Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar VW Polo07kRS Bilsport nr 9 -10 | << 1, 2, 3 ... 38, 39, 40 ... 44, 45, 46 >> 22 besök senaste veckan (406372 totalt) |
Fast det måste till en backventil också till Vibrant röret, finns det någon sådan för avgaser med AN10 in och ut ? _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||
Behöver man verklgen backventilen? Har inte sett nån som har sån när dom byggt om på på min motortyp (2,0T)
Många ventilerar skiten fritt bara,vissa leder in det i turbon. Jag är bara med å spånar lite _________________ M @ g n u s k @ l i n Golf sportscombi vw passat gtr 280 RS4 4.2 raggarbil |
||
Jo Men nu pratar vi om att leda det in i avgasröret = då behöver du backventil så inte avgaserna går baklänges..
Om du har öppen vevhus ventilation vid motorn så behövs inte backventil. _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||
Mjo de e ju sant _________________ M @ g n u s k @ l i n Golf sportscombi vw passat gtr 280 RS4 4.2 raggarbil |
||
Japp, så frågan är vilket som är rätt och fungerar bäst? Läst lite om folk som monterat fel och inte fått det att fungera så bra, samt på Summit står det att man bör ha några backventiler på lager för dom gör sönder vid "backfire" Men finns en del kitt på ebay för små summor, frågan är hur kvalitén är: http://www.ebay.com/bhp/crankcase-ev _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||
Logiskt så känns det överarbetat å göra en slits bara för attt visa monteringsdjupet,hade räckt med ett spår/streck i röret.
Jag tror på vibrantbilden,jacket har en funktion _________________ M @ g n u s k @ l i n Golf sportscombi vw passat gtr 280 RS4 4.2 raggarbil |
||
Finns dock en del helt utan slitsen om du ser på ebay, men som sagt vet ej hur slitsen är tänkt på Moroso för deras installations anvisning skriver ju inte om denna och bilden visar att den inte sticker in?
Men här lite mer och bra info och enligt dessa så finns det en bättre backventil från NAPA, kostar dock ca 500kr/st http://forums.vwvortex.com/showthrea _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||
Tänkte också på det om Moroso ventilen inte är så bra så kanske det är bättre med en Volvo pulsair ventil, Finns massa begagnade men nya sådana verkar inte finnas till lågt pris
Olika Volvo ventiler jag sökt på: 3507332 9135705 72184611 --------------------------------- Men sökte lite och hittade Saab ventil, denna sitter tydligen även på tex: 86-04 CHEVY CORVETTE LT1 LS1 SMOG CHECK VALVE NEW GM 22040805 12565503 22048212 Och dessa finns till bra pris Någon som har en sådan liggandes som kan kolla hur den ser ut och om backventilen verkar bra? Så sådana tillsammans med ett rostfritt rör med rätt gänga så har man ett kitt _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||
Borde inte utformningen av röret som ska in i avgasröret utformas så att det bildas ett sug bakom röret, i flödesriktningen? Alltså så att vinkeln på insticksröret görs i bakkant i stället. Ungefär som röret i förgasaren som som suger upp bränsle från flottörhuset. Borde inte den utformningen skapa mer sug? Jag har ingen bild men ni förstår nog hur jag menar.
De som håller på med detta vet nog hur det ska vara men jag tycker det ser lite skumt ut ändå... Den backventilen som sitter på bilden av turbobanditens bil är väl en VVS-sak verkar det som, alltså den i gulmetall. Sitter den så att den inte utsätts för allt för mycket värme fungerar den nog säkert. _________________ Anders Littorin, Volvo C70 banprojekt Honda Civic 1982 historisk rallybil En Civic 1982 till Chrysler Crossfire |
||
Tja!
Precis dem grejerna jag beställt. Tror slitsen ska vara frammåt. Precis dem skriver. Då får man ett flöde som går "in" i röret o därmed ökat flöde. Vi får de hur det funka. Har lite mapp sensorer jag kan använda o mäta trycket kan vara kul o se. _________________ Bygger: Ferrari F40 LM Pausad: Lotus ExigeM42R Byggde: VW polo WRC replica -10 Eric Johansson Eskilstuna |
||
Har lackat lite skit nu o satt dit ett fult expansionkärl vehövde få upp nivån så jag får bort all luft.
Funkar det bra gör jag nog en ny i aluminium på sikt. _________________ Bygger: Ferrari F40 LM Pausad: Lotus ExigeM42R Byggde: VW polo WRC replica -10 Eric Johansson Eskilstuna |
||
Tips, sätta detta sug rör nära nedre skarv på downpipe så du kan komma åt att montera en slangklämma inuti över slitsen = då kan du jämföra suget med öppen eller stängd slits. Vilken AN slang kommer du använda? Är det stålomspunnen Teflon som tål värmen bäst? _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||
Vi får se hur jag gör.
Tror nog jag svarvar bort gängorna o kör slang istället, har en slang här på jobbet som tål värme jävligt bra. Får göra lite mätningar sen. mvh Eric _________________ Bygger: Ferrari F40 LM Pausad: Lotus ExigeM42R Byggde: VW polo WRC replica -10 Eric Johansson Eskilstuna |
||
Våra race- och banåkarbilar VW Polo07kRS Bilsport nr 9 -10 | << 1, 2, 3 ... 38, 39, 40 ... 44, 45, 46 >> 22 besök senaste veckan (406372 totalt) |