| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Installation av krängningshämmare rätt eller fel ?
|
1271 besök totalt |
|
Installation av krängningshämmare rätt eller fel ?
Hej Har precis installerat bakre hämmaren plus endlinks på bilen och lite undrande vad som gäller. Fick veta av någon på andra sidan havet att grundinställningen så ska den monteras så att den står lodrätt som på bilden nedan men då tycker jag att det känns väldigt dåligt med jäng kvar på endlinken, så frågan är egentligen spelar det någon roll vilken vinkel jag har ? Bilen är en Corvette C5a men jag antar att principen är samma för alla bilar.
Hälsningar Mats _________________ Mats Ahlgren C6 Corvette Callaway SC606 -2010 Cybergrey NS: 16 |
||
|
Re:
Ja håller med det känns inte som att det borde ställa till några problem eller att funktion poåverkas, tror jag fått lite " dålig rådgivning " bara, lätt att ändra hur som helst om något skulle vara galet :^) _________________ Mats Ahlgren C6 Corvette Callaway SC606 -2010 Cybergrey NS: 16 |
||
|
Så länge du har drygt skruvens diameter ingängad så är det inga problem.
Lodrätt är nog bra, då får du belastning "rakare" och du ändrar geometrin mindre vid in och ut fjädring. _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata) Porsche 931 -79 |
||
|
Re:
Ok så ligger något i det då alltså, ska mäta upp exakt hur mycket gäng jag har kvar, det är ju rak belastning så kraften går lodrätt. _________________ Mats Ahlgren C6 Corvette Callaway SC606 -2010 Cybergrey NS: 16 |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Installation av krängningshämmare rätt eller fel ?
|
1271 besök totalt |

