| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
F 430 Modena!!!
|
3271 besök totalt |
|
ok att ta med testarossan som nackvridare va kanske liiiite brutalt.. men utsende mäsigt är den 10ggr grymmare än alla dessa plastiga japs inspererade ferraris.. nä tacka vet ja lancia delta intergrale.. dom e coola..
/Björne som inte gillar japs inspererade tvålbilar...
(man skulle ju kunna tro att dom är utslipade ur en tvål... hehe...) ps. f355 challenge fanns det väl en bil som hette? har ett svagt minne av det sen barnåren.. _________________ //Björn Strömberg BMW Abuser |
||||||
|
Är inte självaste vitsen med att ha paddlar istället för växelspak just att man ska växla mitt i kurvorna och slippa släppa ratten?
På raksträckorna kan man växla med en spak på andra sidan bilen... F40 är ju massproducerad så såna kan man trots allt köpa om man bara verkligen vill. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
|
Gissa vad jag tycker om posör-plast-Fiat
Paddlar????? det är väl för.... ingen kanot vi talar om En riktig Ferrari har sjävlklart en tunn kromad växelspak som löper i en stål eller aluminiumkuliss! Allt annat är pubertalt och passar möjligen Fiat, men aldrig på en riktig Ferrari
F40 är den sista riktiga Ferrarin
Alla håller självklart med eller hur
okej när jag spytt min galla över dagens Fiat Sport, så får jag väl visa hur jag tycker dom ser bäst ut.
250 Swb (tdf)
275 GTB och alla som tycker dessa är fula räcker upp en hand!
Såååå nu är jag lugn o fin igen, min allergi mot moderna plastracers tar sig märkliga uttryck ibland, förlåt! _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||||
Felet är inte att paddlarna inte följer med ratten, felet är att styrväxlen är för högt växlad. Mer än ett kvarts varv kan aldrig behövas för kursändring. Eller har Fiat snott styväxeln från någon gammal 50-talsjänkare eller? _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||||
|
SKa jag köpa en en vacker dag så måste det bli en 288 GTo, kan nöja mig med F40:n eftersom GTo:n var förlagan (igentligen var det 288 GTo EVo) till denna. Dessutom så brukas just detta ex på rätt ställe dessutom
_________________ //Kenth Wiklund Alfa 75 3.0 Potenziata #75 A4 Avant T |
||||||
|
När vi ändå är inne på paddlar och knappar. Var det inte Porsche som förut envisades med att ha en uppknapp och en nerknapp på var sida om ratten? Det borde man ju verkligen bli förvirrad av.
En ring bakom och en ring framför ratten ā la rally-Peugeot borde ju vara det smidigaste. Vad det gäller Ferrarin så är jag inte helt förtjust i luftintagen fram, det är snyggare gjort på 360:n. Annars är den ganska OK men absoult inte i Maranello-klass. _________________ Joakim Winkler Miata -91, 300ZX -91, Laguna Coupé -09 |
||||||
|
jag gillade den inte alls faktiskt...
en sorts misslyckad blandning av en 360 och en enzo? den kanske växer med tiden men än så länge är den f.ö gillar jag nog 355an bäst... F40 är häftig men inte snygg, 512TB är en annan favorit
360 är väl rätt fina, 550 och 575 är dock bättre, så har jag sagt mitt också. _________________ Pontus Fyhr |
||||||
|
Vad är det här? Golfspelarbil med gulligullinredning? Ferrari har blivit alldeles för leksak-vräk-tysk-möäääh-kombi. Det var snyggare förr!
//Sitterfortfarandepåjobbetochruttnar |
||||||
|
Tycker 430;in ser lite ut som en tjock tysk - knubbig som en Porsche, ungefär. Fast i en smakfull Armani-kostym då. Den är inte fullt så fin som en 360 och hamnar ljusår ifrån den allsmäktige Enzon, som för övrigt är den snyggaste Ferrarin någonsin och kanske även den snyggaste bilen. Och där påminndes jag återigen att jag måste jobba på att bli miljonär...
|
||||||
|
"Tjock tysk" und "i smakfull Armani-kostym"...
Jahaaa, som gamle förbundskanslern Kohl då???
(Nja, jag tycker den är rätt OK, men inredningen, speciellt knapparna på ratten, var väl sådär...) Mvh Mangan, för lite att göra på jobbet nu...
_________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||||||
|
Min rakning top five snygga Ferrari:
1. 750 Monza 2. 250 GT Swb 3. 250 LM 4. 365 BB 5. Dino 206 Fulast: Testa Rossa -Ser ut som designad av någon sydtysk spoilerterrorist al la Zender på tidigt 80-tal . (Testarossagälarna lanserades f.ö. av en sådan spoilerterrorist innan de hamnade på Ferrarin...) SuperAmerica är inte heller precis vacker, men passade säkert de "måttfulla" jänkarna. Betr. de senanste årens Ferrari tycker jag nog frontmotorbilarna i regel varit mer väldesignade än mittmotorvagnarna. Designen på 355 och 360 etc känns sådär, lite väl vek och japansk i intrycket. Ferraris designhistoria är rätt spännande från första bilen till idag. få har väl haft så många vackra bilar som Ferrari, samtdigt som man producerat inte så få skräckexempel på smaklös design. När det gått 20 år tror till jag vare sig Enzo eller 360 kommer att bli ihågkomna för sin vackra design, däremot för sina övriga positiva egenskaper. Edit: slarvfel i tangentbordsbehandlingen... _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||||
|
om man ska göra en lista över dom fem fulaste Ferrarisarna då, hur skulle den se ut? En så kallat F.F.F lista
.
Försök gärna att hitta en bild till varje oxå. _________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21
|
||||||
Kan inte så mycket om ferrarimodeller. Men det finns nån om heter mondial eller nåt. Den är inte snygg. |
||||||
Ferraris familjebilsspår (412?) på 80-talet var väl ingen hit varken design eller försäljningsmässigt? _________________ /Kristian Elisson |
||||||
Jag tror att AL avser BMW.
_________________ Mvh/Micke Regnell
|
||||||
![]() |
Bilder o videos
F 430 Modena!!!
|
3271 besök totalt |

