Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
914 besök totalt |
Cornerweighta i värnamo trakten?
Är det nån som känner till nånstans i närheten där jag bor där man kan cornerweigta bilen? Typ värnamo, växjö, jönköping?? Jag pratade med en kille på anderstorp förra året som va från jönköping. Han höll på med hjulinställningar och justering av bla. räserporschar, men jag lyckades tappa bort numret till honom innan jag ens hann hem. Nån som vet vem jag pratar om? |
||||||
Re: Cornerweighta i värnamo trakten?
Jag minns inte heller vad han heter. Men det som dök upp i hjärnan just nu va Pierre. Kan det stämma? |
||||||
Re: Cornerweighta i värnamo trakten?
Japp. ![]() _________________ Wer später bremst, fährt länger schnell... |
||||||
Samuel,
Marcus Gindemo har ju fixat en supervåg till vår monter på En dag på räserbanan. Vi kanske kommer att ha med den på banträffen på Sviestad också. Den mäter ju exakt individuellt på alla hjulen, axlar och hur du vill. Gör det inte använda den? _________________ S a m u e l S Porsche 964 C2 - M3 E30 H35-24 - M535 E28 - E9 CSL - M3 E46 - M2 - mfl |
||||||
Jo om den står snuskigt plant går det nog fint. Det duger för mig. Lovar ni att ni tar med den då? Annars blir det bråttom veckan efter. Har du sett vågen? är det uppkörningsramper och justerskruvar så man kan justera den i våg? För den 4sept kan jag ju inte för då är det bröllop igen. ![]() |
||||||
Jag försöker ta reda på lite om den och om den kommer till Sviestad. Vet inte så mycket än. Men det ska var fyra lösa plattor som man ställer bilen på, och som är kopplade till en printer där man får ut siffor, typ ![]() _________________ S a m u e l S Porsche 964 C2 - M3 E30 H35-24 - M535 E28 - E9 CSL - M3 E46 - M2 - mfl |
||||||
Har fått mer info nu.
Tror det kan duga till dig. Vågen ska vara väldigt exakt, den är kalibrerad och man får en akrediterad och godkänd vågsedel. Den mäter tex totala vikten och vikten fördelad per hjul vilket man får på ett protokoll utskrivet. Vågen kommer finnas i vår monter på Kinnekulle den 4:e och på banträffen på Sviestad den 5:e. Det kommer att kosta 50:- för en vägning. _________________ S a m u e l S Porsche 964 C2 - M3 E30 H35-24 - M535 E28 - E9 CSL - M3 E46 - M2 - mfl |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
914 besök totalt |