Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Mitsubishi Evolution IX 06 - Samwest Dailytracktoy | 1, 2 >> 2 besök senaste veckan (8129 totalt) |
Hej Rejsianer!
Nu har ja införskaffat mig en av mina "måste äga nångång" bilar Efter att ha sett denna bilen samt snackat mycket med ägarna på ett antal olika timeattacknu event för några år sen, så bestämde jag mig för att kolla om den är till salu för några månader sen! Jag fick tag på ett telefonnummer till ägarna, och skickade ett SMS. Fick inget svar under en period. Under denna period(som jag inte fick ett svar) så bestämde jag mig för att köpa en Golf R - mk6. Provkörde 2 st, dom föll mig inte i smaken. Efter en period så fick ja ett svar på SMS på att bilen kanske var till salu ändå. Här står jag idag och har skrivit papper på bilen. Har inte fått hem bilen än. Men den ska direkt från föregående ägarna till Verkstad den 9april för att fixa upp ett misslyckat inbrottsförsök. Planerna med bilen är att köra trackdays samt köpa glass med den på sommaren. Det första som ska göras när jag får bilen är att ge den en redig tvätt. Lite info om bilen då: Jag blir andra ägaren! Bilen har gått ca 4600mil Aldrig vinterkörd förutom några enstaka gånger, samt någon iskörning. MOTOR - JRM EcuTek Fas 2,1 (ca 404 hk och 493 nm) - Perrin 3" Downpipe. - Perrin 3" Racekatalysator. - Walbro 255l/h bränslepump. - APS Dumpventil. - ARP Vevstaksbultsats. - HKS RSK Reloaded luftfilterkit. - HKS 3" Hi-Power Ti Spec-R cat-back avgassystem Titan. - HKS 272 graders MIVEC Insugskamaxel. - HKS Oljetermostat. - HKS Intercoolerkit Type-R. - HKS Oljekylarkit. - HKS Kamrem - JRM Nedre Remskiva. - RalliArt AYC ECU RA168749C1. - RalliArt Sport Tändstiftskabelkit. - RalliArt Kylartermostat. - RalliArt Kylarslangkit. - RalliArt Oljelock. - RalliArt Cooling Plate Aluminium Röd. - Monster värmesköld Titan. - Ny Kopling EXEDY org Aug 2015 - AYC pump renoverad 2017 BROMSAR - AP CP5555 Bromskit - Performance Friction 362mm Bromsskivor.(Fram) Nya Maj 2015 - AP CP518-1003 Bromskit med Orginalskivor. (Bak) - NR Autosport Brake Cooling Ducts. - Belägg fram PFC01 bytta Maj 2015 - Belägg bak Hawk DTC-70 Sept 2013 CHASSI - Tein Super Racing Coilovers. - Tein EFDC Pro Controller. - Robispec bakre krängningshämmare. - Whiteline KCA388 (Bump Steer Kit). - Whiteline KCA390 (Steering Precision Kit). - Whiteline KCA395 (Front Roll Center Adjustment Kit). - Whiteline KLC139 (Krängningshämmarstag). - Perrin Positive Steering Response System. - RalliArt Bakre fjäderbensstag. - Cusco främre fjäderbenstag. BUSSNINGAR - Powerflex Rear Lower Track Arm Inner Bush. - Powerflex Rear Lower Track Arm Outer Bush. - Powerflex Rear Upper Arm Rear Bush. ÖVRIGT - Främre spoiler kolfiber (RalliArt). - Rexspeed Gurney Flap Röd. - Laile Under Panel Aluminium. - Oginal Vortexgenerator. - Compomotive MVS 18x8,5 - RalliArt Växelspaksknopp Röd. - Sparco Professional Shift Light. - Takata 4-punktsbälte ej monterat. - EAS batteri. Här kommer lite bilder: _________________ Saman Mottaghy - Honda Accord Type S - Cl9 |
||||||
Tack Peter! Ska bli spännande att köra bilen på bana. Uppdaterat med speclistan som jag fått skickat till mig.
Tackar mannen! =)
Absolut! Ska bli spännande att se hur den är att åka med. Jag har ingen erfarenhet alls av evos! _________________ Saman Mottaghy - Honda Accord Type S - Cl9 |
||||||
Tackar! Jag hoppas man klickar med denna, är lite för tidigt att säga då jag inte har fått hem den än haha. _________________ Saman Mottaghy - Honda Accord Type S - Cl9 |
||||||
Då har jag varit och hämtat bilen, orkade inte vänta till den 9onde.
Eftersom det var längesen jag åkte något snabbt, så är bilen för tillfället "läskigt" snabb haha! Det första jag gjorde var att tvätta bilen. Sen åkte jag hem och satte dit en VXL spaks knopp som kommer från min gamla r32a(BuddyClub) Bild på knopp: Bilen: Lite mindre planer som jag har just nu är att: - Rekonda inredning - Klä om lite paneler i alcantara - Måla alla "grå" plastdelar svarta, samt innertak för att få en liten behagligare kockpit. _________________ Saman Mottaghy - Honda Accord Type S - Cl9 |
||||||
Grattis till fetspec bilen! _________________ R0b1n F0rsb3rg ______________________ |
||||||
Tack Robin, och tack för tillägget haha :P _________________ Saman Mottaghy - Honda Accord Type S - Cl9 |
||||||
Tanken var att köra slut på de sista pirelli trofeo R. Men såg nu att 2 av dom var helt slut. Så kanske får skifta på r888or som jag har liggande. Eventuellt kör jag med det som sitter på. Michelin pilot sport cup2 Vill köra slut på de gamla däcken först. _________________ Saman Mottaghy - Honda Accord Type S - Cl9 |
||||||
Ser ut att kunna vara lite blött efter regn tidigt på söndag morgon enligt YR så då känns kanske cup2 vettigast? _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||
Yes, dom får sitta kvar. Hoppas på torrt väder...förra året regnade det nästan på alla bilevenemang jag var på haha! :P _________________ Saman Mottaghy - Honda Accord Type S - Cl9 |
||||||
Haha! Det stämmer iofs. Har dock aldrig kört bilen på bana, så hade föredragit torrt väglag, men det hoppas vi på. _________________ Saman Mottaghy - Honda Accord Type S - Cl9 |
||||||
Inte uppdaterat något här! Men det blev en sjukt rolig körning! närmare sagt körde slut på 1 hel tank
Kan säga att jag är sjukt imponerad av bilen och väghållningen! Finns inget jag kände av som går att klaga på, förutom lite mekaniska grejjer. Underbar bil helt klart som går som ett skott och jag hoppas på fler banddagar. min bästa tid utan puck blev 1.33.7. Det finns MYCKET mer att hämta. Det var en del trafik i kombination med en feg förare Kvällen innan vi for iväg till banan. _________________ Saman Mottaghy - Honda Accord Type S - Cl9 |
||||||
Liten update då. Efter Mantorp har bilen fått stå ett bra tag. Har haft problem med besiktning pga Motorlampa, Avgasvärden och glappande spindelled. När jag väl fixade motorlampan och åker in med bilen får jag nedslag på spindelled. Det är där hela historian börjar. Beställer ett nytt Whiteline rollcenter kit(spindelled och styrleder)
När jag väl plockar bort länkarmarna så inser jag att mina perrin bussningar är rätt slitna mest på ena sidan: Så här lätt gick ledlagret att röra på, det nya lagret går inte röra med handkraft knapt = https://youtu.be/qp-6gG6HepM Det tog ett tag innan jag kom fram till vad det var för lager, och efter många dagars forskande så hittade jag nya på summit racing(samma tillverkare) så det vara bara beställa från dalhems. Ny VS gammal Länkarmarna kommer jag nu behöva byta ut, då jag råkade klantigt nog ha sönder ena när jag skulle pressa in ena Whiteline balljointen. Sjuk klantig grej, glömde ta bort en ring från balljointen som jag sedan försökte pressa igenom, vilket sluta med paj länkarm och eventuellt pajj balljoint. Länkarmar har jag fått tag i, men Whiteline ville inte sälja en balljoint löst och känner inte för att lägga pengar på ett komplett kit till. Så vi får se vart det slutar. Såhär såg gamla balljointsen ut, båda 2. Nya kitet kca395 Beställde även i samma veva hem whiteline länkarmsbussningar. Verkar vara tillverkade för ett bra tag sen, men det blir nog bra. Så nu inväntar jag nya länkarmar samt ett svar från Whiteline. Här är en bild på bilen nu, TE37or monterade med mpsc2 och de röda fälgarna fick r888orna _________________ Saman Mottaghy - Honda Accord Type S - Cl9 |
||||||
Våra race- och banåkarbilar Mitsubishi Evolution IX 06 - Samwest Dailytracktoy | 1, 2 >> 2 besök senaste veckan (8129 totalt) |