Alltså, de är inte "blöta", utan det bara luktar skumt i garaget, som en blandning av bensinångor och "varmt gummi" (fast inte däcksrök). Jag ska byta slangarna till vintern, men just nu orkar jag inte böka med det. _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||
Enligt vad jag har hört läcker alla gummislangar bensinångor. Bl.a. rekomenderar tydligen SFRo att man inte använder slang i täckta bilar p.g.a. att ångorna inte ventileras ut. Använd rör eller metallomspunnen teflon så undviker man problemet. _________________ Christian Merheim ![]() - There are places were only a racecar can take you - |
||||
>
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Datsun 240z vq35de Escort MK1 cosworth turbo -68 Escort MK1 16v turbo+kompressor -74 Mride C42 TURBO sportscar Mride T42 TURBO trike. |
||||
Ja, det är för jävligt med inkompetenta leverantörer ![]() _________________ Christian Merheim ![]() - There are places were only a racecar can take you - |
||||
Det finns tydligen 4st olika flänsar till TD04hl 16T laddarna, fick jag reda på av en annan leverantör. MC-xpress säljer en variant, samt informerar inte om att det finns fler (alt begär mått på min laddare) Eftersom de vill att man fyller i en blankett via nätet med deras "art nr/modell" så måste man ju gå efter listan, så kan man ju inte skriva ur egen skalle. Sen om man inte vet att det finns fler olika flänsar, så tar man ju förgivet att det bara finns en- eftersom det endast finns en att välja på i listan. Och sen till råga på allt beskyller dom mig för att vara otydlig och vill att jag ska betala returfrakten på denna felaktiga fläns.. >
![]() ![]() ![]() Sådär ja! Nu har jag avreagerat mig lite ![]() ![]() _________________ Datsun 240z vq35de Escort MK1 cosworth turbo -68 Escort MK1 16v turbo+kompressor -74 Mride C42 TURBO sportscar Mride T42 TURBO trike. |
||||
Efter leverans insidenten med MC-xpress så fixade de en ny fläns över natten!!!!
![]() ![]() ![]() Inte alls dumt med en hjälpande hand ibland! ![]() Jag tog även och började med det bakre ving fästet till AirForce vingen (jag menar blinkershållare ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Jag använder mig av 61,7mm (ca 2,5")rostfritt rör, en 90graders böj och en BOMZ ljuddämpare. Den totala längden på systemet är 95cm från turbon till slutet. Jag har fått en till sponsor nu i dagarna: www.psr-racing.com ![]() ![]() ![]() ![]() Detta är en lite kul detalj. Man kan vrida "spjället" till önskad ljud nivå/flöde... Det går även att plocka bort helt om man vill. ![]() ![]() ![]() ![]() Tänk om man kunde svetsa sådär!!!!!! Industrirobotar är ju bra till mycket. ![]() Det är denna AirForce vinge som ska sitta bak. Den är 130cm lång. Detta vill säga att med en blinkers på varje sida på vingen så kommer de att finnas inom de 40cm (från yttersta kant i sidled= framhjulen på bredden 212cm). Och som jag sa tidigare så kommer vingen bak att fungera som blinkershållare, och kommer att få framföras på allmänväg utan bekymmer..... Är det tänkt iaf ![]() _________________ Datsun 240z vq35de Escort MK1 cosworth turbo -68 Escort MK1 16v turbo+kompressor -74 Mride C42 TURBO sportscar Mride T42 TURBO trike. |
||||
om bara våra robotar kunde svetsa sådär ![]() ibland svetsar de faktiskt inte alls ![]() _________________ Mvh Jonas 'Folxam' Eklund - Husqvarna 701 Enduro |
||||
Nu är avgassystemet TIG:at
![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Datsun 240z vq35de Escort MK1 cosworth turbo -68 Escort MK1 16v turbo+kompressor -74 Mride C42 TURBO sportscar Mride T42 TURBO trike. |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 32, 33, 34 ... 72, 73, 74 >> 25 besök senaste veckan (418752 totalt) |