Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1238 besök totalt |
Koenigsegg
Jag funderar lite på hur många bilar de levererat. Någon som har koll på det? Edit: Kanske skall tillägga att jag slängt en flukt på http://www.koenigsegg.se utan att hitta något. |
||||
Re: Koenigsegg
14st. Saxat ur Bilsport #17 "...Trots branden som försenade produktionsstarten har 14 bilar föedigställts. Den första levererades till kunden 12 mars 2002... Till och med prototypen är såld..." EDIT: Slagen med 3 minuter... ![]() _________________ Benny Waenerlund - Audi S3, MTM |
||||
_________________ Björn Larsson Life's to short for shortfillers. Lotus 7S1 -59 Lotus Elite -60 BMW E30 Baur TC2 -85 Sportscar F1000 van Diemen RF75 MG Midget -61 |
||||
. . . . Jag har Å K T i den gula CCR'n ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() . . . . . . . MVH/ .........Kristian _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
Jag blev lite imponerad för fyra, fem somrar sedan. Jag var nere i Skåne för att köpa en TVR som stod i en bilhall i samma lokal som Koeningsegg höll till då. När jag brummade in på uppfarten kom unge Herr K ut och kollade vad det var som lät. Vi stod och småsnackade lite om min bil och sedan blev jag och min fru uppbjudna i lokalerna för en rundvandring. Först i monteringen av deras "version 1". Sedan när vi snackat lite mer sa han typ "Äh, va fan..." och sedan fick vi komma in och kolla på ler-modellerna av det som skulle bli "version II". Vi fick bara lova att inte fota i den avdelningen. Det kändes lite VIP faktiskt och jag hade aldrig träffat karln förut.
![]() Sådant kan bara hända i Skåne och i Blackpool ![]() ![]() _________________ Fredrik Bolander --VVR-- ![]() ![]() |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1238 besök totalt |