| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
"Täcklock" till drivknutar, rwd
|
966 besök totalt |
|
Är det någon som vet vad dessa täcklock heter? Någon som har hittat universal såna? Skulle vilja ha dem till min Ford-bakvagn (100mm knutar), E39 med små knutar ser ut att kunna passa med lite tur Någon kanske rentav vet dimensionen på BMWs?
|
||
|
"Fettkopp"
Ser olika ut beroende på hur mycket knuten kan röra sig, alla fabrikat har olika. Vissa har inga "knölar" alls som alltså är där för att knuten skall kunna röra sig i axelns längdriktning, kulorna behöver utrymmet. _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||
|
Ok, på tyska/engelska?
Yes, men en BMW-variant med uttagen borde lira. Är "lite" mindre kladd att skruva drivaxlar om fettet kan hålla sig där det ska vara. |
||
|
Re:
För mig passade det inte med plåtkoppen på BMW-drivaxlarna mot fordmedbringarna. Det löste sig i mitt fall genom att jag ändå behövde ha en spacer för att få till längden på drivaxlarna. Osäker på om vi har samma storlek på knutarna dock. Möjligen går det kanske att slipa lite för att få puckarna att få plats. Mvh Jonathan |
||
|
Ok, intressant! Vilka knutar har du? Om du har M8-skruvar i navet har vi samma, har du M10 är det de stora knutarna (108mm).
|
||
|
Re:
Stora 108mm-knutar med M10-skruv. |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
966 besök totalt |