Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Framhjulsvinklar 4WD McPherson
888 besök totalt
Andreas Möller
Glumslöv
Här sen Apr 2003
Inlägg: 88


Trådstartare
Framhjulsvinklar 4WD McPherson

Med anledning av att toe och camber kom upp på agendan med Kristoffer Rydqvists väghållningstabell så väcks den ständiga frågan hur man "trollar bort" 61/39 i viktfördelning på en 4WD bil? Med McPherson och lite sänkning så blir det inte mycket till camberkompensation i kurvorna och framförallt i långa kurvor blir det lite tungt i nosen.

Hur långt vågar man gå i camber utan att ställa till med för mycket utanför banan?

Toe??? Teorin ger både för och nackdelar med in och ut, men vad funkar bäst i verkligheten?

.. snart dags att ställa framvagnen efter lite meck, så då kan man ju lika bra göra det smart.

_________________
Lotus Evora S -11
Alfa Romeo Stelvio 2.2D Q4 -17
Fiat 500 TwinAir -11
Alfa Romeo 155 Q4 -96
Alfa Romeo Giulia Sprint -62
Alfa Romeo Giulietta ti -59
Citera
Skruva banåkabil
Framhjulsvinklar 4WD McPherson
888 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande